Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@20:18:58 GMT

رئیس جمهور: جهاد سازندگی در کشور احیا می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۶۲۱۱۳

رئیس جمهور: جهاد سازندگی در کشور احیا می‌شود

رئیس جمهوری گفت: جهاد سازندگی باید احیا شود و ایجاد دوباره آن برای آباد کردن روستاها و مناطق محروم کشور لازم است.

به گزارش مشرق، سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در نشست با نخبگان، علما، خانواده شهدا و ایثارگران و اقشار مردم کهگیلویه ‌و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: بخش جهادی وزارت جهاد کشاورزی باید به طور جداگانه در روستاها ‌و مناطق محروم فعال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هم اینک احیای جهاد سازندگی در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته است.

رئیس جمهوری ابراز داشت: توجه به روستاها و فعال کردن اقتصاد آن ها بسیار مهم است زیرا که با فعال نمودن آن دیگر شاهد حاشیه نشینی در شهرها نخواهیم بود.

وی ادامه داد: تحول بر مبنای نظریه‌های علمی ضرورتی انکارناپذیر برای کشور است و جایگاه این مهم دانشگاه بوده و باید ارتباط جدی با دانشگاه تقویت شود.

رئیس جمهوری گفت: کهگیلویه و بویراحمد استانی زرخیز اما محروم، غنی اما غیر برخوردار است که ناشی از استفاده نکردن  از ظرفیت های آن است. تقسیم ظرفیت ها در این استان باید بر اساس آمایش سرزمینی باشد.

رئیس جمهوری با بیان این که حرکت در دولت سیزدهم مبتنی بر آمایش سرزمینی و عدالت محوری است، به مشکل تولید در کهژیلویه و بویراحمد اشاره کرد وگفت: سخن گفتن از تولید بدون رفع موانع تولید امکان پذیر نیست و از سویی سرمایه گذاری برای سرمایه گذار باید تسهیل شود تا احساس کند از او حمایت می شود.

رئیسی ابراز داشت: مسئله پروژه های نیمه تمام از اولویت های دولت است و برای نمونه تا آخر ۱۴۰۱ سد هایی که امروز در این استان بازدید شد، تکمیل خواهند شد.

رئیس جمهوری گفت: بخش قابل توجهی از حوزه صنعت در استان غیرفعال و تعطیل شده که باید فعال شوند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج مشرق جهاد سازندگی سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۲۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم بالای بخش نفت و گاز در رشد اقتصادی کشور

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری با بیان اینکه امروز در حوزه نفت به استقلال کامل رسیده‌ایم، گفت: میانگین رشد اقتصادی کشور بالاتر از ۶درصد است که بخش نفت و گاز در این آمار سهم بسزایی دارد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، محسن منصوری در حاشیه دومین سفر خود به استان کهگیلویه و بویراحمد، در جمع کارگران گفت: اینجا سخن از افتخار است و کارگری با رزق حلال عجین شده است. امروز در نبرد بزرگ اقتصادی ما، نقش کارگران بی‌بدیل است.

وی ادامه داد: لازم می‌دانم از طرف رئیس‌جمهوری از شما کارگران قدردانی کنم که برای عزت و سربلندی ایران تلاش می‌کنید. امروز به استقلال کامل در حوزه نفت رسیده‌ایم و صنعت نفت ما یک صنعت پیشرو است که نقشی تعیین‌کننده در اقتصاد کشور دارد.

معاون‌ اجرایی رئیس‌جمهوری بیان کرد: در تلاش برای رسیدن به ظرفیت تولید روزانه ۴ میلیون بشکه هستیم و برای توفیق حداکثری، همه ابزارهای موردنیاز در دسترس است.

منصوری تصریح کرد: همه مؤلفه‌های موفقیت یکی از پس از دیگری در کشورمان جمع شده است تا هرچه زودتر به توفیق نهایی برسیم. امروز ایران به ظرفیت‌های خودش تکیه می‌کند و در بسیاری از امور به خودکفایی رسیده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون با بازسازی تجهیزات صنعت نفت، مقدار تولید بیشتر از روزهای پیش از تحریم است، گفت: دشمن همه تلاش خود را برای ضربه‌زدن به این مملکت انجام می‌دهد.

برای ما همه عرصه‌ها مانند عاشوراست

معاون‌ اجرایی رئیس‌جمهوری افزود: برای ما همه عرصه‌ها مانند عاشوراست و مفتخریم بعد از گذشت چند دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، هرکجا میدان را به نیروی جوان، متعهد و متخصص داخلی داده‌ایم پیشرفت کرده‌ایم و هرکجا که نگاه به بیرون داشته‌ایم موفق نبوده‌ایم.

منصوری بیان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان در حال تلاش برای رفع مسائل بزرگ کشور هستند و این از افتخارهای صنعت نفت، جامعه کارگری و... است. در کنار این تلاش‌ها، توجه به محیط پیرامونی حائز اهمیت بوده و در صنعت نفت به مسئولیت‌ اجتماعی توجهی ویژه‌ شده است.

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • سهم بالای بخش نفت و گاز در رشد اقتصادی کشور
  • بازدید  رئیس جمهور از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • شناسایی ۶۰ شهید خدمت | ساخت ۱۱ هزار مسکن
  • پیگیر لایحه امنیت شغلی کارگران هستیم | با تهدید‌ها و تحریم‌ها نمی‌توانند ملت را متوقف کنند
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • وزیر تعاون: تمام دغدغه رئیس جمهور معیشت مردم است
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • باید برای افزایش تولید نگاه‌ها ‌به خلیج فارس جذب شو‌د + فیلم