Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  سعید سرباز جانفدا مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی در جریان بازدید نمایندگان مردم مشهد و کلات از زندان مرکزی مشهد گفت: تکمیل طرح‌های عمرانی در زندان‌های خراسان رضوی مورد تأکید است، اما به دلیل عدم تخصیص اعتبار کافی پس از سال‌ها هنوز به بهره برداری نرسیده و برخی از آن‌ها در حال مستهلک شدن می‌باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به آسیب‌های استقرار زندان‌ها در بافت شهری بر لزوم انتقال زندان مرکزی مشهد به خارج از شهر به عنوان یک اولویت اجتماعی و امنیتی تأکید کرد و افزود: پس از ۲۰ سال پیگیری، امسال زمین احداث زندان مشهد در خارج از شهر تملک شده و با تعامل و هم افزایی نهاد‌های مسوول و حمایت قانونی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به زودی فرآیند ساخت این طرح در کوتاهترین زمان ممکن آغاز خواهد شد.

حسین حسین زاده بحرینی  نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی هم در جریان این بازدید  گفت: انتقال زندان‌ها به ویژه زندان مرکزی مشهد به خارج از شهر مسئله مهمی است که به عنوان یک اولویت، نمایندگان مردم مشهد آن را پیگیری خواهند کرد و لازم است تمامی ظرفیت‌های اجرایی و قانونی تا حصول نتیجه مطلوب در این فرآیند به کارگیری شوند.

بیشتر بخوانید

آزادی ۱۶ زندانی نیازمند در تایباد

او افزود: نگاه به زندان و زندانی در جامعه باید اصلاح شود چرا که در نظام اسلامی زندان تنها محل تحمل کیفر نیست و در واقع یک مرکز تربیتی مبتنی بر تعالیم علمی، انسانی و اسلامی است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سایر نهاد‌های اجتماعی و حمایتی نیز در پیشگیری از وقوع جرم و مراقبت و حمایت از زندانی و خانواده او وظایفی دارند که باید در این زمینه نقش آفرینی کنند.

لزوم استفاده از مجازات‌های جایگزین زندان

حسین زاده بحرینی بیان کرد: رویکرد تربیتی در زندان محسوس است و نحوه مدیریت در زندان‌های استان باعث دلگرمی است.

او خواستار برنامه ریزی مناسب برای پایش قضایی و رسیدگی مستمر به پرونده زندانیان به عنوان یک عامل موثر در کاهش جمعیت کیفری شد و و تصریح کرد: رویکرد قضایی باید به سوی مجازات‌های جایگزین، استفاده از نظام نیمه آزادی و بهره گیری از ظرفیت‌های قانونی برای عدم ورود به زندان افرادی که ضروتی به حبس آن‌ها نیست، تغییر کند.

فاطمه رحمانی دیگر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در بازدید از اندرزگاه زنان زندان مرکزی مشهد گفت: زندانی شدن زنان به عنوان مادر خانواده آسیب‌های جدی اجتماعی و فرهنگی به دنبال داشته و هزینه‌های غیرقابل جبران برای جامعه به همراه دارد و می‌تواند باعث انحراف و آسیب اعضای خانواده شود.

او افزود: اغلب تحمیل شرایط اجتماعی و اقتصادی در زنان باعث ارتکاب جرم می‌شود که این واقعیت نقش جامعه و وضعیت اقتصادی را در ارتکاب جرم برجسته می‌کند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تمام ارکان جامعه در برابر زندانیان به عنوان افراد آسیب دیده مسئولان هستند و اصلاح و تربیت زندانیان نیازمند عزم اجتماعی است. 

 

منبع:ایرنا

انتهای پیام//ص.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زندان مرکزی مجلس شورای اسلامی آسیب اجتماعی مجلس شورای اسلامی نماینده مردم مشهد زندان مرکزی مشهد زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۲۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند

سردار احمد نگهبان جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: در راستای رسیدگی به مطالبات و خواسته‌های مردمی، طرح ارتقای امنیت اجتماعی با محوریت مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر در سطح شهر مشهد اجرا شد.

او افزود: در این طرح یک روزه پلیس مبارزه با مواد مخدر مشهد با همکاری کلانتری‌های سطح شهرستان ۳۲ خرده فروش را شناسایی و دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی ادامه داد: در اجرای این طرح بیش از پنج کیلوگرم انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی آماده فروش کشف، ۱۱ باب واحد کسب مهر و موم و هشت دستگاه موتورسیکلت و ۶ دستگاه خودرو سواری که برای توزیع مواد مخدر استفاده می‌شد، توقیف و روانه پارکینگ شد.

نگهبان بیان کرد: طرح‌های پاکسازی معتادان متجاهر و کارتون خواب ادامه دارد و شهروندان نیز در صورت اطلاع از فعالیت قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • استان خراسان رضوی گرم می‌شود
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»
  • دانشگاه فردوسی نخ تسبیح فردوسی دوستان و شاهنامه پژوهان
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند