Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-28@18:29:43 GMT

پایان یک تراژادی؛ آغاز یک آبروریزی

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۶۲۹۸۱

‍‍‍‍‍‍

آمریکایی ها برای توجیح آغاز جنگ و خونریزی در افغانستان و خروج خفت بار خود از این کشور بدنبال مقصرند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، نظامیان عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به سرکردگی آمریکا که به دنبال سرکوب تروریست‌های القاعده و عوامل مقصر حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به افغانستان هجوم آوردند خود مرتکب قتل عام صد‌ها هزار زن و کودک افغانی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بسیاری از کارشناسان پایان حضور ۲۰ ساله ارتش آمریکا در افغانستان و سیطره مجدد گروه طالبان بر کابل را شکستی دیگر برای واشنگتن همانند آنچه در ویتنام رخ داد، ارزیابی کردند.

در حالی که به نظر می رسد با حضور طالبان در افغانستان بمب گذاری ها پایان یافته باشد اما امروز (جمعه)حادثه انفجار بمب در «چاریکار» واقع در ولایت پروان افغانستان، ۲ نفر از اعضای طالبان نیز زخمی شدند.

یک مسئول امنیتی طالبان امروز اعلام کرد که ۲ عضو این گروه در ولایت پروان افغانستان زخمی شدند.
حادثه در شهر «چاریکار» واقع در مرکز ولایت پروان روی داده است.

این اولین انفجار در ولایت پروان پس از تسلط طالبان بر افغانستان است. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: افغانستان ، طالبان ، ناتو ، کابل ، آمریکا

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: افغانستان طالبان ناتو کابل آمریکا ولایت پروان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۲۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از طلوع نیوز، جانان سایق سخنگوی وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان امروز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اثر وقوع بارندگی‌های سنگین و سیلاب در ۱۵ ولایت این کشور، ۱۴۰ باب خانه مسکونی تخریب شده است.

سخنگوی وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان در این خصوص ادامه داد: در ۳ روز اخیر بر اثر بارندگی شدید و سیلاب در ولایت‌ های قندهار، نورستان، بادغیس، غور، ننگرهار، میدان وردک، هرات، سمنگان، پنجشیر، لغمان، کنر، بغلان، کندز، سرپل و پروان؛ ۸ نفر جان‌باخته و ۳ تن هم مجروح شده اند.

به گزارش طلوع، وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان پیشتر گفته بود که بر اثر وقوع سیلاب‌های اخیر سراسر افغانستان، ۹۰ تن جان باخته و ۵۴ نفر دیگر هم مجروح شده‌ اند.

کد خبر 6091451

دیگر خبرها

  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان
  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • متعهد به برق رسانی یکسان در افغانستان هستیم
  • مسدود شدن راه های مواصلاتی در ۴ ولایت افغانستان
  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟