Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@11:39:19 GMT

راز علامه شدن حسن‌زاده آملی عبد خدا بودن است

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۶۳۰۰۸

ایسنا/ایلام عضو هیئت علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه ایلام گفت: عبد بودن این است که انسان، خواست خدا را به خواست خودش ترجیح و برتری دهد و خواست خدا مقدم بر خواست خودش است، اگر  انسان می خواهد دروازه هایی از نورانیت خدا بر روی  او گشوده شود راهی جز عبد بودن ندارد راز علامه شدن حسن‌زاده آملی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر « مهدی  اکبرنژاد» در مراسم بزرگداشت علامه حسن‌زاده آملی، اظهار کرد: شخصیت این بزرگمرد یک شخصیتی بود که به تعبیر مقام معظم رهبری از جمله های چهره های فاخر و نادری بود که تعداد محدودی از این چهره ها در دورهای مختلف وجود دارد.

وی گفت: جامعیتی که ایشان داشت شاید این جامعیت در دوران ما نیست از فقه و اصول در ریاضیات نجوم و برخی از علوم دیگر ایشان صاحب نظر بود، روحی لطیف و دوست داشتنی ایشان این زیبایی  را دو چندان کرده بود، مجسمه و کوهی از علم و تقوا و محبت به بندگان  خدا بود.

این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه آثار این شخصیت بزرگ اسلام و ایران ماندگار است، تصریح کرد: آثار علامه حسن زاده آملی و هزاران شاگرد این عالم ربانی،  این علامه را زنده نگاه خواهد داشت، آثار انسان  همانند فرزند یک انسان را منحصر به دوران خودش نمی کند، بلکه اثرات آن تا سال ها بعد ادامه خواهد داشت.

اکبرنژاد ادامه داد: ارتحال مرحوم علامه آیت‌الله حسن‌زاده آملی  هر چند سنگین بود  اما حضور این عالم  ربانی اسلام در قالب شاگردان و آثار ادامه دارد، آنهایی که اهل مجاهده با نفس می شوند خداوند متعال از آن نعمت های خاص خود، به آنها ارزانی می دارد، اینها نتیجه عبودیت است.

وی تصریح کرد: عبد بودن این است که انسان، خواست خدا را به خواست خودش ترجیح و برتری می دهد و خواست خدا مقدم بر خواست خودش است، اگر  انسان می خواهد دروازه هایی از نورانیت خدا بر روی  او گشوده شود راهی جز عبد بودن ندارد.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت:  یکی از شاخص های اصلی در اولیای الهی این شاخص عبودیت است، در غیر این صورت  به مقام نورانیت دل و عرفانی نمی رسد، علامه حسن زاده آملی در همه ابعاد تلاش کرده است، روحیه محبت به مردم داشت و آنقدر با مردم مهربان بود که انسان در همان نگاه اول مجذوب ایشان می شد.

 اکبرنژاد با تاکید بر اینکه تواضع انسان است که او را به اوج می رساند، گفت: بی  اعتنایی به شهرت ها و عناوین دنیایی از جمله ویژگی هایی است که در قاموس بزرگانی همانند علامه حسن زاده آملی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: علامه حسن زاده از ویژگی های بزرگی در سایه تلاش و مجاهدت برخوردار بوده‌اند و این اولیای الهی حجت خدا بر ما هستند، اولیای الهی چراغ‌های راه هستند که مسیر را نشان می‌دهند که امید است ما از خوان نعمت الهی به برکت قرآن و اهل بیت(ع) برخوردار شویم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری منطقه ایلام علامه حسن زاده آملی علامه حسن زاده آملی خواست خودش خواست خدا عبد بودن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۳۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی پایگاه سنجش و ارزیابی سلامت در بیمارستان علامه بهلول گنابادی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی علامه بهلول گنابادی گفت: درپایگاه سنجش و ارزیابی سلامت در بیمارستان علامه بهلول گنابادی ضمن اندازه گیری شاخص توده بدنی (BMI) و فشارخون، توصیه‌های لازم در خصوص سبک زندگی سالم به مراجعه کنندگان ارائه و برشور‌های آموزشی در خصوص رژیم غذایی سالم توزیع شد.
 دکتر مهدی پاسبان افزود: این پایگاه به مدت ۳ روز در ورودی بیمارستان و درمانگاه تخصصی برپا شد و ضمن اندازه گیری شاخص توده بدنی (BMI) و فشارخون، توصیه‌های لازم را در خصوص سبک زندگی سالم به بیش از ۲۰۰ مراجعه کننده ارائه و برشور‌های آموزشی در خصوص رژیم غذایی سالم توزیع شد.
 وی گفت: واحد آموزش سلامت بیمارستان علامه بهلول گنابادی در راستای برنامه‌های ملی سلامت، برنامه‌های متعدد آموزشی را طبق تقویم سلامت در حوزه‌های سلامت از جمله خودمراقبتی و سبک زندگی سالم، تغذیه سالم و فعالیت بدنی، سلامت روان، عوارض استعمال سیگار و دخانیات، پیشگیری از بیماری‌های مزمن غیرواگیر دیابت، فشارخون، سرطان و سکته مغزی در طول سال اجرا می‌کند. 
 دکتر پاسبان افزود: آموزش‌های گروهی به مراجعین در درمانگاه تخصصی و همراهان بیماران در بخش‌های بستری بیمارستان علامه بهلول گنابادی توسط کارشناس واحد آموزش و سلامت بیمار همراه با پخش فیلم‌های آموزشی و توزیع بروشور‌های آموزشی ارائه می‌شود. 
 
 

دیگر خبرها

  • (ویدئو) لحظه تکان‌دهنده فوت دکتر آیت‌الله‌زاده شیرازی پشت میکروفن پس از تلاوت قرآن
  • آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید!
  • اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان
  • فضیلت‌گرایی اخلاق توحیدی برترین مرتبه اخلاق است
  • برپایی پایگاه سنجش و ارزیابی سلامت در بیمارستان علامه بهلول گنابادی
  • ضارب دانش‌آموزان آملی بازداشت شد
  • فتح‌الله‌زاده نمی‌خواست ساپینتو روی نیمکت بنشیند
  • گل جالب و عجیب علی‌اصغر حسن‌زاده به قرقیزستان + ویدئو
  • آکادمی ورزش و تندرستی دانشگاه علامه‌طباطبایی راه‌اندازی شد
  • (ویدئو) واکنش مسعود ده‌نمکی به پیشنهاد وزیر شدن!