Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نفت اعلام کرد: یکی از برنامه‌های اصلی وزارت نفت دولت سیزدهم تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره و سنواتی است که از سال ۱۳۹۰ آغاز شده و ممکن است بعضی از آن‌ها اکنون صرفه اقتصادی یا ضرورت نداشته باشند از این رو باید غربالگری شوند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، جواد اوجی وزیر نفت امروز (جمعه، نهم مهرماه) در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد، پس از بازدید از سد چمشیر و مجتمع پتروشیمی گچساران در جمع خبرنگاران گفت: مراحل ساخت سد چمشیر پیشرفتی مطلوب داشته است و مرحله نهایی آن با حدود ۱۸۰ میلیارد تومان تا پایان امسال تأمین اعتبار می‌شود و به ما قول دادند اوایل سال ۱۴۰۱ آبگیری سد انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سد مخزنی چمشیر بالغ بر ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب گنجایش ذخیره آب دارد و از بزرگ‌ترین سد‌های کشور است؛ تأمین کالای آن به‌ویژه در بخش نیروگاهی انجام شده است و موضوع تأمین سیمان آن را هم با وزارت صمت (صنعت، معدن و تجارت) و دولت مطرح می‌کنیم.

وزیر نفت همچنین با ارزیابی مثبت از روند تکمیل مجتمع پتروشیمی گچساران، اظهار کرد: ساخت این پروژه حدود ۸۷ درصد پیشرفت داشته و یکی از امتیاز‌های آن این است که ۷۸ درصد کالا‌ها ساخت داخل است، خوراک این مجتمع نیز از خط اتان که از پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس می‌آید تأمین می‌شود.

اوجی ادامه داد: یکی از برنامه‌های اصلی وزارت نفت دولت سیزدهم تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره و سنواتی است که از سال ۱۳۹۰ آغاز شده و ممکن است بعضی از آن‌ها اکنون صرفه اقتصادی یا ضرورت نداشته باشند از این رو باید غربالگری شوند و اولویت و نیاز را بررسی می‌کنیم و در کنار آن پروژه‌های جدیدی را هم با مطالعات کارشناسی دقیق و تأمین منابع مالی آن‌ها آغاز می‌کنیم.

*سرمایه‌گذاری ۲۶۰ میلیون یورویی در میدان‌های نفتی کهگیلویه و بویراحمد

وی با تأکید بر توسعه متوازن در بخش بالادست و پایین‌دست، تصریح کرد: این قول را به همه مردم و همکاران صنعت نفت می‌دهیم که آغاز پروژه‌ها متوازن خواهد بود.

وزیر نفت در ادامه گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد هشت میدان نفتی دارد و ۱۳ درصد ذخایر نفتی کشور در این استان است؛ طرح‌های توسعه و حفظ و نگهداشت میدان نفتی گچساران ۱ و ۲ و گچساران ۳ و ۴ و میدان بی‌بی‌حکیمه با افزایش تولید ۴۰ هزار بشکه در روز را آغاز می‌کنیم و حدود ۲۶۰ میلیون یورو حجم سرمایه‌گذاری این سه میدان برای حفظ و نگهداشت و افزایش تولید است.

اوجی اعلام کرد که این پروژه‌ها در هفته‌های آینده آغاز می‌شوند و تا دو سال و نیم دیگر هم به بهره‌برداری می‌رسند.

*تخصیص ۱۰۴ میلیارد تومان به پروژ‌های مسئولیت اجتماعی استان

وی با اشاره به مسئولیت اجتماعی وزارت نفت، بیان کرد: بنای ما این است که هر جا صنعت نفت فعالیت دارد مردم منطقه از قِبل این پروژه‌ها بهره‌مند شوند، بنابراین وزارت نفت ۶۲ پروژه در حوزه‌های آموزشی، بهداشتی و رفاهی با حدود ۱۱۴ میلیارد تومان در استان کهگیلویه و بویراحمد انجام می‌دهد؛ نزدیک به ۸۲ روستا تا پایان امسال به شبکه گاز متصل می‌شود، همچنین ۹۰۰ خانوار از کمیته امداد و سازمان بهزیستی که بنیه مالی ضعیفی دارند معرفی شدند که هزینه‌های لوله‌کشی گاز آن‌ها را وزارت نفت پذیرفته است.

وزیر نفت اعلام کرد که همه این پروژه‌های مسئولیت اجتماعی این استان تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

اوجی همچنین پس از بازدید از شهرک صنعتی سربیشه گچساران بر جلوگیری از خرید کالا‌های خارجی و استفاده از ظرفیت استان تأکید کرد و گفت: با توجه به اجرای طرح ساخت پتروشیمی گچساران، ساخت واحد پلی‌اتیلن، تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی و توسعه میدان‌های نفتی مدنظر در گچساران و بی‌بی حکمیه، گچساران در حال تبدیل شدن به یک قطب صنعتی است و اعتقاد ما این است که واحد‌های صنعتی باید نیاز‌های صنعتی طرح‌های همجوار خود را تأمین کنند.

براساس این گزارش، وزیر نفت و جمعی از اعضای هیئت دولت به همراه سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری صبح امروز (جمعه، نهم مهرماه) در سفری یک‌روزه به استان کهگیلویه و بویراحمد آمدند، حضور در نشست شورای اداری شهرستان گچساران برنامه دیگر اوجی در این سفر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جواد اوجی وزارت نفت نفت ایران گاز ایران استان کهگیلویه و بویراحمد وزارت نفت پروژه ها وزیر نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۳۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزرده خاطر شدن شهروند تهرانی از نیمه کاره ماندن مجتمع‌های میدان شهدا

به گفته شهروند خبرنگار ما ساخت و ساز تعدادی از مجتمع‌های واقع در میدان شهدا شهر تهران به صورت نیمه کاره رها شده است. به همین جهت با ارسال پیام از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار 
باسلام، باسلام چرا این همه مجتمع‌های میدان شهدا به صورت نیمه کاره رها شده است در حالی که این همه جوان بیکار دنبال کسب کار هستند و این مکان‌ها می‌تواند محلی برای کسب و کار بسیاری از جوانان باشد.

نکته بعدی چرا پل عابر پیاده را راه اندازی نمی‌کنند هر روز مردم اینجا برای تردد از خیابان رد می‌شوند و با سانحه تصادف دچار مشکل می‌شوند از پایانه اتوبوس پیاده می‌شوند و می‌خواهند از مترو استفاده کنند باید به طور پر خطر از خیابان عبور کنند.

منبع: صفدر شیروانی - تهران

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • ارتقا وضعیت نگهداشت شهر یزد با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در سال پایانی شورای شهر یزد
  • رشد اقتصادی اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است
  • افتتاح هتل پارک سیفیه ملایر در دهه فجر
  • آزرده خاطر شدن شهروند تهرانی از نیمه کاره ماندن مجتمع‌های میدان شهدا
  • رییس جمهور برتکمیل پروژه نیمه کاره مونوریل و فرودگاه قم تاکیددارد
  • پروژه‌های آموزشی نیمه تمام تا مهرماه در تربت حیدریه تکمیل می‌شود
  • انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید
  • نیمه کاره رها شدن پروژه گازرسانی در بخش کوهنانی از زبان اهالی
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • تجهیزات بیمارستان گچساران خریداری شد