Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه کوهپایه زاده در گفتگو باخبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پایان دادن صحیح به روابط عاطفی گفت:نه درست روابط عاطفی را شروع می‌کنیم و نه اصولی ادامه می‌دهیم و نه یاد گرفته ایم که اگر به هر دلیلی با فردی ادامه ندادیم، اتمام ارتباط را صحیح انجام دهیم.

وی گفت:در آغاز ارتباط به اندازه‌ای چشم و دل درگیر می‌شود که یک لحظه هم به ذهنمان خطور نمی‌کند که این رابطه تمام زندگی مان نیست و باید طرف مقابل را خوب بشناسیم و به تدریج باید به او دلبسته شویم و همیشه احتمال درصدی از خطا را برای انتخابمان در نظر بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوهپایه زاده در ادامه گفت:در ادامه ارتباط به جای دلبستگی به طرقچف مقابل، وابسته می‌شویم گویی نبود او برابر با نابودی وجودمان است، لحظه لحظه هدف زندگی می‌شود خوشنودی او، تمام خوشی‌ها را در وجود یار جستجو می‌کنیم، نمی‌توانیم تعادلی بین اهداف شخصی خویش و عشق ورزی پیدا کنیم و در عشق حل می‌شویم و یا برعکس ارتباط مان می‌شود آینه دق، هر روز دعوا و تنش، زمان رابطه به جای سازگاری به تنش گذرانده می‌شود و اگر رابطه به هر دلیلی به نتیجه نرسد به جز خشم و نفرت چیزی را نمی‌پذیریم، با تیکه و کنایه می‌خواهیم به او بگوییم که هیچ نیستی،

وی ادامه داد:می‌خواهیم طرف مقابل را مقصر کنیم، می‌خواهیم وجودش را پست و رذل کنیم تا دلمان آرام شود، باور کردنی نیست که او همان کسی است که روزی به قول خودمان تمام زندگی مان بوده و روزی آن هم به اشتباه چنان بت پرستشش می‌کردیم، بلد نیستیم ارتباط را بدون دشمنی و تیرگی تمام کنیم. این داستان امروز بسیاری از روابط عاطفی است گویی بسیاری از افراد در چرخه باطلی گیر می‌کنند که راه رهایی از آن را نمی‌دانند.

تمام شدن رابطه عاطفی به معنای بد و ناکافی بودن طرفین رابطه نیست

این روانشناس درباره شیوه پایان دادن به روابط عاطفی نادرست گفت:اتمام یک رابطه لزوما به معنی بد بودن یکی از دو طرف و یا ضعف و کاستی دیگری نیست.

کوهپایه زاده گفت:انسان‌ها موجودات پیچیده‌ای هستند با نیاز‌های منحصر به فرد، گاهی این پیچیدگی‌ها و نیاز‌ها با هم نمی‌خواند، نقش قربانی گرفتن و متهم کردن دیگری و یا سرزنش و تحقیر خویشتن جز ایجاد عدم تعادل شناختی ارمغانی برایتان ندارد، همیشه به این بیندیشید که ادامه ارتباط می‌توانست بسیار ناراحت کننده‌تر باشد، دل را از نفرت و توهین پاک کنید و ضعف را به وجود  خود راه ندهید، گاهی دیگر با هیچ اکسیری عشق و احساس سرد شده را نمی‌توان زنده کرد نه با التماس و اصرار و نه با زبان تهدید.

وی در پایان گفت:بدانید در اقیانوسی بیکران از انسان‌ها قرار نبوده تنها یک نفر و آن هم فردی که فاصله بین تان افتاده همدم شما باشد، ارزش وجودیتان بیش از این است که تفکر و احساس خود را خرج یک رابطه تمام شده کنید، زمان و انرژی را هدر ندهید به بازپروری خویشتن بپردازید، هر روز تولد دوباره است.

بیشتربخوانید

چگونه یک رابطه عاطفی را بدون شکست پایان دهیم؟ دلزدگی در رابطه عاطفی/ چند راهکار برای تقویت رابطه زناشویی در رابطه عاطفی اسیر نشوید!

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رابطه عاطفی پایان رابطه عاطفی روابط عاطفی رابطه عاطفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۳۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه تحصیل زندانیان البرزی در تمام مقاطع تحصیلی

به گزارش خبرگزاری مهر، اصغر فتحی از فراهم بودن شرایط ادامه تحصیل برای زندانیان این استان در تمام مقاطع تحصیلی به همت اداره فرهنگی و تربیتی این اداره کل خبر داد و گفت: در سال تحصیلی جاری ۶۷۴ زندانی در مقاطع سوادآموزی، تحکیم و انتقال در حال ادامه تحصیل هستند که در مقایسه با سال گذشته رشد ۲۰ برابری داشته است.

مدیرکل زندان‌های استان البرز بیان کرد: در مقطع متوسطه اول و دوم نیز پس از چهار سال وقفه ۳۰ زندانی از طریق مدرسه آموزش از راه دور موفق به ادامه تحصیل شدند که شهریه این دانش آموزان از طریق اداره کل زندان‌های البرز پرداخت می‌شود. در حال حاضر یک زندانی خانم نیز در رشته روانشناسی مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور در حال تحصیل است.

وی با اشاره به اینکه با هماهنگی‌های انجام شده نمایندگان این دانشگاه جهت اخذ امتحانات به ندامتگاه فردیس مراجعه می‌کنند، گفت: تمام تلاش ما بر آن است که زندان فرصتی باشد برای بازگشت دوباره زندانیان به زندگی اجتماعی و ادامه تحصیل یکی از اولویت‌های مهم فرهنگی و تربیتی ما در زندان‌هاست که در یک سال گذشته با رشد قابل تأملی روبرو بوده است.

کد خبر 6094648

دیگر خبرها

  • چین: روابط با افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • ادامه تظاهرات در یمن در حمایت از غزه
  • شیراز چکیده تمام افکار بزرگان است
  • ترکیه تمام روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • تصادفات نیازمند کروکی/ آنچه رانندگان باید بدانند
  • رانگنیک سرمربی بایرن مونیخ نمی‌شود!
  • قدردانی حماس از اقدام کلمبیا در قطع روابط با رژیم صهیونیستی
  • استقبال حماس از قطع روابط کلمبیا با رژیم صهیونیستی
  • ادامه تحصیل زندانیان البرزی در تمام مقاطع تحصیلی
  • امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات