Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نفت در پنجمین سفر کاری و استانی خود از سرمایه‌گذاری ۲۶۰ میلیون یورویی در میدان‌های نفتی کهگیلویه و بویراحمد، تخصیص ۱۱۴ میلیارد تومان به پروژهای مسئولیت اجتماعی این استان و بهره‌برداری پتروشیمی گچساران در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش شانا، جواد اوجی، صبح امروز (جمعه، نهم مهرماه) همراه با سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری و جمعی از اعضای هیئت دولت وارد استان کهگیلویه و بویر احمد شد؛ این پنجمین سفر استانی و کاری وزیر نفت است که از نخستین هفته‌ای که به کرسی وزارت نفت تکیه زده، آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوجی در این سفرها از نزدیک در جریان تازه‌ترین تحولات، مشکلات و مسائل مردم شهرهای مختلف و کارکنان صنعت نفت قرار می‌گیرد و روند پروژه‌ها را بررسی می‌کند. این هفته هم کهگیلویه و بویراحمد میزبان او و دیگر اعضای دولت سیزدهم شد تا این سفر بتواند گامی بلند برای شتاب‌بخشی بر اجرای پروژه‌ها و حل مشکلات این منطقه باشد.

سد چمشیر نخستین مقصد اوجی بود؛ او پس از بازدید از این مجموعه در سخنانی گفت: مراحل ساخت این سد پیشرفتی مطلوب داشته است و مرحله نهایی آن با حدود ۱۸۰ میلیارد تومان تا پایان امسال تأمین اعتبار می‌شود و به ما قول دادند اوایل سال ۱۴۰۱ آبگیری سد انجام شود.

بازدید هوایی از طرح‌های پتروشیمی گچساران و ان‌جی‌ال همچنین بازدید از پتروشیمی گچساران برنامه‌های بعدی وزیر نفت بود.

او با ارزیابی مثبت از روند تکمیل مجتمع پتروشیمی گچساران، اظهار کرد: ساخت این پروژه حدود ۸۷ درصد پیشرفت داشته و یکی از امتیازهای آن این است که ۷۸ درصد کالاها ساخت داخل است، خوراک این مجتمع نیز از خط اتان که از پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس می‌آید تأمین می‌شود.

حضور در شهرک صنعتی سربیشه گچساران و کسب اطلاع از فعالیت‌های چند شرکت سازنده کالاهای راهبردی، حضور در گلزار شهدای این شهرستان و سرانجام شرکت در نشست شورای اداری گچساران که با حضور امام جمعه، نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی و فرماندار گچساران و کارکنان صنعت نفت برگزار شد ادامه برنامه‌های سفر یک‌روزه وزیر نفت بود.

او در ارتباطی چهره‌به‌چهره با مردم درباره مسائل و مشکلات موجود در این شهرستان با آنها گفت‌وگو کرد و از تخصیص ۱۱۴ میلیارد تومان به پروژهای مسئولیت اجتماعی استان خبر داد و گفت:  بیش از ۶۲ پروژه عام‌المنفعه (در حوزه‌های ورزشی، آموزشی، راهسازی، آب و...) در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که بخشی از آنها امسال و بخشی دیگر سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند؛ مردم باید احساس کنند اگر در شهرستانشان واحد پتروشیمی، پالایشگاهی یا توسعه نفت و گاز وجود دارد از آن بهره می‌برند.

اوجی همچنین از یکی از برنامه‌های اصلی وزارت نفت دولت سیزدهم هم رونمایی کرد و افزود: تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره و سنواتی از برنامه‌های اصلی وزارت نفت است؛ آنهایی که از سال ۱۳۹۰ آغاز شده و ممکن است بعضی از آنها اکنون صرفه اقتصادی یا ضرورت نداشته باشند از این رو باید غربالگری شوند و اولویت و نیاز را بررسی می‌کنیم و در کنار آن پروژه‌های جدیدی را هم با مطالعات کارشناسی دقیق و تأمین منابع مالی آنها آغاز می‌کنیم.

او در ادامه به شهسرستان باشت و گلزار شهدای این شهرستان رفت و با چند تن از خانواده شهدا و ایثارگران دیدار کرد.

سرانجام در نشست شورای اداری شهرستان باشت حاضر شد و ضمن استماع مشکلات و مسائل موجود این منطقه از زبان نمایندگان حاضر، با تأکید بر استفاده از نیروهای بومی استان و منطقه باشت، اعلام کرد: برای بهره‌مندی حداکثری از توان جوانان این منطقه درخواست کردیم با سازمان فنی و حرفه‌ای استان و منطقه باشت ارتباط برقرار شود که وزارت نفت دوره‌های آموزشی برگزار کند تا پتروشیمی‌ها به‌دست جوانان منطقه راهبری شوند.

اوجی همچنین از بهره‌برداری پتروشیمی گچساران در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

حضور در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور رئیس‌جمهوری و دیگر اعضای هیئت دولت در یاسوج پایان‌بخش برنامه‌های پنجمین سفر استانی وزیر نفت بود.

شانا/

برچسب ها: کهگیلویه و بویراحمد ، وزارت نفت ، اوجی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000PEd

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد وزارت نفت اوجی کهگیلویه و بویراحمد پتروشیمی گچساران وزارت نفت وزیر نفت پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۳۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به استان خبر داد و گفت: مرکز رادیوتراپی یاسوج تا یک‌سال دیگر راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سعید جاودان سیرت، امروز_ یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دستگاه رادیوتراپی برای اولین بار وارد استان شده‌است، اظهار کرد: دستگاه رادیوتراپی با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان یکی از به‌روزترین، با کیفیت‌ترین و مجهزترین دستگاه‌های موجود در کشور است که اعتبار آن از محل اعتبارات سفر ریاست‌جمهوری تأمین شده‌است.

وی به نیاز مبرم مردم و ارائه خدمات مهم دستگاه رادیوتراپی، اشاره کرد و افزود: این دستگاه می‌تواند تعداد افراد مبتلا به سرطان‌هایی که با عمل جراحی بهبود پیدا نمی‌کنند را درمان کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان یاسوج گفت: یکی از مزیت‌های دیگر مرکز رادیوتراپی آن است که با توجه به تعداد زیاد جلسات رادیوتراپی بیماران، هزینه‌های گزافی در پی مراجعه به استان‌های هم‌جوار، بیمار متحمل می‌شد که با عنایت دولت و مقام عالی وزارت و نیز با پیگیری‌های صورت گرفته، این دستگاه برای ارائه خدمات به مردم شریف استان وارد شده‌است.

جاودان‌سیرت با اشاره به اینکه کلنگ ساختمان این مرکز شهریورماه ۱۴۰۲ با حضور وزیر محترم بهداشت در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج به زمین‌زده شده است، افزود: با توجه به اینکه سازه رادیوتراپی یک سازه منحصربه‌فرد است که باید ۱۰ متر در زیرزمین ساخته شود و قطر دیوارهای سازه باید سه متر باشد، از این رو پروسه‌ای زمان بر است و امیدواریم کمتر از یک‌سال دیگر به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 748834

دیگر خبرها

  • اجرای ۴۰۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته معلم در کهگیلویه و بویراحمد
  • جهش تولید نفت ایران در سال جاری
  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد
  • نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد بی‌مهری شد
  • با احداث سد آبریز، زنان و دختران کهگیلویه برای گوجه چینی به دیگر استانها نخواهند رفت
  • سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد
  • اجرای ۳۰۰ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار
  • جزئیات اجلاس ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد