Web Analytics Made Easy - Statcounter

منطقه تیگرای اتیوپی از سوی دولت این کشور در محاصره قرار گرفته و با کمبود شدید مواد غذایی، سوخت و سایر منابع بشر دوستانه مواجه شده است.
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل اظهار داشت حداقل ۵.۲ میلیون نفر در منطقه تیگرای به کمک های بشردوستانه احتیاج و حدود ۴۰۰ هزار نفر نیز در شرایط قحطی قرار دارند.
 وی هشدار داد که سطح سوء تغذیه کودکان در تیگرای به سطح قحطی سال ۲۰۱۱ سومالی رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اتیوپی روز پنجشنبه اخراج کارمندان سازمان ملل را اعلام کرد. این کشور آفریقایی هفت مقام سازمان ملل را به دخالت در امور این کشور متهم کرده و به آنها ۷۲ ساعت فرصت داده است تا این کشور را ترک کنند.
وزارت خارجه اتیوپی در بیانیه ای کارکنان سازمان ملل را متهم کرد که به طور مستقل و بی طرفانه مأموریت خود را انجام نداده اند و مدعی شد که کارمندان سازمان ملل با "نقض فاحش" قوانین اتیوپی و وظایف خود، کمک های بشردوستانه را به نیروهایی تیگرای که با نیروهای دولتی مبارزه می کنند، منتقل کرده اند.فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل متحد گفت: یک یادداشت دیپلماتیک به نمایندگی اتیوپی در سازمان ملل ارسال شده و در تماس تلفنی آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل با ابی احمد نخست وزیر اتیوپی اعلام شده است که بر اساس موضع حقوقی دیرینه سازمان ملل متحد، لغو مصونیت دیپلماتیک کارمندان سازمان ملل و اخراج آنها وجهه قانونی ندارد.
وی افزود، اعمال این روش  برای مقامات سازمان ملل مغایر با تعهدات منشور ملل متحد و امتیازات و مصونیت هایی است که برای سازمان ملل و مقامات آن درنظر گرفته می شود. لغو مصونیت اقدامی است که یک کشور یا دولت در مقابل کشور یا دولت دیگر انجام می دهد و سازمان ملل یک کشور یا دولت نیست.
معاون سخنگوی سازمان ملل در مورد مسائل و مشکلات مربوط به کارکنان  سازمان ملل نیز گفت که در این خصوص باید مسائل موجود به صورت رسمی به سازمان ملل اعلام شودو رسیدگی و تصمیم گیری در مورد آنها بر عهده دبیرکل است.
دبیر کل سازمان ملل پیش از این گفته بود  از اخراج کارمندان خود از اتیوپی شوکه شده و به کارکنان سازمان ملل اطمینان کامل دارد و معتقد است آنها با بی طرفی و انصاف به وظایف خود عمل می کنند.


 

برچسب‌ها دبیرکل سازمان ملل متحد اتیوپی آنتونیو گوترش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دبیرکل سازمان ملل متحد اتیوپی آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد اتیوپی آنتونیو گوترش کارمندان سازمان ملل ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۴۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراهی کارمندان دانشگاه کلمبیا با دانشجویان حامی فلسطین

با وجود فشارهای دولت آمریکا، کارمندان و اعضای هیئت علمی دانشگاه کلمبیا به صف دانشجویان حامی فلسطین پیوستند و شعار آزادی فلسطین سر دادند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • کارمندان مالیات بیشتری دادند یا طلافروشان؟
  • رئیس سازمان خصوصی‌سازی خبر داد: اگر تغییر نام استقلال به استقلالِ خلیج فارس منع قانونی نداشته باشد، مورد موافقت قرار می‌گیرد / فیلم
  • همراهی کارمندان دانشگاه کلمبیا با دانشجویان حامی فلسطین
  • واکنش دبیرکل فدراسیون فوتبال به قرارداد سرمربی تیم ملی و تعیین پاداش‌ها
  • رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان آتش‌بس فوری و پایدار در غزه شد
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • عکس/ آقای دبیرکل، لطفاً درِ خروجی را نشانشان دهید!