Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:22:52 GMT

درخواست رییس فدراسیون کارگری از وزیر ورزش

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۶۴۳۲۹

درخواست رییس فدراسیون کارگری از وزیر ورزش

جواد رمضی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بر اساس آخرین آمار حدود ۱۴ میلیون نفر جامعه آماری در سطح کشور داریم که ۵۰ درصد آنها در مسابقات استانی و کشوری شرکت می‌کنند، ورزش در این بخش از کشور که نیروی مولد و چرخ تولید کشور را شامل می‌شود بسیار مهم است و امیدوارم با تغییر رویکردها، شاهد نگاه متفاوتی به ورزش کارگری و قهرمانان این فدراسیون باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سومین دوره مسابقات جهانی شرکت‌ها از ۱۴ تا ۱۸ مهر به میزبانی یونان و در شهر آتن برگزار می‌شود که کاروان اعزامی کشورمان با نام جهادگران تولید در ۶ رشته ورزشی با ۱۴ تیم، ۱۱۵ ورزشکار و همراه و با حمایت ۸ واحد تولیدی از ۷ استان در رشته‌های دوومیدانی، فوتبال، والیبال ساحلی، تنیس روی میز، شنا و دارت به این رقابت‌ها اعزام خواهد شد که ۷ بانوی ورزشکار نیز در جمع نفرات اعزامی حضور دارند و امیدواریم نتایج خوبی نیز کسب شود. این مسابقات با حضور ۳۵ کشور و با شرکت ۴ هزار ورزشکار در ۲۸ رشته برگزار می‌شود.

رئیس فدراسیون ورزش کارگری تاکید کرد: افزایش رشته‌ها با هدف شانس مدال‌آوری قهرمانان یکی از سیاست‌های ما در شرایط کنونی است، این خواسته و سیاست‌گذاری باید با هدف و رویکرد شرکت‌ها نیز همراه باشد. برای همین دوره تلاش کردیم که تعداد نفرات را افزایش دهیم اما از یک سو به دلیل بالا بودن سطح مسابقات و از سویی محدودیت‌های مالی برای برخی از شرکت‌ها در نهایت این مساله منتهی به آن شد که در رشته‌های انفرادی که شانس مدال بیشتری داشتیم راهی یونان شویم. 

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا در خصوص این که برای جذب حامیان مالی و معنوی و تلاش برای ارتقای سطح زندگی قهرمانان کارگری چه برنامه‌هایی را در دستور کار دارید، گفت: به دنبال فرهنگ‌سازی هستیم تا اهمیت ورزش در مجموعه کارگری نهادینه شود، بخشی از تشویق‌ها و حمایت‌هایی که وجود دارد را دریافت می‌کنیم اما از وزیر ورزش می‌خواهیم به ورزش کارگری با رویکردی متفاوت نگاه کنند، این را قبول داریم که سطح ورزش ما به ورزش حرفه‌ای نمی‌رسد اما انگیزه‌های مالی و معنوی موجب می‌شود شاهد شور و نشاط در جامعه کارگری باشیم و با توجه به تعداد نفراتی که در این بخش از کشور وجود دارد شاهد یک حرکت خوب و قابل توجه در حوزه ورزش و سلامتی خواهیم بود.

رمضی تاکید کرد: اگر در آئین‌نامه‌های مربوطه بازنگری شود و قهرمانان ما نیز از شرایط مناسبی برخوردار شوند بدون شک اتفاقات خوبی در سطح ورزش کارگری خواهد افتاد که ماندگار خواهد شد. امیدوارم با درایت وزیر ورزش و جوانان شاهد این امر مهم باشیم. 

وی با اشاره به شرایط سخت کرونایی و مشکلاتی که در اعزام تیم‌ها وجود دارد، افزود: باید از تمامی عزیزانی که کمک کردند تا در مسابقات یونان حضوری پررنگ داشته باشیم تشکر کنم چرا که بر اساس آخرین اخباری که دریافت کردیم تمامی روادید کاروان اعزامی صادر شده و مشکلی از این بابت نداریم.

رمضی افزود: مشارکت جامعه کارگری و حمایت واحدهای صنعتی و تولیدی نشان داد شرایط خوبی وجود دارد. همچنین از حمایت کمیته ملی المپیک هم باید تشکر کنم چراکه به خوبی از ما حمایت کردند.

رئیس فدراسیون ورزش کارگری تصریح کرد: رقابت فوتبال شرکت‌ها را آبان سال جاری به میزبانی امارات پیش رو داریم که تیم فوتبال مس سرچشمه نماینده ایران است، در حوزه فوتبال که پر طرفدار هم است، نگاه تخصصی داریم. 

وی خاطرنشان کرد: جوایز ورزشکارانی که به مسابقات جهانی کارگری اعزام می‌شوند از طریق وزارت ورزش و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می‌شود و جوایز مسابقات جهانی شرکت‌ها از طریق شرکت‌ها پرداخت خواهد شد. البته شرایط در این دوره از مسابقات سخت‌تر است و امیدوارم جایگاه قبلی را تکرار کنیم.

وی ادامه داد: مهم‌ترین مشکل ما تضعیف قوانین بالادستی حمایتی است، هرچند قوانین خوبی تدوین شد، اما چند سالی است که در این بخش ضعف داریم.حذف تبصره ماده ۳۸ از قانون مالیات بر ارزش افزوده ضربه بزرگی به ورزش کارگری وارد کرد که انگیزه ورزشکاران را از بین برده و اصلاح آن مستلزم این است که مراجع رسمی در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند.

او هم‌چنین به کسب سه کرسی جهانی در دوره گذشته اشاره کرد و افزود: در دوره قبل که تیم ایران شرکت کرد توانستیم یکی از کرسی‌های جهانی را کسب کنیم و در این دوره نیز کاندیدای سه کرسی در رشته های فوتبال، جودو و ژیمناستیک هستیم که امیدواریم این کرسی‌ها را کسب کنیم.

برچسب‌ها حمید سجادی ورزش کارگری جواد رمضی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حمید سجادی ورزش کارگری جواد رمضی حمید سجادی ورزش کارگری جواد رمضی ورزش کارگری شرکت ها رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۴۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دختران ورزشکار ایرانی یک الگو در کشورهای مسلمان هستند

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، در این دیدار دبیرکل فدراسیون جهانی سپک تاکرا با ابراز خوشحالی از فراهم شدن فرصت دیدار با وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران نقش بسیار مهمی در توسعه این رشته در آسیا داشته و تلاش‌ها و همکاری‌های رئیس انجمن سپک تاکرا با مسوولان بین المللی این رشته قابل تقدیر است.

حلیم بن قادر در ادامه سخنانش نقش تاثیرگذار ایران در ورزش جهان به ویژه کشورهای اسلامی را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: ایران به عنوان کشوری بزرگ و با دیدگاه‌های مهم در ورزش جهان بسیار تاگذار بوده به طوریکه هم اکنون بسیاری از کشورها از ایران الگو برداری می‌کنند.

وی افزود: نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به ورزش زنان، ورزش کشورهای مسلمان را نیز تحت تاثیر قرارداده و هم اکنون بسیاری از این کشورها، پوشش اسلامی زنان ورزشکار ایرانی را برای ورزشکاران زن خود برگزیده‌اند.

رییس فدراسیون آسیایی سپک تاکرا همچنین به مسابقات جهانی این رشته در کوالالامپور اشاره کرد و از وزیر ورزش و جوانان دعوت کرد به عنوان میهمان ویژه در اختتامیه این رویداد حضور پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش پیشرفت ایران در حوزه زیر ساخت‌ها و امکانات ورزشی را مورد توجه قرار داد و پیشنهاد راه اندازی آکادمی جهانی سپک تاکرا در ایران را مطرح کرد.

در ادامه وزیر ورزش و جوانان با اشاره به برگزاری مسابقات زیر ٢٣ سال آسیا در ٢٢ مرداد با حضور ١٢ کشور در ایران گفت: امیدوارم میزبانی خوبی برای ورزشکاران حاضر در این رویداد مهیا کنیم.

در ادامه کیومرث هاشمی پیشنهاد کرد که نشست هیات رئیسه کنفدراسیون جهانی در حاشیه برگزاری مسابقات زیر ٢٣ سال آسیا در ایران برگزار شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ایران از زیر ساخت‌های مناسب برای میزبانی رویدادهای بزرگتر نیز برخوردار است اظهار داشت: این آمادگی وجود دارد تا مسابقات جهانی این رشته را در ایران میزبانی کنیم.

کد خبر 6096623

دیگر خبرها

  • اسکی ۱۵۰ مدال دارد/ از قله به درون شهرها رفتیم
  • مشارکت ۲۱ هزار نفر در ورزش شهروندی/ هدف شهرداری همدان سازندگی است
  • توسعه و پیشرفت بی سابقه بولینگ و بیلیارد لرستان
  • خلیلی: طرح گذرگاه‌های ورزش با جدیت در کشور دنبال می‌شود
  • برکناری رییس هیات ژیمناستیک اصفهان در آستانه انتخابات/ نکویی: وزارت ورزش شفاف‌سازی کند
  • دختران ورزشکار ایرانی یک الگو در کشورهای مسلمان هستند
  • واکنش فدراسیون فوتبال به درخواست وزیر ورزش
  • واکنش فدراسیون فوتبال به درخواست وزیر ورزش؛ برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها
  • واکنش وزیر ورزش و رییس فدراسیون به اتفاقات آزادی
  • مجیدی: ورزشکاران حرفه‌ای اسکیت نیاز به حمایت بیشتری دارند