Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال ایران با وجود گذشت چند روز از شکست مقابل قزاقستان در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی فوتسال همچنان به انتقاداتی که از وی می‌شود، واکنش نشان می‌دهد.

مهمترین مسائلی که درباره تفکرات سرمربی تیم ملی نسبت مطرح است، اعزام حسین طیبی با وجود مصدومیت، کنار گذاشتن انضباطی محمدرضا سنگ سفیدی، عدم اعزام بازیکنان جوان‌تر و دو دستگی در میان بازیکنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناظم الشریعه در تازه‌ترین گفتگوی خود در خصوص اینکه چرا بازیکنان شش دانگ و جوان لیگ در تیم ملی حضور ندارند، گفت: بازیکن شش دانگ در لیگ پیدا می‌شود به شرطی که بازی کند و شش دانگ شود. با بازی در لیگ، بازیکن می‌شود یک دانگ! پنج دانگ دیگرش می‌شود بازی با تیم‌های بزرگ.

وی ادامه داد: مسلم اولادقباد از سال ۲۰۱۷ با ما و در اردوهای تیم ملی بود. بازیکنی که به جام جهانی می‌آید باید در اندازه این جام باشد. بازیکن دیگری که مدنظر داشتیم مهدی کریمی چپ پا بود. کریمی مصدوم شد و تا آخرین لحظه اردو با ما کار کرد که او را برسانیم ولی واقعاً نشد.

سرمربی تیم ملی فوتسال که با شبکه خبر گفتگو می‌کرد، درباره دلیل اعزام حسین طیبی به جام جهانی با وجود مصدومیت، تاکید کرد: حسین در بازی با بلاروس آُیب دید. در بلاروس متوجه نشدیم مصدوم شده است. خودش هم متوجه نشد. وقتی برگشتیم به او گفتم برو کمیته پزشکی که به من اعلام کردند بعد از سه هفته می‌تواند بازی کند که یک هفته از آن هم گذشته بود. طیبی برند تیم ملی بود و فکر می‌کردم به مراحل بعد می‌رسد. از کمیته پزشکی ناراحت نیستم. آنها بر اساس قواعد پزشکی گفتند و درست هم گفتند ولی آناتومی آدم‌ها با هم فرق دارد. اگر تیم ملی در جام می‌ماند، حسین می‌توانست برایمان بازی کند.

ناظم الشریعه همچنین به صورت تلویحی تایید کرد که باخت به آرژانتین مصلحتی و برای تعیین مسیر بهتر برای تیم ملی ایران بوده است. وی گفت: ما از قبل یک استراتژی را تعیین کردیم. نه من بلکه همه ایران می‌دانستند بازی با آرژانتین فرق دارد و احتمال اینکه به مسیر مناسب برسد بیشتر است. این مسیر (دوم شدن در گروه) برای ما بهتر بود. البته ازبکستان متفاوت شده بود و قدرت قزاقستان هم اظهر من الشمس است. ما این استراتژی را داشتیم. ضمن اینکه بازیکن محروم و مصدوم هم داشتیم. باید اینها را به شرایط بازی می‌رساندیم. شاید یکی از دلایلی که برایمان مشکل ایجاد شد همین مصدومیت‌ها بود. فرهاد فخیم مقابل ازبکستان آسیب دید. فخیم بازیکن بزرگی است و در دو، سه سال گذشته می‌توان او را یکی از دلایل قهرمانی مس سونگون در لیگ برتر دانست.

وی درباره تنبیه انضباطی محمدرضا سنگ سفیدی و کنار گذاشتنش از لیست بازی قزاقستان اظهار کرد: خیلی‌ها از من در این مورد سئوال می‌کنند. اگر کسی به من بی احترامی کند ناراحت نمی‌شوم. به سنگ سفیدی گفتم در زمین "این کار را بکن" که او گفت "این‌طوری است". برای همین به او گفتم "برو بیرون بنشین" و او را کنار گذاشتم.

سرمربی تیم ملی فوتسال در ادامه اختلاف و دو دستگی در تیمش را تکذیب کرد و یادآور شد: این تیم در پنج، شش سال گذشته نان همدلی اش را خورده است. چیزی که برای ما مشخص بود این بود که همه همدل بودیم و هدفمان صعود به مراحل بالاتر بود آن هم قدم به قدم. به بازیکنان گفتم سعی کنید مسیرمان هم یکی باشد. همدلی در نهایت وجود داشت ولی بالاخره قبول کنیم تاثیراتی داشت. ما آدم‌های احساسی هستیم. وقتی آنجا (در لیتوانی) بازی می‌کردیم پالس های منفی به ما می‌رسید. من نمی‌توانم جلوی مصاحبه‌هایی که اینجا (در ایران) می‌شود را بگیرم.

ناظم الشریعه به یکی از مسائل مهم در تیم ملی اشاره کرد و گفت: بازیکن باتجربه ام نباید دو روز قبل از بازی بگوید کاش زودتر مسابقات تمام شود و برویم. این یعنی چه؟ باید چه بگویم؟ نمی گویم بازیکن کم کاری می‌کند. چنین چیزی نیست و ما ایرانی‌ها در این فاز نیستیم ولی از نظر روحی مسائلی که گفتم تاثیرگذار است. کسی که ۲۰ روز از خانواده اش دور بوده و این حرف را می‌زند یعنی چه؟ آن‌هم بازیکن باتجربه.

کد خبر 5317747 مرتضی احمدی

منبع: مهر

کلیدواژه: تیم ملی فوتسال ایران جام جهانی فوتسال فوتسال محمد ناظم الشریعه تیم ملی فوتسال ایران تیم فوتبال استقلال تهران فوتبال جام جهانی فوتسال فوتسال تیم فوتبال پرسپولیس کشتی آزاد تنیس روی میز لیگ برتر فوتبال ایران مسابقات قهرمانی جهان مهدی طارمی باشگاه پرسپولیس تیم ملی فوتبال ایران هیات مدیره استقلال سرمربی تیم ملی ناظم الشریعه جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۴۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه درویش به سپاهان و عالیشاه و نام جدید باشگاه

رضا درویش به تمدیدقرارداد با اوسمار با پرسپولیس و اخراج عالیشاه واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره تساوی مقابل سپاهان در هفته بیست و پنجم لیگ برتر گفت: جا دارد از بازیکنان و یار دوازدهم یعنی تماشاگران تشکر کنم که سنگ تمام گذاشتند. موقعیت بسیار خوبی داشتیم ولی چیزی که انتظارش را داشتیم محقق نشد. یک روز بازیکنان کشورهای عربی را منع می‌کردیم که از دقایق پایانی بازی مصدوم می‌شدند یا خود را به مصدومیت می‌زدند، قطعا همکاران شما به مردم نشان می‌دهند که از دقیقه ۵ بازی بالغ بر ۲۰ بار یا مصدوم شدند یا شبه مصدوم که روند بازی با کند می‌کرد!

او ادامه داد: ما از موقعیت‌هایی که داشتیم نتوانستیم استفاده کنیم ضمن اینکه کاپیتان ما در اوج حساسیت بازی نباید آن کار را می‌کرد. هرچند خطا توسط بازیکن حریف صورت گرفت اما یک بازیکن با تجربه مانند ایشان نباید چنین کاری می‌کرد. ما در اوج حملات بودیم اما به هر حال قسمت نبود که بازی را ببریم.

مدیرعامل پرسپولیس در مورد توهین هواداران سپاهان به بانوان پرسپولیسی حاضر در ورزشگاه گفت: البته توهین همه جای دنیا محکوم است اما جالب این است که اینها چه قدرتی دارند که مهمان هستند اما تیم میزبان را مورد حمله و حرف‌های رکیک قرار می‌دهند. حتی از مسئولان امنیتی هم اینجا سوال کردم که اولین نارنجک در زمین هم توسط هواداران سپاهان بود. نباید چنین فضایی ایجاد شود که احترام را فراموش کنیم. فضای ورزش طوری است که احترام خط مقدم آن است اما متاسفانه امروز اینطور نبود.

درویش درباره اینکه شایعه شده بود برای تمدید با اوسمار منتظر نتیجه بازی سپاهان و جام حذفی هستند، گفت: این‌ها همه شایعه است. قرارداد اوسمار قطعا تمدید می‌شود. ما از ایشان برنامه خواستیم، گفتند اجازه دهیم چون افکارش معطوف بازی سپاهان است و بعد از آن برنامه می‌دهند. ضمن اینکه همه شما خبرنگاران یک آمار در خلوت خود درآورید که از چند مسئول سوال کردید که بازیکنان امسال خود را تمدید کرده‌اند؟ یک باشگاه را مثال بزنید؟ پنج هفته است که در مورد اوسمار سوال می‌شود.

مدیرعامل پرسپولیس درباره اینکه گفته می‌شود چند بازیکن پرسپولیس با تراکتور توافق کرده‌اند هم گفت: این‌ها مسائلی است که بیشتر در فضای مجازی است. بازیکن با ما قرارداد دارد. با چند بازیکن صحبت کردیم ولی عرض کردم بهتر است در فضای کم استرس‌تری حرف بزنیم. همه باید بدانند که تمام بزرگان فوتبال آمدند و رفتند اما پرسپولیس همیشه پرسپولیس بوده. این نیست که پرسپولیس بخواهد خواهش و تمنا کند. همه عاشق پرسپولیس هستند و اولویت بازیکنان ما که قراردادشان تمام شده، پرسپولیس است. حالا یکسری دلال فضای آلوده‌ای را درست می‌کنند که یک میلیون دلار یا دو میلیون دلار به بازیکنان می‌دهند.

«پرسپولیس قرار است پرسپولیس شهر شود؟» درویش در پاسخ به این سوال گفت: این هم چیزی است که دوست دارد جنجال و استرس را به هواداران برساند. تیم ما از روز اول پرسپولیس بود و تا آخر پرسپولیس خواهد بود.

«قرار است منابع مالی از سوی مالکان جدید به پرسپولیس تزریق شود؟» درویش در پاسخ به این سوال گفت: اصلا اولویت واگذاری این باشگاه‌ها بر اساس این بود که بدهی‌هایی که از گذشته مانده بود اولویت باشد. بانک شهر قبل از اینکه مالک باشگاه باشد در تمام سختی‌ها به ما کمک کرده است. برای دستمزد دو، سه بازیکن خارجی با وجود محدودیت‌ها قبلاً کمک کرده بودند و وقتی مالک نبودند و این چنین کمک کردند قطعا الان که مالک هستند تمام هم خود را می‌گذارند.

او درباره جریمه احتمالی ۵ میلیاردی یحیی گل‌محمدی نیز گفت: این حرف‌ها از دلال‌هاست که خارج از گود نشسته‌اند و می‌خواهند فضای بدی درست کنند. بله! با ایشان صحبت کردم و فرصت گرفتم. قسط قبلی ایشان آماده بود و با ایشان تماس گرفتم که به خاطر مجوز حرفه‌ای قرار است دیرتر پول را بپردازیم که قبول کردند و مشکلی ندارد.

«به عنوان مدیرعامل از نمایش تیم‌ اوسمار مقابل تیم‌های قدرتمند راضی هستید؟» مدیرعامل پرسپولیس گفت: باید این را از کارشناسان بپرسید. در بازی‌هایی که گفتید باید ببینید مالکیت توپ و موقعیت‌ها به نفع کدام تیم است که آن گویای همه چیز است.

دیگر خبرها

  • امیری: امیدوارم تیم لایق‌تر قهرمان لیگ شود/ حساسیت باعث کسل شدن بازی شد
  • انتقاد رضا درویش از امید عالیشاه؛ بازیکن باتجربه نباید این چنین کند!
  • طعنه درویش به سپاهان و عالیشاه و نام جدید باشگاه
  • به روز رسانی| نکونام: نیمه اول باید کار را تمام می کردیم/ تراکتور مهره داشت ولی هم و غم ما در این فصل جذب بازیکن بود
  • نریمان جهان به دنبال تکرار یک لحظه خاص (ویدئو)
  • احمدعباسی: بزرگ‌ترین رؤیایم بازی در فینال جام جهانی فوتسال است
  • انتظارات بازیکنان تیم ملی فوتسال ایران برای حضور در جام جهانی
  • جایزه فردی خوشحالم نمی کند/ قرارداد کادرفنی باید زودتر مشخص شود
  • آقاپور: می‌توانیم به فینال جام جهانی فوتسال برسیم
  • ایران آقای فوتسال آسیا است/ جوان‌ها سنگ تمام گذاشتند