Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@16:26:51 GMT

کردستان در هفته‌ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۶۴۳۷۵

کردستان در هفته‌ای که گذشت

به گزارش ایرنا، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: سنندج، سقز، بانه، مریوان و کامیاران جزو ۱۶ شهر کشور هستند که وضعیت کرونا در آنها قرمز است و در تازه‌ترین رنگ‌بندی‌ها، دیواندره و دهگلان از وضعیت پر خطر خارج شده‌اند.

ابراهیم قادری افزود: قروه، بیجار، دیوانده و دهگلان در وضعیت نارنجی و سروآباد زرد شده و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شهرهای با وضعیت قرمز به‌ویژه سنندج بسیار پایین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: روند بستری در استان همچنان افزایشی است و برای چندمین روز متوالی تعداد بستری‌ها همچنان بالای ۹۰۰ نفر بود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه تزریق واکسن کُشندگی کرونا را تا ۱۰ برابر کاهش ‌می‌دهد، گفت: ۵۷۰ هزار نفر دُز اول و حدود ۲۷۰ هزار نفر دُز دوم واکسن کرونا  را تزریق کرده اند و لازم است جوانان نیز بعد از ثبت نام در سامانه www. salamat.gov.ir نوبت واکسیناسیون دریافت کنند و واکسینه شوند.

سفر فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به کردستان

امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش کشور در بدو ورود به استان با حضور در گلزار شهدای سنندج به مقام شامخ شهدای کردستان ادای احترام کرد.

در این سفر ۲ روزه، دیدار با خانواده شهید طاله‌وران، حضور در برنامه تلویزیونی شبکه استانی، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، حضور در مراسم هفته دفاع مقدس در دانشگاه کردستان و دیدار با پیشکسوتان نداجا، از دیگر برنامه‌های امیر دریادار ایرانی بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بدو ورود به سنندج در گفت و گو با خبرنگاران گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با آمادگی کامل و مانند ید واحد در برابر دشمنان ایستاده‌اند.

امیر دریادار شهرام ایرانی با اشاره به ماموریت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: همرزمان من اکنون در عمق دریا حضور دارند و حداقل فاصله ای که اکنون پوشش می‌کنیم،۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر دور از مرزهای کشور است.

وی اضافه کرد: در آخرین ماموریتی که انجام دادیم ۴۵ هزار کیلومتر مسیر دریانوری داشتیم یعنی بیشتر از قطر زمین و سه اقیانوس خشن را پشت سر گذاشتیم و از کنار ۵۵ کشور رد شدیم بدون آنکه نیازی به آنان داشته باشیم.

پایگاه‌ تروریست‌ها در صورت عدم اخراج از شمال عراق منهدم خواهد شد

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران در همایش تجلیل از پیشمرگان کُرد مسلمان در سنندج گفت: مرحله اول مقابله با گروهک‌های ضدانقلاب انجام شد و به مقابله تا ریشه‌کنی آنها در شمال عراق ادامه می‌دهیم.

سردار سرتیپ محمد پاکپور اظهار داشت: دشمنان مرتب نسبت به تجهیز و پشتیبانی گروهک‌های ضد انقلاب در اقلیم اقدام کردند و اینها شروع به شیطنت کردند.

وی افزود: تیمهای چند نفره این گروهک‌ها به داخل مرز نفوذ می‌کنند که با کار و تلاشی که صورت می‌گیرد آنها هم ریشه کن می‌شوند.

سردار پاکپور با یادآوری اینکه این گروهک‌ها در مناطق شمال عراق مقر و پایگاه ایجاد کرده‌اند، ادامه داد: نسبت به این موضوع حساسیم و آن را برنمی‌تابیم که آنها با آرامش علیه کشور توطئه کنند.

ولادت در کردستان ۲.۳ درصد کاهش یافت

مدیرکل ثبت احوال کردستان گفت: در نیمه نخست امسال ۱۱ هزار و ۸۱۴ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۳ درصد کاهش داشته است.

علی جوکار با اشاره به اینکه در این مدت ۶ هزار و ۵۷ نوزاد پسر و پنج هزار و ۷۵۷ نوزاد دختر در استان متولد شده، اظهار داشت: نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت برابر ۱۰۵.۲ بوده، یعنی در مقابل هر ۱۰۰ ولادت دختر حدود ۱۰۵ واقعه پسر به ثبت رسیده است.

وی افزود: بیشترین ولادت ثبت شده مربوط به مادران گروه سنی ۳۴-۳۰ سال با حدود ۲۹.۵ درصد بوده که میانگین سن مادران در ولادت های ثبت شده ۳۰.۱۵ سال بوده است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان فراوانی پنج اسم اول در پسران را به ترتیب محمد با ۳۱۵ مورد، آیهان ۲۳۰، آراد ۱۴۷، شاهان ۱۳۸ و هیراد با ۱۱۱ مورد نام برد و اضافه کرد: فراوانی پنج اسم اول در دختران نیز آنیا با ۲۳۸ مورد، نیلا ۹۳، سدنا ۸۶، باران ۷۹ و دلوین با ۷۶ مورد بوده است.

چهل و هفتمین شهردار سنندج معرفی شد

مراسم تکریم و معارفه چهل و هفتمین شهردار سنندج با حضور جمعی از مسوولان و مدیران استانی در خانه کرد سنندج برگزار شد که در این مراسم از خدمات حشمت الله صیدی شهردار سابق سنندج تقدیر و سید انور رشیدی به عنوان شهردار سنندج معرفی شد.

اعضای ششمین دوره شورای اسلامی  شهر سنندج در ۱۶ مرداد ماه امسال "سید انور رشیدی" را به عنوان شهردار سنندج انتخاب کردند.

رشیدی دارای مدرک تحصلی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی بوده و سابقه چهار دوره عضویت در شورای اسلامی شهر سنندج را دارد.

نوبت‌دهی واکسیناسیون برای افراد ۱۲ سال به بالا در کردستان آغاز شد

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از هم‌ اکنون متولدین ۱۳۸۸ و قبل از آن می‌توانند از طریق salamat.gov.ir محل و زمان تزریق واکسن کرونا را انتخاب کنند.

دکتر ابراهیم قادری اظهار داشت: روزانه ۱۹ تا ۲۰ هزار دُز واکسن در کردستان به گروه‌های هدف تزریق می‌شود که تاکنون ۵۷۰ هزار دُز نوبت اول و ۲۷۰ هزار دُز نوبت دوم به متقاضیان تزریق شده است.

وی با بیان اینکه واکسن زمانی اثربخشی عمومی دارد که همه در پوشش مصونیت ایجاد شده واکسن قرار بگیرند، افزود: کشورهایی که واکسن را در حجم بالای جمعیتی استفاده کرده‌اند، اثربخشی کامل آن در تخفیف شدت بیماری، کاهش بستری‌ها و مرگ و میرها به وضوح دیده می‌شود.

فوتبالیست کردستانی در قالب تیم ملی به هندوستان می‌رود

با صعود تاریخی تیم ملی فوتبال بانوان ایران به رقابت‌های جام ملت‌های زنان آسیا ۲۰۲۲، زهره جلالی بانوی فوتبالیست کردستانی نیز در قالب این تیم به هندوستان می‌رود.

تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان که "زهره جلالی" فوتبالیست کردستانی را در ترکیب خود دارد توانست برابر تیم اردن در ضربات پنالتی ۴ بر ۲ پیروز شود و برای اولین بار در تاریخ فوتبال بانوان به مسابقات جام زنان ملت های آسیا ۲۰۲۲ هند راه پیدا کند.

دیدار تیم‌های ایران و اردن در چارچوب مسابقات انتخابی جام ملت‌های ۲۰۲۲ آسیا ظهر روز(شنبه ۳ مهر) در ورزشگاه بنیادکار ازبکستان برگزار شد و با تساوی بدون گل در پایان ۹۰ دقیقه خاتمه یافت تا تکلیف تیم صعود کننده در ضربات پنالتی مشخص شود.

ملی پوشان تیم بانوان فوتبال کشورمان در ضربات پنالتی با درخشش دروازه بان خود موفق شدند تیم اردن را شکست دهند و به عنوان تیم برتر برای نخستین بار در تاریخ فوتبال بانوان ایران به مسابقات جام زنان ملت های  آسیا ۲۰۲۲ هند صعود کردند.

۳۲۷ فقره تسهیلات به متقاضیان کسب و کار در کردستان پرداخت شد

مدیر صندوق کارآفرینی امید کردستان در نشست با مجریان بنیاد برکت در استان گفت: در راستای تفاهم نامه هم افزایی بنیاد برکت و صندوق کارآفرینی امید با سه نفر مجری و ۲۷ نفر تسهیل گر در شهرستان‌ها تاکنون تعداد ۳۲۷ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۳۸ میلیارد ریال پرداخت شده است.

شهریار رحیمی اظهار داشت: اقدامات لازم در ارتباط با تسهیل و رفع موانع پرداخت تسهیلات به معرفی شدگان بنیاد برکت در این صندوق انجام شده است.

وی بر تسریع در روند اجرای تفاهم نامه بین بنیاد برکت و صندوق کارآفرنیی استان تاکید کرد و افزود: برای بهبود اجرای تفاهم نامه فی مابین، پیشنهاد می‌شود مجریان و تسهیلگران در شهرستان‌ها در زمینه کیفی سازی کسب و کارهای معرفی شوندگان تلاش بیشتری شود.

بیش از ۲۲ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در کردستان انجام شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در جلسه کارگروه تنظیم بازار محصولات کشاورزی استان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۲ میلیون و ۸۸۳ هزار و ۱۶۱ قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شده است.

محمدفرید سپری اظهار داشت: در راستای قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی واردات، صادرات و قیمت گذاری محصولات کشاورزی مجدد به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه تنظیم بازار کالاهای اساسی مربوط به بخش کشاورزی شامل قند، شکر، فرآورده های لبنی، گوشت قرمز و سفید، برنج و گندم توسط جهاد کشاورزی انجام می شود، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۹ هزار و۵۳۲ تن سویا، ۵۹ هزار و ۱۷۴ تن ذرت و ۸۶۸ تُن جو در استان توزیع شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی کردستان با اعلام اینکه در مجموع تاکنون ۱۷۰ هزار و ۵۷۰ تن انواع نهاده دام و طیور در استان توزیع شده است، اضافه کرد: قیمت هر قطعه جوجه یک روزه هم در استان به هفت تا ۹ هزار تومان رسیده است.

بیش از ۱۵ هزار نفر امسال از طریق فرودگاه سنندج سفر کردند

مدیر فرودگاه‌ سنندج گفت: در نیمه نخست امسال بیش از ۱۵ هزار نفر مسافر از طریق پروازهای این فرودگاه سفر کردند.

امیرعباس نظری‌زاده اظهار داشت: از یکم فروردین تا ۳۱ شهریورماه امسال، حدود ۲۹۰ نشست و برخاست در فرودگاه سنندج صورت گرفته که ۱۴۵ مورد آن پرواز خروجی از مبدا تهران به مقصد سنندج و مابقی بالعکس بوده است.

وی افزود: در حال حاضر با همکاری شرکت‌های هواپیمایی آسمان و قشم ایر هر روز بجز جمعه، پرواز از مبدا تهران به مقصد سنندج و بالعکس از طریق فرودگاه سنندج انجام می‌شود.

راهپیمایی جاماندگان اربعین در کردستان

راهپیمایان سوگوار در سنندج با در دست داشتن پرچم‌هایی با نوشته‌های "اشهد ان لا اله الا الله و محمد رسول الله و یااباعبدالله الحسین" به صورت پیاده و با قدم‌هایی استوار و بدون خستگی، بلوار پاسداران را تا میدان آزادی این شهر طی کردند.

عده‌ای دیگر هم از مقابل مهدیه تا میدان آزادی سنندج پیاده روی کردند و در میدان دور هم گرد آمدند تا دریایی از عشق و ارادت به سرور شهیدان کربلا را به منصه ظهور رساندند.

بعد از بهم پیوستن راهپیمایی کنندگان در میدان آزادی سنندج، عزاداری سرور و سالار شهیدان کربلا در پیاده راه فردوسی آغاز شد. عزاداران زنجیرزنان و سینه‌زنان در رثای خون شهیدان کربلا از پیاده راه فردوسی تا حسینیه سنندج به عزاداری پرداختند و اشک ماتم ریختند.

عزاداران و راهپیمایان اربعین سنندجی بعد از عزاداری و ریختن اشک ماتم در سوگ امام حسین و شهیدان دشت کربلا، در مقابل حسینیه زیارت اربعین را قرائت و با حضور آرامگاه امام زاده هاجره خاتون(خواهر امام رضا) به وی ادای احترام کردند.

آغاز ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور کردستان

معاون دانشگاه پیام نور کردستان گفت: ثبت‌نام غیرحضوری پذیرفته‌شدگان مقطع کارشناسی آزمون سراسری در دانشگاه پیام نور استان از هفتم مهرماه آغاز شده و تا ۱۲ مهر ادامه خواهد داشت.

مریم مهدی عراقی اظهار داشت: تمام پذیرفته شدگان باید در مهلت مقرر با مراجعه به سامانه گلستان به نشانی https://reg.pnu.ac.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

وی یادآور شد: امسال با توجه به نیازهای بازار کار و کسب و کارهای نو، ۹ رشته محل جدید به رشته‌های تحصیلی مقطع کارشناسی این دانشگاه اضافه شد.

مهری عراقی ادامه داد: در دانشگاه پیام نور مرکز سنندج رشته‌های مدیریت بیمه و مدیریت امور بانکی، در مرکز سقز رشته علوم ورزشی، در مرکز بیجار رشته های مدیریت بیمه و مدیریت امور بانکی و علوم ورزشی، در مرکز مریوان رشته مدیریت امور گمرکی، در واحد دیواندره رشته مهندسی کامپیوتر و در واحد قروه رشته مدیریت امور بانکی راه‌اندازی شده است.

اعتبارات عمرانی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی کردستان ۳۰۰ درصد افزایش یافت

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کردستان گفت: اعتبارات عمرانی این اداره‌ کل در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ حدود ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.

یعقوب گویلیان افزود: با حمایت استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌‎ریزی استان اعتبارات بخش عمرانی این اداره‌ کل ۳۰۰ درصد و اعتبارات جاری نیز حدود ۶۷ درصد نسبت سال قبل افزایش یافت که نویدبخش آینده‌ای بهتر برای بخش‌های اداری این اداره ‌کل است.

وی ادامه داد: در حوزه‌های مختلفی از جمله پژوهش، تحقیقات، احیاء و مرمت آثار تاریخی و امور رفاهی کارکنان طی سالیان متمادی با توجه به کمبود اعتبارات همواره با مشکل جدی روبرو بودیم که با این افزایش اعتبارات در آینده می‌توان اقدام‌های موثرتر و بهتری در تمامی حوزه‌ها به ویژه رفاه و آسایش کارکنان انجام دهیم.

تکمیل سدهای کردستان بیش از چهار هزار میلیارد ریال نیاز دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: براساس آخرین برآورد صورت گرفته، برای تکمیل سدهای در دست ساخت استان، چهار هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

آرش آریانژاد اظهار داشت: هم اکنون سد سیازاخ دیواندره ۹۰ درصد پیشرفت دارد و برای تکمیل آن ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است، ضمن اینکه سد چراغ ویس سقز هم با ۹۷ درصد پیشرفت، برای بهره‌برداری به ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی میزان پیشرفت سد زیویه کامیاران را ۹۸ درصد و مبلغ موردنیاز برای تکمیل آن را ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: سدهای امیرآباد و رمشت در کامیاران ۹۲ درصد پیشرفت دارند و برای اتمام این پروژه‌ها نیز ۹۰۰ میلیارد ریال نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان یادآور شد: در حال حاضر سد عباس آباد بانه ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل و بهره‌برداری از آن باید ۵۰۰ میلیارد ریال دیگر هزینه شود.

بیش از ۲۲ درصد مشترکان برق در کردستان پرمصرف هستند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: طبق آخرین بررسی‌های صورت گرفته، در حال حاضر ۲۲.۳ درصد از کل مشترکان برق این استان پرمصرف هستند.

هیوا لهونیان اظهار داشت: همچنین بر همین اساس، ۵۶.۵ درصد مشترکان کردستانی خوش‌ مصرف، ۱۵.۱ درصد کم‌ مصرف و ۶.۱ درصد مشترکان هم مصرف‌شان صفر است.

وی اضافه کرد: براساس طرح برق امید، مشترکانی که در ماه‌های گرم (۱۵خرداد تا ۱۵ شهریور) سال، متوسط مصرف ماهانه آنان در یک دوره تا ۱۰۰ کیلووات ساعت باشد، در دسته کم مصرف‌ها قرار می‌گیرند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان افزود: آن دسته از مشترکان خانگی هم که در همین دوره از ۱۰۰ تا ۳۰۰ کیلووات ساعت برق مصرف کنند، خوش مصرف و بیش از ۳۰۰ کیلووات هم پرمصرف محسوب می‌شوند.

پدر و پسر سقزی به اردوی تیم ملی کشتی آزاد دعوت شدند

رییس اداره ورزش و جوانان سقز گفت: علی عظیمی به عنوان مربی و محمدمبین عظیمی به عنوان کشتی گیر وزن ۹۲ کیلوگرم، پدر و پسر این شهرستان به اردوی تیم ملی کشتی آزاد زیر ۲۳ سال دعوت شدند.

فرزاد خاکی اظهار داشت: علی عظیمی از مربیان زحمت کش است که سالهاست در سالن های کشتی سقز مربی گری می کند و شاگردان ممتاز زیادی را پرورش داده است.

وی به دعوت شدن محمدمبین عظیمی به اردوی تیم ملی زیر ۲۳ سال کشتی آزاد هم اشاره کرد و گفت: عظیمی به دلیل شایستگی و نبوغ بالا چندین بار به اردوی بزرگسالان تیم ملی کشتی آزاد دعوت شده که امیدواریم در آینده مدال های خوش رنگی را برای کردستان بدست آورد.

خاکی یادآور شد: مرحله اول اردوی تیم ملی کشتی آزاد زیر ۲۳ سال برای حضور در رقابت های جهانی روزهای ۱۰ تا ۲۲ مهرماه در خانه کشتی شهید ابراهیم هادی کمپ تیم های ملی کشتی شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می شود.

برگزاری مراسم گرامیداشت روز جهانی گردشگری در هورامان تخت

مراسم گرامیداشت روز و هفته جهانی گردشگری با حضور مسوولان و فعالان حوزه گردشگری استان در شهر هورامان تخت برگزار شد.

مدیر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این مراسم گفت: محور غرب یکی از محورهای مورد توجه و دغدغه ما برای گردشگری است که آن را در همایش‌ها و مراسمات جهانی گردشگری هم مطرح می‌کنیم.

محمد قاسمی اظهار داشت: روز گردشگری در دنیا بزرگ داشته می‌شود و یک کشور را به عنوان پایلوت انتخاب می‌کنند که ما هم به این نتیجه رسیدیم استان‌هایی را به عنوان پایلوت در این روز به گرامیداشت اختصاص دهیم.

وی با اشاره به برگزاری این روز با همکاری استان‌های کردستان و کرمانشاه در گرامیداشت روز گردشگری در هورامان تخت یادآور شد: فرهنگ گردشگری و گردشگرپذیری در پوست و خون مردم این خطه ریشه کرده است.

مدیر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی با اشاره به اینکه یکی از اجزایی که موجب ثبت جهانی این منطقه شده زبان آنها بوده است، گفت: فرهنگ غنی، آداب و رسوم، خوراک، پوشاک و آیین‌های مذهبی و بومی از عواملی است که گردشگر را به خود جذب می‌کند.

آتش سوزی کوه آبیدر سنندج

رییس اداره منابع طبیعی سنندج گفت: آبیدر سنندج روز جمعه در منطقه نزدیک به راس قله دچار آتش‌سوزی شد و نیروهای اطفای حریق به مهار آن پرداختند.

محمدرئوف نصری اظهار داشت: این آتش سوزی از سه جهت شروع شده بود که سه گروه از همکاران شامل ۲ گروه حفاظت منابع طبیعی سنندج و یک گروه از بخش خصوصی به همراه سمن‌ها و شهرداری سنندج مشغول مهار آن شدند.

وی با بیان اینکه آتش‌سوزی تقریباً نزدیک به قله آبیدر رخ داده است، افزود: از آنجا که ماشین‌آلات شهرداری و آتش‌نشانی توان طی کردن این مسیر را ندارند، همکاران از سمت بالا و در جهت مخالف باد مشغول اطفای حریق شدند.

رییس اداره منابع طبیعی سنندج، شدت آتش‌سوزی را زیاد اعلام کرد و گفت: این سومین بار در سال جاری است که آبیدر دچار آتش‌سوزی می‌شود و در ۲ نوبت قبلی ۳.۵ هکتار از این منطقه تفریحی دچار آتش‌سوزی شده است.

آمار بستری‌های کرونا در کردستان رکورد زد

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: شمار بستری‌های کرونا در استان به ۹۶۳ نفر رسید که بالاترین آمار از ابتدای سال جاری تاکنون است.

دکتر فرزین رضاعی اظهار داشت: موج پنجم طولانی‌ترین موج کرونا در استان است که تقریبا از اوایل مرداد آغاز شده و تا ۲ هفته آینده نیز روند صعودی آن ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته در استان ۳۹۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شده است، اضافه کرد: سنندج با ۵۶۶ و مریوان با ۱۳۳ نفر بیشترین تعداد بستری‌ها را دارند و وضعیت این ۲ شهرستان همچنان بحرانی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: ۹۳ بیمار بدحال هم در بخش آی سی یو تحت مراقبت و مداوا قرار دارند.

مسوولان شعارهای خود را عملی کنند

امام جمعه سنندج، در خطبه‌های نماز جمعه این هفنه سنندج، سفرهای رییس‌جمهوری به استان‌های مختلف را نشانه دلسوزی نسبت به مردم دانست و گفت: انتظار داریم دولت و مسوولان، وعده‌های خود در زمینه خدمت به مردم و رفع مشکلات را از قالب شعار بیرون آورده و عملی کنند.

ماموستا فایق رستمی اظهار داشت: مسوولان و دولت جدید که آستین خدمت‌گزاری به مردم را بالا برده‌اند، با تمام ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم گام بردارند.

وی با بیان اینکه کسانی هستند که توانایی خرید مایحتاج اولیه خود را ندارند، اضافه کرد: مردم به ویژه اقشار ضعیف و کم درآمد، چشم انتظار مسوولان هستند و قطعا دولتمردان در سایه خدمت به آنان، بزرگ و شایسته خواهند بود.

نماینده کردستان در مجلس خبرگان رهبری، مردم را شایسته خدمت شایسته و بهره‌مندی از آرامش و آسایش دانست و یادآور شد: امیدواریم مسوولان و دولتمردان خالصانه برای خدمت به ملت ایران به ویژه مردم کردستان که همیشه وطن دوست بوده‌اند، قدم بردارند.

تصادف در جاده سقز - دیواندره سه کشته برجا گذاشت

فرمانده پلیس راه استان کردستان گفت: بر اثر تصادف در جاده سقز - دیواندره مابین ۲ دستگاه سواری سه نفر جان خود را از دست دادند.

سرهنگ عیسی گوهری اظهار داشت: این تصادف که در کیلومتر ۵۷ مسیر سقز به دیواندره رخ داد خودروی سواری سمند که از مسیر سقز به دیواندره در حرکت بود با خودروی سواری پژو پارس که در خلاف جهت حرکت می‌کرد برخورد کرد.

وی افزود: علت تصادف انحراف به چپ خودروی سمند بود که در نتیجه تصادف رخ داده راننده و سرنشین سمند و راننده پژوه پارس جان خود را از دست دادند.

استان کردستان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد که در ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستا زندگی می‌کنند.

برچسب‌ها کرونا تسهیلات بانکی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران کردستان نیروی زمینی سپاه پاسداران وزارت ورزش و جوانان سنندج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا تسهیلات بانکی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران کرونا تسهیلات بانکی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران کردستان نیروی زمینی سپاه پاسداران وزارت ورزش و جوانان سنندج نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دانشگاه علوم پزشکی کردستان تیم ملی کشتی آزاد دانشگاه پیام نور فرمانده نیروی مدیرعامل شرکت فوتبال بانوان اردوی تیم ملی شهردار سنندج میلیارد ریال کردستان گفت مدیریت امور درصد پیشرفت بنیاد برکت برای تکمیل یادآور شد گروهک ها انجام شد سال جاری آتش سوزی هزار نفر بستری ها ثبت نام آغاز شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۴۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج ‌از آغاز طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سطح شهر خبر داد و گفت: پارک وانت‌های میوه‌فروش در معابر اصلی موجب ایجاد ترافیک و نارضایتی شهروندان شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سال‌هاست که معضل وانت بار‌های میوه فروش در خیابان‌های شهر سنندج علاوه بر نازیبا کردن چهره شهر، باعث ترافیک و حوادث رانندگی و گله‌مندی شهروندان شده است.

شهرداری سنندج سال گذشته چندین نقطه را برای مدتی کوتاه ویژه ساماندهی وانت‌بارها در نظر گرفت، ابتدا میوه‌فروشان از این طرح استقبال کردند اما پس از مدتی مجدداً در سایه عدم نظارت مسئولان متولی و استفاده غیرمجاز از معابر، به بهانه نبود درآمد و عدم خرید مردم، به محل‌های سابق خود از جمله بلوار 28 دی، بلوار آزادگان و مسیر بهاران بازگشتند و خیابان‌های سطح شهر را آشغال کردند.

 با افزایش گلایه‌های مردم و گزارشات و پیگیری‌های رسانه‌ای از معضلِ وجودِ وانت بار‌های میوه فروش در کنار خیابان‌های سطح شهر سنندج، مجدد مدیریت شهری پای کار آمده و از اجرای طرح ساماندهی در 11 نقطه از امروز خبر می‌دهد.

در همین زمینه؛ علی اصغری معاون خدمات شهری شهرداری سنندج ‌از آغاز طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سطح شهر خبر داد و اظهار داشت: پارک وانت‌های میوه‌فروش در معابر اصلی موجب ایجاد ترافیک و نارضایتی شهروندان شده است. 

وی گفت: به استناد تبصره یک بند 20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها و با همکاری نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی و حمایت همشهریان طرح ساماندهی وانت بارهای میوه فروش به منظور کاهش ترافیک، ارتقای سیما و منظر سطح شهر و افزایش رضایتمندی شهروندان اجرا می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج اعلام کرد: وانت‌های میوه‌فروش در 11 نقطه سطح شهر شامل طرفین بلوار حمدی بهاران، پیاده‌رو بلوار ارشاد روبروی زندان، چهار راه حاجی‌آباد جنب مجموعه ورزشی و پیاده‌رو مربوطه، زمین روبروی تعویض پلاک (شهرک مولوی)،  شهرک زاگرس زمین پایین‌تر از درب خوابگاه دانشگاه کردستان، بلوار معلم نرسیده به شهرک بعثت بالاتر از پارک معلم و میدان 12 فروردین زمین روبروی سردخانه هدایت می‌شوند. 

وی بیان کرد: زمین حد فاصل میدان لیلاخ تا پل سنجرخان، زمین حد فاصل بلوار ساحلی از طرف سردخانه تا میدان لیلاخ، زمین پایین‌تر از میدان قانع بهاران و مخابرات و زمین روبروی پمپ بنزین ساحلی بطرف بلوار دادگستری از دیگر نقاط در نظر گرفته شهرداری سنندج برای ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سطح شهر است. 

اصغری تصریح کرد: اگرچه مجموعه مدیریت شهری تمام ظرفیت‌های خود را در اجرای این طرح بکار می‌گیرد اما موفقیت این طرح نیازمند همراهی دستگاه‌های مختلف و مشارکت مردم و رانندگان وانت‌های میوه‌فروشی است. 

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج اظهار کرد: همکاری با نیروهای شهرداری در اجرای این طرح ضروری است و با کسانی که همکاری نکنند برخورد قانونی صورت می‌گیرد. 

حال باید منتظر ماند و دید که آیا مدیریت شهری که در انجام رسالت خود در حوزه‌های مختلف شهری ضعف دارد، می‌تواند بألاخره مطالبه چندین ساله مردم همان ساماندهی وانت‌های میوه فروش را در عمل اجرا و تداوم داشته باشد، خبرنگار تسنیم در گزارشات میدانی نحوه اجرای طرح را پیگیری و به اطلاع شهروندان می‌رساند.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • برپایی نخستین نمایشگاه تخصصی سیاه قلم در سنندج
  • خودنمایی سیاه قلمهای بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • خودنمایی ‌سیاه قلم‌های بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه در سنندج
  • سنندج پس از بارش باران
  • عکس/ سنندج پس از بارش باران
  • آغاز ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • مریوان رکورددار بارش باران در کردستان
  • نشست زمین در یکی از محله‌های شهر سنندج
  • زمان واگذاری پروژه‌های نهضت ملی مسکن در کردستان+فیلم