Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، امام جمعه اردبیل دیروز در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل با اشاره به صحبت‌های وزیر امور خارجه آمریکا گفت: وزیر خارجه آمریکا به ایران هشدار داد که باید سریعاً به برجام برگردد و مهلت در حال اتمام است و گفت توپ در زمین ایران است و فرصت برای بازگشت به برجام طولانی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: اروپا و آمریکا اخیراً برای بازگشت به برجام شدیداً التماس می‌کنند، اما به یک سوال منطقی جواب نمی‌دهند که این شما بودید که عمل به برجام را زیر پا گذاشتید پس توپ در میدان شماست و تکلیف در اینجا کاملا روشن است و جای تهدید نیست.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: هر وقت به بند‌های برجام عمل کردید ایران هم به تعهدات خود عمل می‌کند و جای داد و فریاد نیست، مسیر کاملا روشن است. از سخنان آن‌ها معلوم می‌شود که آن‌ها باز عمل یک طرفه را دنبال می‌کنند یا باز می‌خواهند ایران در مرحله اول تجهیزات هسته‌ای خود را منهدم کند، سپس آن‌ها قرار داد را دبه کنند. طبیعی است که عاقل از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود، آن‌ها ثابت کردند که قابل اعتماد نیستند.

عاملی با تاکید بر بدعهدی‌های آمریکا گفت: اولاً ایران شش سال تمام به وظیفه خود عمل کرد شما به جای عمل به تعهد خود از برجام خارج شدید الان هم راه باز است، برگردید تحریم را بردارید. ایران آماده است به التزامات خود پایبند باشد و هیچ وقت به فکر سلاح هسته‌ای هم نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: ثانیاً دنیای آرام‌تر تعریف دارد، اولین قدم لزوم احترام و پایبندی به مواثیق بین المللی است. برجام به امضای شورای امنیت سازمان ملل رسیده بود و شما به راحتی آن را زیر پا گذاشتید، شما حرمت شورای امنیت و سازمان ملل راشکسته و به کشور‌های حاضر در سازمان ملل اهانت کردید.

عاملی تصریح کرد: ثالثاً نباید دنیا با حق ویژه اداره شود؛ شما الان همه کشور‌ها را پای امنیت اسرائیل فدا می‌کنید و می‌گویید امنیت اسرائیل امنیت ماست و هرکس در دنیا نفس می‌کشد باید اسرائیل را به رسمیت بشناسد. ریشه اصلی نا امنی و نابسامانی منطقه رژیم صهیونیستی است.

او گفت: ریشه اصلی نا امنی ونابسامانی منطقه رژیم صهیونیستی است، اسرائیل پایش به هر کجا رسیده آنجا را نا امن کرده و چندین بار در تاسیسات هسته‌ای ایران خرابکاری انجام داده چرا شما تا حال این اقدام تروریستی رامحکوم نکرده اید و حاضر به محکوم کردن هم نیستید؟

امام جمعه اردبیل بیان کرد: اخیراً نخست وزیر رژیم صهیونیستی با رئیس جمهور آمریکا ملاقات کرده و در خصوص طرح «مرگ ایران با راهبرد هزاران خنجر» با رئیس جمهور آمریکا مذاکره کرده، طرح مرگ ایران با راهبرد هزاران خنجر یعنی اسرائیل از هزار طرف به طرف ایران خنجر خود را پرتاب خواهد کرد بنابراین ایران حق دارد که از حضور اسرائیل در کشور‌های همسایه خود نگران باشد و قطعا ایران در برابر این طرح ساکت و دست بسته نخواهد بود.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازگشت ایران به برجام اروپا و آمریکا تجهیزات هسته ای رژیم صهیونیستی اسرائیل رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۵۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام صهیونیست: آمریکا از جنگ خسته شده است

گیورا ایلند، رئیس سابق شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی تاکید کرد آمریکا انتظار داشت جنگ غزه ظرف چند ماه پایان یابد، الان از ادامه آن خسته شده و خواهان پایان آن است.

براساس گزارش القدس العربی، ایلند در مصاحبه‌ای با رادیو رژیم صهیونیستی گفت: مهم‌ترین چیز برای آمریکا این است که جنگ را در عرض چند ماه به پایان برساند.

وی افزود: وضعیت در حال بدتر شدن است و (اسرائیل) هر روز از پیروزی مطلق دورتر می‌شود، یک مشکل سخت در طرف اسرائیل و یک مشکل به همان اندازه در طرف آمریکایی وجود دارد.

علیرغم حمایت بی قید و شرط آمریکا از رژیم صهیونیستی در جنگ در غزه در حدود ۷ ماه پیش، ایلند مدعی شد که آمریکا بیش از آنکه در کنار ما باشد در موضوع اسرا و در هر چیز دیگری با حماس است. 

او افزود: اگر بحث رفح و کمک‌های اقتصادی به غزه باشد، آنها با حماس هستند و در بحث پایان جنگ، آمریکا و حماس بیشترین تمایل برای پایان دادن به جنگ را دارند. 

 ایلند مدعی شد: آمریکا در کنار حماس ایستاده است و یحیی السنوار، رهبر آن در غزه این مسائل را به خوبی درک می‌کند، بنابراین عصبی نیست و بهترین پاسخ از نظر او پاسخ ندادن است.

او با توجه به مطالب فوق، از دیدگاه خود معتقد بود که مشکل بسیار عمیقی با طرف آمریکایی وجود دارد.

در همین حال این مقام صهیونیستی تاکید کرد: در حالی که آمریکا در پرونده ایران از اسرائیل حمایت می‌کند، در موضوع مناقشه اسرائیل و فلسطین با ما همراه نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ترکیه تجارت با اسرائیل را تعلیق کرد
  • واکنش معین به اعتراضات دانشجویی در آمریکا: دانشگاه و دانشجویان در مقایسه با سیاسیون یا سرمایه‌داران، از اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی بالاتری در جامعه برخوردار هستند/ اعتراض آنها می‌تواند به تغییر سیاست‌های دولتها و حتی تغییر دولتها منجر شود
  • مقام صهیونیست: آمریکا از جنگ خسته شده است
  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند
  • عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و کشورهای منطقه قابل هضم و توجیه نیست
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • رئیس اپوزیسیون رژیم اسرائیل به امارات می‌رود
  • آزردگی آمریکا از همکاری تجاری ایران و پاکستان
  • گوترش حماس و اسرائیل را به آتش‌بس فراخواند
  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!