Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، محاصره یمن از سوی ائتلاف سعودی مشکلات مربوط به نگهداری برخی دارو‌ها که می‌باید در شرایط خاصی نگهداری شوند و الان به علت جنگ  چنین امکاناتی وجود ندارد بر شدت این مشکلات افزوده است.

حسین شوقی خبرنگار المسیره در گزارشی از صنعاء به دختربچه خردسالی اشاره کرد که به بیماری «اسکلروز چندگانه» یا همان ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اس مبتلاست و به همراه پدر و مادرش از صعده برای یافتن دارو به صنعاء آمده اند.داروی این بیماری در یمن وجود ندارد و واردات آن را آمریکا ممنوع کرده است.

خبرنگار با اشاره به درد و رنج این دختربچه که از بیش از یکسال پیش از نبود دارو رنج می‌برد گفت او با مرگ حتمی یا فلج شدن روبروست، اما سرانجام در انبار‌های وزارت بهداشت این دارو پیدا شده است. پدر این دختر بچه درباره رنج و مشقت دخترش به علت نبود این دارو و نیز هزینه‌های آن سخن گفت.

مسئولان انبار‌های دارویی در وزارت بهداشت می‌گویند داروی ام. اس موجود در انبار‌ها فقط جوابگوی شش بیمار دیگر است و این دارو را نمی‌توان در استان‌های دیگر یمن پیدا کرد.

خبرنگار به شمار زیاد مراجعه کنندگان به انبار‌های وزارت بهداشت برای پیدا کردن داروهایشان اشاره کرد و گفت: پیامد‌های تعطیلی فرودگاه بین المللی صنعا و جنگ ائتلاف متجاوز علیه دارو الان آثار منفی فراوانش را بیش از هر زمان دیگری نشان داده است.

پدر دو کودک مبتلا به بیماری هموفیلی درباره رنج و مشقت فرزندانش توضیح داد.

مسئولان انبار‌های دارویی در وزارت بهداشت یمن می‌گویند مراجعه کنندگان برای دریافت دارو‌های بیماری‌های مزمن به شدت رو به افزایش هستند و تأکید می‌کنند دارو‌های مهم به خصوص دارو‌هایی که می‌باید در یخچال نگهداری شوند در انبار‌ها کاهش یافته است.

عبد الناصر القریشی و دکتر ابراهیم الشامی از مسئولان انبار‌های وزارت بهداشت درباره آثار تعطیلی فرودگاه بین المللی صنعاء بر دارو و بیماران توضیح دادند.

خبرنگار المسیره گفت: دارو‌های یخچالی نجات دهنده زندگی هستند و نمی‌توان جایگزین‌هایی برای آن‌ها ایجاد کرد و از آن‌ها برای درمان بیماری‌های مزمن استفاده می‌شود. دارو‌های بیماران دیابتی، کبدی، خونریزی، ایمنی بدن، زنان و زایمان، لختگی خون و نارسایی کلیوی از جمله آنهاست.

بیشتر این دارو‌ها نیز رو به پایان است و امکان تولید آن‌ها در داخل اندک است و ائتلاف متجاوز نیز مانع ورود این دارو‌ها از طریق فرودگاه صنعاست و وارد کردن این دارو‌ها به شیوه دیگر به علت شرایط خاص حمل و نقل و نگهداری دشوار است.

بیماران در یمن به خصوص مبتلایان به بیماری‌های خاص به علت آنکه ائتلاف متجاوز، این کشور را از هوا و زمین و دریا به محاصره در آورده است با کمبود شدید دارو و تمام شدن برخی از اقلام دارویی مواجه هستند و به شدت در رنج و مشقت به سر می‌برند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محاصره یمن ائتلاف سعودی بیماران خاص وزارت بهداشت انبار ها دارو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۵۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، حمید باسره گزارشی از عملکرد حوزه حمایت و سلامت خانواده این نهاد ارائه کرد و اظهار داشت: یکی از اقدامات تأثیرگذار این نهاد، ارتقای سلامت و بهداشت خانواده‌های تحت حمایت و کمک به کاهش هزینه‌های درمانی آنان است که در همین راستا در سال گذشته بالغ بر ۱۸ میلیارد و ۸۲۱ میلیون تومان در قالب کمک هزینه درمانی و فرانشیز اسناد پزشکی و تأمین تجهیزات بهداشت فردی به بیماران خاص و صعب العلاج تحت حمایت کمیته امداد استان هرمزگان پرداخت شده است.

باسره افزود: از این میزان مبلغ ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای پرداخت ۱۲ هزار و ۷۰۰ مورد کمک هزینه درمانی بیماران عادی و بالغ بر ۳ میلیارد و۴۰۰ میلیون تومان به منظور پرداخت کمک هزینه فرانشیز اسناد درمانی و تهیه و تأمین تجهیزات بهداشت فردی برای ۴ هزار و ۲۳۳ مورد از بیماران خاص و صعب العلاج هزینه شده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اهمیت و ضرورت ارتقا سلامت و افزایش آگاهی مردم از مسائل بهداشتی و به تبع آن ایجاد و حفظ آرامش در بین خانواده‌ها، یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات این نهاد طرح‌های غربال گری، خدمات بهداشت دهان و دندان، توزیع بسته‌های بهداشتی، مخازن ذخیره آب و..... بین خانواده‌های تحت حمایت این نهاد است که بر همین اساس در سال گذشته مبلغ ۴ میلیارد و ۷۲۱ میلیون تومان نیز به منظور تهیه اقلام مذکور هزینه و بین خانواده‌های نیازمند از قبل شناسایی شده توسط مددکاران کمیته امداد در سراسر استان توزیع شده است.

کد خبر 6089738

دیگر خبرها

  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • باید فورا در غزه آتش‌ بس برقرار شود
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • معدوم سازی سه تن انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان
  • سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد