Web Analytics Made Easy - Statcounter



رابطه زناشویی بعد از جراحی بینی

رابطه جنسی بعد از جراحی رینوپلاستی (عمل بینی) بسته به گستردگی عمل بینی و حجم اصلاحی که روی بینی انجام شده، رابطه جنسی حدقل تا دو هفته بعد از جراحی بینی ممنوع است و بعد از آن باید با ملاحظات زیادی انجام شود. در عمل بینی باز و عمل بینی گوشتی که حجم جراحت بیشتر است باید دوره نقاهت بیشتری را سپری کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از سوالات رایج متاهلین بعد از عمل بینی ، زمان مجاز برای داشتن رابطه جنسی بعد از جراحی بینی است. به طور معمول توصیه می شود که تا 14 روز بعد از عمل بینی از انجام هر گونه فعالیتی که منجر به بالا رفتن هیجان و افزایش واکنش های فردی و افزایش جریان خون در بدن می شود بپرهیزید.

البته این شرایط متناسب با جراحی و این که بینی گوشتی بوده است یا خیر می تواند کاملا متفاوت باشد.

در ادامه مقاله به تمام سوالات شما درباره رابطه جنسی بعد از عمل بینی پاسخ می دهیم .

تا چند هفته بعد از عمل بینی نمی توان رابطه جنسی داشت؟

رابطه جنسی در چه صورت به بینی فشار می آورد؟

آیا رابطه جنسی بعد از جراحی بینی باعث بدفرم شدن بینی خواهد شد؟

رابطه جنسی بعد از جراحی بینی چه زمانی مجاز است

رابطه جنسی بعد از جراحی بینی چه زمانی مجاز است؟

تنها کسی که می تواند در مورد بهبود کافی بعد از جراحی بینی شما و مجاز شدن رابطه جنسی زمان درستی به شما ارائه کند پزشک جراح شماست که از شرایط سلامت و جراحی انجام شده اطلاعات کافی در دست دارد.

جراحان بینی تاکید می کنند تا زمانی که زخم های درونی جراحی بهبود پیدا نکنند رابطه زناشویی بعد از عمل بینی مجاز نیست. ممکن است کوچکترین ضربه یا فشار باعث جابجایی استخوان بینی و بدفرم شدن بینی شما شود.

هنگام رابطه جنسی سیستم پاراسمپاتیک بدن فعال شده باعث پرخونی صورت و افزایش ضربان قلب می شود بنابراین میتوند منجر به ایجاد تورم در بینی و تاثیر منفی بر نوک بینی شود و هر چه رابطه طولانی تر شود با توجه به افزایش ضبان قلب و در نتیجه افزایش جریان خون در بدن عارضه تشدید خواهد شد.

تا چند هفته بعد از عمل بینی نمی توان رابطه جنسی داشت

جراحی بینی در دو نوع جراحی بینی باز و جراحی بینی بسته انجام میشود. از آنجا که آسیب وارده و کبودی های ایجاد شده بعد از جراحی بینی بسته کمتر است ، عوارض کمتر و زمان بهبود سریعتری دارد بنابراین به طور معمول بعد از دو هفته می توانید رابطه جنسی داشته باشید.

تمام جراحان بینی توصیه می کنند که در 2 هفته بعد از جراحی بینی باید هیجانات کنترل شود زیرا باعث ایجاد تورم شدید در بینی به خصوص نوک بینی خواهد شد.

البته بعد از 2 هفته نیز رابطه جنسی باید به گونه ای باشد که فشاری بر صورت و بینی وارد نشود و منجر به تورم بینی نشود.

در جراحی باز که بیشتر برای بینی های گوشتی انجام می شود و وسعت بیشتری دارد معمولا تا یک ماه امکان رابطه جنسی وجود ندارد. وجود پوست ضخیمی که جراح مجبور به نازک کردن آن شده است باید تا یک ماه مراقبت های لازم را انجام دهید تا تورم و التهاب بینی تشدید نشود.

آیا رابطه جنسی بعد از جراحی بینی باعث بدفرم شدن بینی خواهد شد

بنابراین به طول معمول رابطه جنسی در جراحی بینی گوشتی باید بعد از 4 هفته آغاز شود و در جراحی بینی استخوانی بعد از 2 هفته می توان رابطه جنسی داشت البته به شرطی که زمان رابطه کوتاه باشد و هیچ فشاری بر بینی وارد نشود.

از پوزیشن های دمر در رابطه جنسی باید اجتناب شود. و رابطه جنسی طولانی نباشد که باعث تشدید تورم نشود.

بینی شما حتی بعد از یک ماه هنوز کاملا بهبود پیدا نکرده و در حال ترمیم است بنابراین بافت بینی و عروق بینی بسیار ضعیف و آسیب پذیر هستند. در صورتی که بعد از گذست زمان مشخص تمایل به برقراری رابطه زناشویی داشتید باید مراقبت های لازم را انجام دهید. رابطه جنسی باید در آرامش و کمترین سطح فعالیت فرد انجام شود که منجر به افزایش فشار خون و افزایش ضربان قلب نشود، در صورتی که حتی بعد از مدت زمان لازم رابطه جنسی برقرارکردید ، در صورتی که رابطه شدید و سنگین داشته باشید ممکن است افزایش ضربان قلب منجر به تورم و خونریزی بینی به دلیل پارگی عروق شود.

باید مراقب باشید هنگام رابطه جنسی هیچ گونه ضربه ای به بینی وارد نشود ، استخوان بینی در این شرایط هنوز استحکام و مقاومت کافی ندارد و کوچترین ضربه یا فشار ممکن است باعث تغییر شکل در بینی شود و نیازمند جراحی اصلاحی شوید بنابراین مجبور به تحمل درد و تورم و دوره نقاهت مجدد خواهید شد.

گردآوری : بخش زناشویی بیتوته

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۵۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکونام: نگرانیم ولی به داوران اعتماد می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین، جواد نکونام، سرمربی تیم فوتبال استقلال، در نشست خبری پیش از بازی مقابل ذوب آهن اصفهان گفت: هیچ بازی‌ای تا پایان فصل برای ما راحت نیست. پنج بازی داریم و باید با تمام تمرکز، تلاشمان را بکنیم تا به موفقیت برسیم. می‌دانیم کجای بازی هستیم و چه می‌خواهیم تا شرایط را کنترل کنیم و به پیروزی برسیم.

او ادامه داد: بازیکنان از اهمیت بازی باخبر هستند و تمام تلاشمان را می‌کنیم تا فردا به پیروزی برسیم. به بازیکنان هم گفتم، بهترین عملکرد را باید در هر بازی داشته باشیم بعدش هر اتفاقی که بیفتد تقدیر ماست.

سرمربی استقلال هنگام اشاره یک خبرنگار به حضورش در نشست‌های خبری، گفت: بگذارید این را جواب بدهم. خوشحالم، همیشه دوست دارم پاسخگو باشم. در دعوا و دوستی هر طور که شده دوست دارم پاسخگو باشم ولی شرایط خیلی مهم است. همین الان تیمم تمرین دارد و در رختکن است و من اینجا جواب می‌دهم. اگر شرایط باشد می‌روم و اگر نباشد نمی‌روم. کسی هم به من نمی‌تواند بگوید که به سازمان لیگ بیا. شما تمام دنیا را نگاه کنید، نه ایران، کنار زمین تمرین‌شان سالن کنفرانس خبری دارند و کنفرانس را انجام می‌دهند و می‌روند. امروز خوب است که می‌توانم اول به اینجا بیایم و بعد به تمرین بروم. دیر می‌رسم، مشکلی نیست. مثلا هتل المپیک باشم، از آن سمت تهران در این ترافیک بخواهم به اینجا بیایم باید چه کار کنم؟ اگر نتوانم بیایم، نمی‌آیم. دوست ندارم به خبرنگاران عزیز بی‌احترامی کنم. هرگز چنین کاری نکرده‌ام و نمی‌کنم. این در حوزه من نیست ولی این اتفاق باید درست شود. سال بعد یا ۱۰ سال بعد که باشم و مربیگری کنم، اگر نتوانم، نمی‌آیم. این مبنی بر این نیست که به رسانه‌های عزیز بی‌احترامی می‌کنم، نه! به خاطر برنامه ریزی است که باید در فوتبال ما درست شود.

سرمربی استقلال درباره اینکه پس از تغییرات در مدیریت باشگاه از فضای ایجاد شده چطور برای نتیجه گیری در هفته‌های پایانی استفاده می‌کند؟ گفت: هر تیمی متحدتر باشد، قطعا نتایج بهتری می‌گیرد، نه فقط برای جام گرفتن، در هر جایی گروهی بهتر شود، موفق‌تر است. آتیلا حجازی و پدر مرحومش یک نام پرافتخار برای باشگاه هستند و افتخار داریم که کنار ما حضور دارد. حضور آقای علی عسکری و سردار شهریاری در این مدت نشان داده که تیم، باشگاه و این مالکیت برای آنها اهمیت دارد. می‌توانیم کارهایمان را انجام دهیم و صحبت‌های خوبی انجام دادیم. آینده در دستان این عزیزان است و دوست داریم که این تیم استقلال بتواند بهترین نتایج را بگیرد. هیچ قولی نمی‌توانیم بدهیم مگر اینکه تا آخرین لحظه تلاش کنیم. طی جلساتی که با آقای سمیعی داشتیم قرار شد که از هفته آینده بحث تمدید قراردادها با بازیکنان را داشته باشیم.

نکونام درباره اینکه چه صحبتی با هواداران استقلال دارد تا از تکرار اتفاق زشت بازی سپاهان و پرسپولیس جلوگیری شود؟ گفت: تقابلی نداریم، ما همه از یک کشوریم و با هم دوست هستیم. اتفاقی که افتاد را باور کنید و قسم می‌خورم که گوش نکردم. من را می‌شناسید که صادقانه صحبت می‌کنم. هرکسی اگر اشتباهی می‌کند باید تاوان آن را بدهد. نمی‌توان منکر رویکرد هواداران ما شد. بازی قبلی خودم روی سکو بودم، هواداران رقیب به من بی احترامی کردند ولی باید این را بپذیریم چون متاسفانه در فوتبال ما وجود دارد. در مورد اتفاقی که افتاده نمی‌توانم صحبتی داشته باشم ولی در مورد هواداران خودمان دوست دارم با لباس آبی و هر چیزی که دارند ورزشگاه کاملا آبی باشد تا به امید خدا بتوانیم یک بازی خوب انجام دهیم و به موفقیت برسیم.

«آرمین سهرابیان و رافائل سیلوا به بازی فردا می‌رسند؟» سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال گفت: این هفته خداراشکر با ما تمرین کردند و امروز آخرین تمرین را داریم. قطعا کنار ما هستند، اینکه بازی کنند یا نه به شرایط بازی بستگی دارد ولی هر دو کنار ما هستند.

نکونام درباره اینکه کوپال ناظمی داور بازی فرداست هم گفت: ایشان داور واقعا خوب و داور شناخته شده‌ای هستند ولی اشتباه فاحشی برای ما افتاده  و آن هم دقیقه ۹۱ یک خطای اشتباه در بازی فولاد و مس رفسنجان بود که تیمم گل مساوی را دریافت کرد. در کل ایشان داور خوبی هستند ولی این نگاه وجود دارد چون آخرین باخت استقلال، با حضور ایشان بوده و روی اشتباهی بوده که قطعا ناخواسته بود. نگاه ما تا فردا مثبت است و همه چیز را در بازی می‌بینیم. من خودم فوتبال بازی کرده‌ام. دیدید که من یک بازی را ۲ بر صفر باختم و با اینکه اشتباه داوری وجود داشت، هیچ اعتراضی نکردم. با همان داور یک بر صفر برنده شدیم و اعتراض شدیدی کردم. فوتبال و داوری را می‌فهمم، نه اینکه داوری بلد باشم. جسارت می‌کنم، داوران عزیز که قضاوت می‌کنند می‌دانیم که چطور داوری می‌کنند. دوست داریم داوران بهترین عملکرد را داشته باشند و هر تیمی که لیاقت دارد برنده شود. این تنها خواسته ماست و فکر نمی‌کنم خواسته زیادی باشد. داوری‌ها در این چند هفته طوری بوده که نمی‌شود اعتراض نکنیم و همه می‌بینند که چه اتفاقاتی افتاده است. نگرانیم ولی به همه داوران اعتماد می‌کنیم.

نکونام درباره اینکه ذوب آهن با آمار خوبی به بازی استقلال رسیده گفت: آمار برای رسانه یا افرادی که کارهای آنالیز را انجام می‌دهند جذاب است ولی در فوتبال دو تیم با هم بازی می‌کنند و هر تیمی بهتر باشد برنده می‌شود.

سرمربی استقلال در مورد اینکه از ابتدای فصل به سبک بازی تیمش انتقاد شده، گفت: من هر کاری که دلم بخواهد انجام می‌دهم. صد درصد. تا هر موقع که بخواهم.

نکونام در پاسخ به این سوال که «برای شما در این برهه مهم است که چه کسی مدیرعامل استقلال شود؟» گفت: من تابع باشگاه هستم و اتفاقات خوبی باید برای تیمم و بازیکنانم بیفتد؛ همین خواسته فوتبالی است و چارچوب همه چیز مشخص است.

سرمربی استقلال در خصوص اینکه آیا با شهریاری جلسه‌ای داشته یا خیر؟ گفت: اینها کارهای مدیریتی است و چیزی نیست که من بخواهم ورود کنم.

«باشگاه درخواست داشته از بازیکنان امضای تسویه حساب بگیرد، این روی عملکرد بازیکنان تاثیر می‌گذارد؟» نکونام در پاسخ به این سوال گفت: هیچ تاثیری نمی‌گذارد، خیالتان راحت!

او در مورد احتمال تغییر نام باشگاه استقلال گفت: چیزهایی می‌گویید که دست من نیست و نمی‌توانم به آن ورود کنم. الان نمی‌توانم چیزی بگویم، مسئولان و مدیریت باشگاه باید تصمیم بگیرند. بالاخره استقلال برای ایران است و هر تصمیمی بگیرند ما تیم‌مان استقلال است و با افتخار زیر پرچمش بازی می‌کنیم و زحمت می‌کشیم.

یک خبرنگار از نکونام سوال کرد که دوست دارد تیمش با اختلاف کم برنده شود یا با اختلاف زیاد؟ یک خبرنگار دیگر هم اعلام کرد که می‌خواهد این سوال را تکمیل کند که نکونام گفت: پس با هم هماهنگ کرده‌اید! ما از ابتدای فصل عادت داریم. یکسری چیزها مشخص می‌شود. مهم نیست، از ابتدای فصل دیدید که استوار هستیم و ایستاده‌ایم.

در پایان از سرمربی استقلال پرسیده شد که «فلسفه فوتبال جواد نکونام چیست؟» او در پاسخ گفت: دو تیم با هم بازی می‌کنند، یک تیم برنده می‌شود، من دوست دارم در تیمی‌ باشم که برنده می‌شود.

دیگر خبرها

  • گوکرش درباره آینده‌اش: نمی‌توانم به هواداران اسپورتینگ لیسبون قولی بدهم
  • انجام نخستین عمل جراحی نخاع در خرمشهر
  • جراحی نخاعی برای نخستین بار در خرمشهر
  • نمی‌توانم نسبت به ظلم و نسل‌کشی در غزه بی‌تفاوت باشم
  • آیا عمل بینی واقعا به افزایش اعتماد به نفس کمک می‌کند؟
  • نکونام: نگرانیم ولی به داوران اعتماد می‌کنیم
  • تمدید قراردادها رااز هفته آینده شروع می‌کنیم/ درخواست از هواداران
  • تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است/
  • گلایه پیولی از خبرنگاران: نمی‌توانم شما را کنترل کنم!
  • افشاگری دستیار ترامپ در مورد رابطه با خانم بازیگر فیلم های ...