Web Analytics Made Easy - Statcounter

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه جمعه با لوید آستین، همتای آمریکایی خود در خصوص همکاری در زمینه‌ دفاعی و مسائل امنیتی دوجانبه و منطقه‌ای گفت وگو کرد.

 به نقل از آناتولی، بر اساس بیانیه وزارت دفاع ترکیه این تماس روز جمعه بین دو وزیر صورت گرفت.

در این تماس دو طرف بر اهمیت هماهنگی و همکاری نزدیک و تقویت روابط نظامی بین دو کشور تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز اعلام کرد که در تماس آستین و آکار "فرصت‌ها برای افزایش و تقویت روابط دفاعی بلند مدت بین واشنگتن و آنکارا و تبادل نظر در مورد مسائل منطقه‌ای از جمله مبارزه با تروریسم" مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین در بیانیه‌ای که وزیر دفاع آمریکا در صفحه توئیترش منتشر کرد آمده است: "ایالات متحده ارزش زیادی برای روابط دفاعی خود با ترکیه قائل است همانطور که این مساله در همکاری بین دو کشور در موضوع افغانستان (خروج آمریکا) نمایان شد.

ترکیه و ایالات متحده دو متحد عضو ناتو هستند، اما روابط بین آن‌ها در سال‌های اخیر شاهد تنش ملموسی در چندین زمینه بوده است که مهمترین آنها حمایت آمریکا از "یگان‌های کرد مدافع خلق" در سوریه است که آنکارا آن را یک سازمان تروریستی می‌داند و موضوع بعدی خرید سامانه‌های موشکی اس ۴۰۰ از روسیه توسط ترکیه به جای سامانه‌های پاتریوت آمریکایی است./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۵۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی

وزیر امور خارجه ایران در اولین دیدار خود در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی با همتای مصری خود سامح الشکری دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش برنا، شب گذشته، وزیر امور خارجه ایران در راس هیاتی به منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا وارد این کشور آفریقایی شد و مورد استقبال قرار گرفت.

در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی که طی روزهای شنبه و یکشنبه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه جاری با موضوع اصلی «ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگو پیرامون توسعه پایدار» برگزار می‌شود، مسائل و چالش‌های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

در این اجلاس در مجموع سه سند شامل پیش‌نویس قطعنامه فلسطین، پیش‌نویس بیانیه بانجول و پیش‌نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب به ترتیب به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارائه خواهد شد.

حسین امیرعبداللهیان ضمن حضور در این اجلاس، مواضع جمهوری اسلامی ایران را در قبال تحولات جهان اسلام و منطقه‌ای و بین المللی تبیین خواهد کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در حاشیه این اجلاس با مقامات کشورهای اسلامی دیدار و گفتگو می‌نماید.

دیگر خبرها

  • اربیل: در روزهای سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران است
  • رئیس سیا نگران روابط ایران و روسیه شد/ برنز به ایران اتهام زد
  • گفتگوی وزیر جنگ آمریکا با همتای اسرائیلی خود درباره رفح
  • تماس تلفنی وزیر دفاع آمریکا با وزیر جنگ اسرائیل
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • عادی سازی روابط با اسرائیل، شرط امضای توافقنامه دفاعی آمریکا و عربستان
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا
  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر ‌در گامبیا
  • تجمع تضمین قهرمانی در تمرین استقلال (عکس)
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی