Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالرسول دریایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اطلاعیه سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع طوفان در شرق استان هرمزگان، اظهار کرد: پس از صدور این اطلاعیه از سوی سازمان هواشناسی، جلسات کارشناسی در اداره کل شیلات برای کاهش خسارت احتمالی برگزار شد.

وی با اشاره به مزارع گسترده پرورش میگو در شرق استان هرمزگان، عنوان کرد: اغلب این مزارع در نزدیکی دریا قرار دارند که برای جلوگیری از بروز خسارت لازم است که یک‌سری اقدامات پیش‌گیرانه در دستور کار قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل شیلات استان هرمزگان ضمن تاکید بر مزرعه‌داران میگو مبنی بر توجه به سیستم برقی و خطوط انتقال در طوفان حاره‌ای پیش رو، بیان داشت: به کارگرهای مزارع پرورش میگو توصیه می‌شود که از حضور در کنار کانال‌ها خودداری کنند.

دریایی با ذکر این نکته که ارتفاع آب و خروجی آب استخرها به نحوی تنظیم شود که بارندگی و باد مخاطره‌ای برای استخر ایجاد نکند، ابراز داشت: قبل از آبگیری‌ها باید به وضعیت شوری آب کانال توجه شود.

وی با تاکید بر اهمیت سلامت آبزیان، مطرح کرد: اگر شرایط نامطلوبی در کیفیت آب، سلامت میگوها و تلفات دامپزشکی گزارش شود، تیم تحقیقات شیلات به سرعت برای نمونه‌برداری و بررسی‌های لازم به منطقه اعزام می‌شود.

مدیرکل شیلات استان هرمزگان پیشنهاد کرد: در صورت رسیدن سایز میگو پرورشی به سایز بازاری، پیشنهاد می‌شود که برای صید و برداشت اقدام شود.

مدیران بنادر صیادی، فرمانده عملیات مقابله با طوفان حاره‌ای «شاهین» هستند

دریایی با اشاره اقدامات لازم برای کنترل بنادر صیادی شرق استان هرمزگان در مقابل طوفان حاره‌ای «شاهین»، خاطرنشان کرد: با اختیاراتی که به مدیران بنادر صیادی داده شده می‌توانند در هنگام وقوع طوفان تصمیمات لازم را اتخاذ کنند و به نوعی فرمانده عملیات محسوب می‌شوند.

وی با ذکر این نکته که تمام نیروها پس از اعلام وضعیت اضطراری در محل کار حضور دارند، اظهار کرد: تعداد شناورهای بنادر پر ازدحام کاهش پیدا کرده و از بنادر مجاور دارای ظرفیت استفاده می‌شود تا از برخورد شناورها به یکدیگر جلوگیری شود.

حضور ناخدا و چند ملوان در شناور صیادی الزامی است

مدیرکل شیلات استان هرمزگان با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها در حوزه شناورهای صیادی، گفت: در مواقع ضروری حضور ناخدا، موتوریست و چند ملوان الزامی است.

دریایی ضمن تاکید بر افزایش ضربه‌گیرهای کنار شناور، اذعان کرد: جلیقه‌ها و حلقه‌های نجات شناور پیش از وقوع طوفان مورد بررسی قرار گیرند.

وی با پر اهمیت خواندن اطمینان از کارکردن سیستم‌های ارتباطی شناورها، عنوان کرد: به هشدار مسئولین در خصوص عدم تردد دریایی و خروج از شناور توجه جدی شود.

کد خبر 5317740

منبع: مهر

کلیدواژه: طوفان هرمزگان شیلات اربعین 1400 اربعین حسینی ویروس کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه عکس استانها مرز مهران آمار کرونا کهگیلویه و بویراحمد واکسن کرونا کرمانشاه علامه حسن زاده آملی هفته دفاع مقدس گرگان استان هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۵۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند

غفور حضوری در بازدید از اردوگاه فرزندان امام (ره) اردبیل اظهار کرد: تا پایان سالتحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ بیش از ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه به صورت رایگان در اردو‌های تفریحی و تربیتی شرکت خواهند کرد.

او با اشاره به حضور شرکت کنندگان در اردوی تربیتی و تفریحی دانش آموزان مدارس منتخب در محلات هدف حاشیه نشین خاطرنشان کرد: این اردو‌ها با محوریت کانون‌های فرهنگی – تربیتی نور و شهید رجایی برگزار شد و امید و نشاط را دو رهاورد مهم اردو‌های تربیتی وتفریحی دانش آموزان ایجاد کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: با شرکت در این اردوها، دانش آموزان در کنار دریافت مهارت‌های کارجمعی، ارتباط اجتماعی، تاب آوری، نوع دوستی و زندگی در شرایط سخت، امید و نشاط را در وجود خود تقویت و با روحیه مضاعف در جریان تعلیم و تربیت قرار می‌گیرند.

حضوری ادامه داد: طبق برنامه ریزی انجام یافته و با حمایت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش و وزارت کشور تا پایان سالتحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ بیش از ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه به صورت رایگان در اردو‌های تفریحی و تربیتی شرکت خواهند کرد که در جای خود کم سابقه است.

او ادامه داد: اردوی تفریحی و تربیتی دانش آموزان محلات هدف حاشیه نشینی در قالب تفاهم نامه همکاری‌های مشترک آموزش و پرورش و سازمان امور اجتماعی کشور در محل اردوگاه‌های فرزندان امام و مقدس اردبیلی برگزار شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان
  • ترابری ۱۷۵ هزار مسافر دریایی از بنادر غرب هرمزگان
  • افزایش ۶۸ درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی در بنادر شرق هرمزگان
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار | فوت یک نفر و خسارت سنگین مالی به صیادان
  • بنادر هوشمند، راهی برای آینده روشن
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند
  • علم چگونه معمای «مثلث برمودا» را حل کرد؟