Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حسین درخشان اظهار کرد: با هدف تسریع پوشش همگانی واکسیناسیون گروه‌های هدف و پیشگیری از ازدحام جمعیت در مراکز واکسیناسیون، ۲۸۶ واحد واکسیناسیون کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تجهیز و راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: این واحدها شامل مراکز تجمیعی واکسیناسیون عمومی، مشاغل، اختصاصی مادران باردار، پایگاه‌های سیار بسیج که از طریق مساجد و اتوبوس‌های واکسیناسیون سیار شهری با همکاری شهرداری تجهیز و آماده شده‌اند، می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو ستاد مدیریت مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: با توجه به فراوانی واکسن و ارسال محموله‌های جدید و گروه‌های سنی فراگیر، سرعت انجام واکسیناسیون افزایش قابل توجهی داشته است، در عین حال ضروری است گروه‌های هدف هر چه سریع‌تر برای انجام واکسیناسیون به پایگاه‌های واکسن مراجعه نمایند تا شاهد وقوع موج‌های بعدی نباشیم.

وی بیان این‌که ظرفیت تزریق روزانه ۱۲۰ هزار دز واکسن در پایگاه‌های واکسن وجود دارد، گفت: در هفته جاری میزان مراجعات روزانه به مراکز واکسیناسیون کووید – ۱۹ نسبت به هفته گذشته بیشتر شده است به طوری که تعداد مراجعین از ۵۰ هزار نفر به بالای ۸۰ هزار نفر در هر روز رسیده است.

درخشان خاطرنشان کرد: از مردم می‌خواهیم بدون توجه به نوع واکسن، در دسترس‌ترین واکسن را بهترین واکسن بدانند و با در دست داشتن کارت ملی به نزدیک‌ترین پایگاه واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: در شهر مشهد ۸۶ واحد واکسیناسیون در دو شیفت فعال هستند که تعدادی از این مراکز تا ساعت ۱۲ شب جهت ارائه خدمات واکسیناسیون فعالیت دارند، از این تعداد ۳۲ پایگاه تجمیعی واکسیناسیون عمومی، ۱۸ مرکز ویژه واکسیناسیون مادران باردار، هشت مرکز ویژه واکسیناسیون گروه‌های شغلی، ۱۴ مرکز خدمات جامع سلامت و هشت پایگاه توسط بسیج جامعه پزشکی از طریق مساجد در مناطق حاشیه شهر مشهد و شش مرکز واکسیناسیون سیار اتوبوسی با همکاری شهرداری مشهد و بسیج جامعه پزشکی در مناطق حاشیه شهر برای کمک به افزایش سرعت انجام واکسیناسیون فعال شده است.

کد خبر 5317903

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان رضوی مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد واکسیناسیون کرونا اربعین 1400 اربعین حسینی ویروس کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه مرز مهران عکس استانها آمار کرونا کهگیلویه و بویراحمد واکسن کرونا کرمانشاه علامه حسن زاده آملی گرگان هفته دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۶۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

 عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرد  که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس ۱۱۵ در دهستان شلیل
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • تعدد مراکز نظارتی در وزارت علوم مطلوب نیست