Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت در تشریح آخرین وضعیت گیلان پس از بارش‌های سیل‌آسا، اظهار کرد: دو روز گذشته بارش‌های سنگین بالغ‌بر ۲۵۰ میلی‌متر در غرب و مرکز استان را شاهد بودیم اما خوشبختانه با تمهیداتی که فرمانداران با همکاری مدیران کل دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان داشتند علیرغم سیلابی شدن رودخانه‌ها در مناطق فومن، رضوانشهر، ماسال، تالش و آستارا خوشبختانه مشکل خاصی از سوی فرمانداران به‌جز شهرستان آستارا گزارش نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سیل در آستارا قابل‌توجه بوده، گفت: در دو بخش مرکزی و لوندویل آستارا طغیان سیل به زیرساخت‌های راه و منازل مردم خسارت وارد کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به گزارش بخشدار مرکزی آستارا در خصوص آخرین وضعیت این بخش، افزود: قسمت‌هایی از راه ارتباطی روستای مشند در پی بارش‌ها دچار رانش شد که با تلاش اداره راهداری راه مذکور بازگشایی‌شده است.

مرادی با اشاره به وضعیت بخش لوندویل آستارا بیان کرد: ریزش و رانش کوه در قسمت‌هایی از راه ارتباطی روستاهای کوته کومه، باش محله و میه کومه براثر بارندگی شدید و مسدودی راه اتفاق افتاده بود که با یک دستگاه لودر شرکت تعاونی دهیاران و دو دستگاه لودر و کامیون اداره راهداری راه‌های مذکور بازگشایی شدند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت شهر لوندویل نیز گفت: در حال حاضر فقط در دونقطه از شهر لوندویل (کوچه علمداری و پشت کوچه نوع خواه) آب‌گرفتگی وجود دارد که رو به فروکش کردن است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به دیگر اقدامات دستگاه‌های عضو مدیریت بحران در جهت پایداری وضعیت در آستارا، تصریح کرد: آماده‌سازی ماشین‌آلات سنگین و استقرار در محل‌های مناسب مثل راهدارخانه بهارستان و کارگاه ماشین‌آلات، نظافت مستمر آبچکان پل‌ها و پاک‌سازی قرنیز پل‌ها جهت هدایت آب‌های سطحی، پاک‌سازی آبروهای موجود و دهانه پل‌ها جهت هدایت آب‌های سطحی و جلوگیری از ایجاد سیلاب، لکه‌گیری آسفالت به‌صورت نقطه‌ای و مقطعی و همچنین شانه سازی در محور آستارا-آقچای از مهم‌ترین اقدامات در جهت تأمین راه و دسترسی شهروندان بوده است.

مرادی با بیان اینکه هلال‌احمر نیز در مناطق درگیر سیل آستارا اقدامات عملیاتی قابل‌توجهی ارائه کرده، خاطرنشان کرد: توزیع اقلام غذایی و انتقال افرادی که گرفتار آب‌شده‌اند توسط تیم‌های امدادگر و نجات گر از مهم‌ترین این اقدامات بوده و هم‌اکنون نیز این تیم‌ها به همراه خودروهای امدادی در محل حضور دارند.

وی با بیان اینکه سیلاب شدید در رودخانه بهارستان، منبع تأمین آب شرب شهرستان آستارا را آلوده کرده بود، افزود: در پی سیلابی شدید در منطقه، منبع آب شرب شهرستان دچار افزایش کدورت و حمل رسوبات شد که با تلاش همکاران آب و فاضلاب، این منبع در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به مشکلات چندین ساله شهر آستارا و عدم توانایی مالی شهرداری در انجام پروژه ساخت سر دهنه که در سال گذشته اعتباراتی را از مدیریت بحران دریافت کرده بود، بیان کرد: در پی تماس استاندار گیلان با نجار، معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، وزیر کشور دستور رسیدگی فوری جهت حل مشکلات مردم آستارا داده است.

مرادی با اشاره به قول رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به حل مشکل مردم آستارا، گفت: مقررشده هفته جاری معاون وزیر کشور از منطقه بازدید و اعتبار ویژه‌ای را نیز در نظر بگیرند تا مشکل مردم آستارا از بابت آب‌گرفتگی برای همیشه مرتفع شود.

وی به آخرین وضعیت شهرستان فومن در پی بارش‌های اخیر اشاره کرد و افزود: بارش شدید باران سبب بالا آمدن آب دو رودخانه مناطق رودبار چیره و خطیب گوراب در شهرستان فومن شد و دو پل آب نمای این منطقه به زیرآب رفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه تجارب در سیلاب‌های گذشته موجب شد جهت جلوگیری از هرگونه حادثه تلخ دو طرف پل تا زمان فروکش کردن آب مسدود شود، گفت: در حال حاضر ساکنان روستاهای اطراف این دو پل برای تردد از مسیرهای دیگری استفاده می‌کنند.

مرادی همچنین هماهنگی‌ها با مدیرکل راه‌آهن جهت در اختیار گذاشتن همه امکانات پیمانکار راه‌آهن، هلال‌احمر استان برای امدادرسانی، آب منطقه‌ای در تجهیزات ماشین‌آلات سنگین، اداره کل صمت در تأمین نان و دیگر مایحتاج، تخلیه مردم از منازل درگیر حدود ۳۰۰ خانه درگیر، با مدیرکل راهداری در تأمین ماشین‌آلات و بنیاد مسکن در تأمین مشکلات و رسیدگی فوری به مناطق روستایی درگیر در ریزش کوه در آستارا را از مهم‌ترین اقدامات فوری در این شهرستان سیل‌زده عنوان کرد.

انتهای پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس

کلیدواژه: امیر مرادی مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان آستارا فومن سیل در گیلان مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان آخرین وضعیت ماشین آلات بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۶۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جدی آبگرفتگی و وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان

 آرش آریانژاد گفت: نظر به هشدار‌های سطح نارنجی هواشناسی استان، مبنی بر وقوع بارندگی‌های قابل توجه در روز‌های پیش‌رو، وقوع سیلاب و طغیان در رودخانه‌های محدوده کردستان بسیار محتمل می‌باشد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان افزود: از اهالی روستاها، دامداران، باغداران و کشاورزان گرامی انتظار داریم از حضور در اراضی منتج به بستر رودخانه‌ها، مخازن و پایاب سد‌های استان امتناع کنند و در رعایت موارد ایمنی جدیت لازم را بکار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: ضروری است شهروندان و گردشگران نیز از تردد، توقف و اسکان در مسیر رودخانه‌های بالادست و پائین دست منابع مذکور به طور جدی پرهیز نمایند تا از بروز هر گونه حوادث احتمالی بر اثر سیلاب جلوگیری بعمل آید.

لازم به ذکر است، تیم بحران و پدافندغیرعامل شرکت و اکیپ‌های گشت و بازرسی ادارات منابع آب شهرستان‌های تابعه استان بطور کامل و شبانه روز جهت مقابله با هرگونه بحران در حال آماده باش کامل می‌باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • انسداد آزادراه تهران_ شمال به علت سیلاب و ریزش کوه
  • انسداد بعضی محورهای مواصلاتی استان خراسان جنوبی در اثر بارش شدید باران و سیلاب
  • آخرین وضعیت بارش‌ها و سیلاب‌ها در اصفهان
  • اعلام محدودیت ترافیکی در ۲ محور گیلان
  • اعلام محدودیت ترافیکی در محورهای قدیم گیلان
  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • آماده باش مدیریت بحران برای احتمال وقوع سیلاب در ۴ استان
  • هشدار؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • هشدار جدی آبگرفتگی و وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • هشدار مهم؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط