Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@15:58:13 GMT

بازگشایی مدارس در استان سمنان به‌صورت ترکیبی است

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۶۶۳۳۷

بازگشایی مدارس در استان سمنان به‌صورت ترکیبی است

گروه استان‌ها- بعد از ۲ سال دوری از مدارس و کلاس‌های درس این روزها دانش‌آموزان رغبت فراوانی برای حضور در کلاس‌های درس و آموزش‌های حضوری دارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، وقتی ویروس منحوس کرونا آمد کسی فکر نمی‌کرد این‌ گونه زندگی مردم را در همه ابعاد تحت تأثیر خود قرار دهد.

در این میان یکی از حوز‌ه‌هایی که به شدت از حضور ویروس کرونا آسیب دید حوزه تعلیم و تربیت بود چرا که آموزش‌ و پرورش غیرحضوری آن‌طور که باید و شاید مزایای آموزش حضوری را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از والدین دانش‌آموزان سمنانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به فواید آموزش حضوری گفت: آموزش غیرحضوری قابل قیاس با آموزش حضوری نیست.

وی گفت: با شیوع کرونا و تعطیلی مدارس تعلیم و تربیت در کشور آسیب دید و امیدواریم با تسریع واکسیناسیون مدارس به‌ صورت کلی بازگشایی شود.

دلم برای کلاس‌های درس تنگ شده است

یکی از دانش آموزان سمنانی نیز در گفت‌وگو با تسنیم گفت: دلم برای کلاس‌های درس خیلی تنگ شده است.

این دانش‌آموز می‌گوید: آموزش غیرحضوری هیچ‌گاه فواید آموزش حضوری را ندارد چرا که حضور در سر کلاس و پرسش و پاسخ‌های داخل کلاس متفاوت است و قطعاً یادگیری بیشتری به دنبال دارد.

جدای از صحبت‌های والدین و دانش‌آموزان که درباره مزایای آموزش حضوری بسیار سخن داشتند روانشناسان و کارشناسان حوزه تعلیم و تربیت نیز درباره پیامدهای پساکرونا و تأثیر ماندن دانش‌آموزان در خانه و دوری از مدرسه هشدار دادند.

این روزها تعطیلی اجباری مدارس علاوه بر کاهش میزان یادگیری، سلامت روحی و جسمی و تغذیه‌ای دانش‌آموزان را تحت تأثیر خود قرار داده است که با بازگشایی مدارس می‌توان امیدوار بود شرایط به گذشته بازگردد و شادی و نشاط جای این همه استرس، ناراحتی و فشار روحی را بگیرد.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان سمنان نیز درباره بازگشایی مدارس گفت: مدارس پرجمعیت استان سمنان پس از واکسیناسیون دانش‌آموزان بازگشایی می‌شوند.

محمد دستورانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان با اشاره به‌ ضرورت حفظ سلامت دانش‌آموزان اظهار داشت: با انجام واکسیناسیون فعالیت حضوری مدارس آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سه سناریو برای فعالیت مدارس استان سمنان در سال تحصیلی جدید در نظر گرفته شده و مدارس استان سمنان به سه شکل حضوری، نیمه‌حضوری و مجازی است.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان سمنان گفت: در حال حاضرمبنای برنامه‌ریزی در آموزش‌ و پرورش استان سمنان بر اساس دستورالعمل ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا است.

آموزش در 350 مدرسه استان سمنان به صورت حضوری است

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان سمنان با بیان اینکه آموزش در 350 مدرسه استان سمنان به صورت حضوری است افزود: بیشتر این مدارس از مدرسه‌های کم‌جمعیت استان سمنان است که در مناطق روستایی و عشایری استان قرار دارند.

دستورانی درباره مدارس با جمعیت دانش‌آموزی تا 150 نفر نیز گفت: این مدارس نیز به صورت نوبتی و به صورت گروه‌های 50 نفره، دو روز در هفته در کلاس‌های درس حضور می‌یابند.

وی خاطرنشان کرد: برای مدارس با جمعیت بیش از 150 دانش‌آموز نیز تا زمان انجام واکسیناسیون دانش‌آموزان واجد شرایط، به صورت غیرحضوری خواهد بود.

بازگشایی مدارس در استان‌ها| استقبال خانواده‌های اراکی از آموزش حضوری دانش‌آموزان + فیلمبازگشایی مدارس در استان‌ها| رغبت والدین لرستانی به آموزش حضوری؛ طرح بازگشایی ترکیبی مدارس در استان اجرا می‌شود+فیلمبازگشایی مدارس در استان‌ها| شور و شوق دانش‌آموزان و والدین کردستانی از آموزش‌های حضوری + فیلم

انتهای پیام/363/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بازگشایی مدارس در استان پرورش استان سمنان استان سمنان کلاس های درس آموزش حضوری دانش آموزان استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۶۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

به گزارش پارس نیوز، حمید طریفی حسینی، درباره ثبت نام دانش آموزان ابتدایی اظهار داشت: ستاد ثبت‌نام وزارت آموزش و پرورش ۱۹ اردیبهشت را برای ثبت‌نام کلاس اولی‌ها مشخص کرده است که این امر به صورت الکترونیک قابل انجام است.

وی ادامه داد: تاکنون سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی حدود یک میلیون نوآموز بدو ورود به دبستان انجام شده است و برای ثبت نام پایه اول این نوآموزان، والدین آن‌ها می‌توانند از تاریخ اعلام شده به سامانه irhttp://my.medu.ir مراجعه کنند.

سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی؛ پیش شرط ثبت‌نام پایه اول

طریفی حسینی یادآور شد: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان به عنوان پیش شرط مهم ثبت‌نام پایه اول است و از خانواده‌هایی که تاکنون برای سنجش نوآموز بدو ورود به دبستان خود اقدام نکرده اند، درخواست می‌کنم، نسبت به این امر اقدام کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ثبت‌نام اتباع نیز تابع ضوابط و مقررات خاص خود است که پس از ابلاغ شیوه نامه مربوطه ثبت‌نام آن‌ها آغاز خواهد شد.

طریفی حسینی درباره محدوده بندی مدارس با توجه به موقعیت جغرافیایی منازل توضیح داد: نحوه محدوده بندی جغرافیایی مدارس در دستورالعمل ثبت‌نام به استان‌ها اعلام می‌شود.

وی با اشاره به ماده ۴۱ آیین نامه اجرایی مدارس گفت: به منظور توزیع متوازن دانش آموزان، محدوده بندی جغرافیایی با اولویت ثبت‌نام دانش آموزان در نزدیکترین مدرسه به محل سکونت آنان لحاظ می‌شود و ثبت‌نام از دانش‌آموزانی که والدین آنان هر دو شاغل هستند، در مدرسه نزدیک به محل کار پدر یا مادر، منعی ندارد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: ثبت‌نام موردی دانش آموزان ساکن در محدوده مدارس مرزی مناطق آموزش و پرورش به ویژه در کلانشهر‌ها با هماهنگی و نظارت ستاد‌های ثبت نام مناطق آموزشی همجوار امکان پذیر است.

وی درباره زمان ثبت‌نام و طرح سنجش سلامت دانش آموزان، یادآور شد: آموزش و پرورش تقویم اجرایی مرتبط با فعالیت مدرسه از جمله سنجش، ساماندهی نیروی انسانی، ثبت و سفارش کتاب درسی و ثبت‌نام دانش آموزان را به عقب کشیده و ساماندهی این موارد باید تا مرداد انجام شود تا فرصت برنامه‌ریزی آموزشی به مدارس داده شود.

منبع : دانشجو

دیگر خبرها

  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • تدارک بیش از ۲۰ برنامه مختلف به مناسبت هفت معلم
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • چند درصد مدارس استان سمنان تخریبی است؟
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است