Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@15:57:50 GMT

احتمال اوج گیری کرونا در فصل سرما وجود دارد

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۶۶۶۳۶

احتمال اوج گیری کرونا در فصل سرما وجود دارد

مهرداد بابایی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با اشاره به نوسان فوتی‌های ناشی از کرونا  در استان، گفت: کاهش موارد فوتی معمولا ۳ تا ۴ هفته پس از عبور از شرایط پیک و کاهش شیوع بیماری مشاهده می‌شود. در حال حاضر هنوز هم ۹۰۰ نفر در تخت‌های بیمارستان‌های استان بستری هستند که این آمار دو برابر آمار بیماران بستری در پیک اول  و بسیار قابل توجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۲۰۰ نفر در بخش‌های ویژه بیمارستان‌های استان البرز  بستری هستند، افزود: اگرچه روند فوتی‌ها در استان نزولی است و روز گذشته ۵ نفر را به دلیل ابتلا به کرونا از دست دادیم. اما با توجه به آمار بالای بیماران در بیمارستان‌ها و بخش‌های ویژه بیمارستانی، هنوز هم احتمال بدحال شدن برخی بیماران و افزایش موارد فوتی وجود دارد. 

این مقام مسؤول بر لزوم انجام واکسیناسیون عمومی تاکید و خاطر نشان کرد: علیرغم کاهش نزولی  آمارهای کرونایی در استان البرز، علاوه برواکسیناسیون، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بسیار اهمیت دارد. 

 وی یادآور شد: با توجه به کاهش دما و احتمال افزایش بیماری‌های ویروسی در فصل پاییز به ویژه مهر و آبان، از شهروندان تقاضا داریم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دچار سهل انگاری نشوند و همچنان استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را جدی بگیرند.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پاییز کاهش دما ویروس بیماری خبرگزاری فارس واکسیناسیون البرز کرج علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۶۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار و رعد وبرق در تهران/ احتمال آبگرفتگی معابر

اداره کل هواشناسی استان تهران از وقوع رگبار و رعد و برق از پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت) و احتمال آبگرفتگی معابر و لغزندگی جاده‌های کوهستانی خبر داد.

به گزارش ایسنا برپایه بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و واکاوی الگوهای همدیدی، وضعیت جوی استان تهران تا ظهر فردا (۱۳ اردیبهشت) آسمانی کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد در نیمه جنوبی، گاهی وزش باد نسبتا شدید تا شدید و احتمال خیزش گرد و خاک و در ارتفاعات افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

با نفوذ و فعالیت سامانه بارشی از عصر فردا تا ظهر شنبه (۱۳ تا ۱۵ اردیبهشت) آسمان استان نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعت‌ها بارش باران به‌ویژه بعد از ظهر جمعه تا صبح شنبه گاهی رگبار تندر و آذرخش مورد انتظار است و رخداد تگرگ در نقاط مستعد دور از انتظار نیست.

از عصر پنجشنبه تا یکشنبه (۱۳ تا ۱۶ اردیبهشت) در بعضی ساعت‌ها به‌ویژه بعد از ظهر تا شب در نیمه جنوبی استان وزش باد شدید تا خیلی شدید پیش‌بینی می‌شود.

از جمعه شب تا صبح یکشنبه کاهش محسوس دما به ویژه در نیمه شمالی استان مورد انتظار است.

بنابر هشدار زردرنگ اداره کل هواشناسی استان تهران، در این شرایط جوی احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب، لغزندگی و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال‌ها، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی وجود دارد بنابراین نسبت به احتیاط در سفرهای بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت لایروبی کانال‌ها و آب‌روها با توجه به احتمال رخداد تگرگ و  اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی توصیه می‌شود.

به گزارش ایسنا هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز پایان یافت
  • کاهش ۳ درصدی حوادث منجر به فوت در استان اصفهان/ ۵۰ درصد فوتی‌های کشور مربوط به بخش ساختمان
  • پیش بینی رگبار و رعد و برق در البرز/ احتمال ریزش سنگ و رانش کوه
  • آیت‌الله محمدی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است
  • هشدار هواشناسی به تهرانی‌ها/ جزئیات پیش بینی هواشناسی
  • رگبار و رعد وبرق در تهران/ احتمال آبگرفتگی معابر
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی
  • پیش بینی گردو خاک و کاهش کیفیت‌هوا در البرز
  • رسانه عبری: جنگ غزه واردات خودرو را در اسرائیل فلج کرد