Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@07:05:43 GMT

ستاری: تهران رتبه ۴۱ شهرهای نوآور جهان است

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۶۶۶۶۰

ستاری: تهران رتبه ۴۱ شهرهای نوآور جهان است

به گزارش ایرنا از اعلام روز شنبه روابط عمومی شهرداری تهران، سورنا ستاری در دیدار با علیرضا زاکانی شهردار تهران درباره همکاری شهرداری تهران با شرکت‌های استارتاپی، اعلام کرد: زمینه‌های متعدد همکاری در این حوزه از دوره‌های قبل وجود داشت اما در این دوره نیازمند نگاه جدیدی هستیم که خوشبختانه شهردار تهران در این خصوص، نگاهی گسترده به مسائل و مشکلات شهر تهران دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص موضوع تهران هوشمند نیز گفت: توسعه مراکز نوآوری، کارخانه های نوآوری و توسعه پهنه‌های آن مستلزم داشتن یک شهر هوشمند است تا بتوانیم تهران را به سوی شهری نوآور و هوشمند حرکت دهیم.

ستاری اظهارداشت: در این دوره باید نوآوری را در شهر توسعه دهیم تا شهرداری تهران به عنوان ناظر بر شرکت‌های نوآور باشد و این شرکت ها باید با ورود به مسائل شهر از پتانسیل‌های موجود خود برای حل مشکلات استفاده کنند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: بخش عمده فعالیت‌های ما در بخش تکنولوژی است و در شهر تهران تعدادی پروژه خاص مانند بومی‌سازی واگن‌های مترو را از قبل داشته ایم که اکنون ۸۵ درصد آن داخلی سازی شده و بناست در این دوره قراردادی بزرگ با یک مجموعه داخلی برای تهیه واگن از محل شرکت‌های دانش بنیان منعقد شود.

وی خاطرنشان کرد: برقی سازی خدمات در شهر یکی دیگر از اقدامات شهرداری تهران است که از جمله آن می توان به بکارگیری اتوبوس‌های برقی، موتور سیکلت برقی، تاکسی‌های برقی و هیبریدی اشاره کرد که در حال حاضر در معاونت علمی نمونه‌های آن برای آزمایش آماده است.

ستاری خاطرنشان کرد: شهرداری تهران باید به سمتی برود که تنوع درآمد ایجاد کند و فقط از طریق ارائه مجوز ساخت و ساز و حوزه مسکن درآمد نداشته باشد، بلکه بتواند از محل نوآوری های اجتماعی نیز کسب درآمد کند.

برچسب‌ها سورنا ستاری شهرداری تهران شرکت دانش بنیان تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سورنا ستاری شهرداری تهران شرکت دانش بنیان سورنا ستاری شهرداری تهران شرکت دانش بنیان تهران شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۶۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ارز برای واردات تاکسی‌های برقی از سوی بانک مرکزی

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران پیرامون آخرین وضعیت تاکسی‌های برقی گفت: تاکسی‌های برقی شامل دو دسته خودمالکی و شرکت مالکی می‌شوند.

بیشتر بخوانید؛ آغاز ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی

وی گفت: رانندگان تاکسی در بخش شرکت مالکی، سهامدار آن شرکت خواهند شد.

شهردار تهران ادامه داد: تعدادی خودرو توسط خودروسازان وارد شده است و در بخش خودمالکی قراردادها درحال بسته شدن است، به زودی واگذاری خودرو به مالکین صورت خواهد گرفت.

زاکانی تصریح کرد: درحال حاضر بالغ بر ۲۰۰۰ خودرو برقی آماده بوده و تخصیص ارز برای واردات خودروها با کمک بانک مرکزی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229393 برچسب‌ها ناوگان تاکسیرانی

دیگر خبرها

  • با کیفیت ترین خودرو بعد از تسلا را برای حمل و نقل تهران انتخاب کرده ایم | پوست اندازی ۶۵ هزار تاکسی برقی در تهران
  • دفاع تمام قد چمران از شهرداری؛ درختی در پارک لاله قطع نخواهد شد/ قرارداد خرید اتوبوس برقی هیچ مشکلی ندارد
  • کیفیت خودروهای برقی چینی تأیید و تضمین می شود؟
  • افشاگری جدید علیه زاکانی درباره قرارداد‌های مخفی شهرداری تهران
  • ۲۰۰۰ تاکسی برقی بزودی به ناوگان حمل و نقل تهران می‌پیوندد
  • زاکانی: تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • تخصیص ارز برای واردات تاکسی‌های برقی از سوی بانک مرکزی
  • تخصیص ارز تاکسی‌ های برقی تهران توسط بانک مرکزی
  • ابهام در قرارداد زاکانی با چینی‌ها | واردات هزاران خودروی برقی با شرکت ساختمانی | تردید بزرگ که آیا اصلا قراردادی منعقد شده یا نه!