Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@19:48:29 GMT

پیدا شدن گروه ۲۱ نفره کوهنوردی در ارتفاعات دیلمان

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۶۶۶۷۲

پیدا شدن گروه ۲۱ نفره کوهنوردی در ارتفاعات دیلمان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سیاوش غلامی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به گم‌شدن یک گروه کوهنوردی در ارتفاعات دیلمان از توابع شهرستان لاهیجان، اظهار کرد: در ساعت ۲۰ شامگاه جمعه، گزارش مردمی مبنی بر گم‌شدن ۲۱ نفر از یک گروه کوهنوردی (متشکل از ۶ مرد و ۱۵ زن) در محور سیاهکل به دیلمان، منطقه بالارود به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال‌احمر استان گیلان اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از اعزام تیم‌های امدادی و واکنش سریع به منطقه کوهستانی مدنظر در دیلمان خبر داد و گفت: پس از دریافت گزارش، عوامل امدادی جمعیت هلال‌احمر متشکل از یک تیم امدادی از پایگاه شهید خانی‌پور و یک تیم از شعبه سیاهکل با یک دستگاه خودروی آمبولانس و خودروی کمک دار به همراه عوامل انتظامی به منطقه مذکور اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان با اشاره به پیدا شدن افراد گم‌شده در کوه‌های دیلمان تصریح کرد: پس از چندین ساعت عملیات جستجو، هر ۲۱ نفر توسط عوامل امدادی هلال‌احمر پیداشده و دو نفر از اعضای این تیم کوهنوردی که مصدوم شده بودند به‌صورت سرپایی توسط عوامل امدادی جمعیت هلال‌احمر مورد مداوا قرار گرفتند.

غلامی با تأکید بر لزوم استفاده از تجهیزات لازم در هنگام سفر و کوهنوردی، بیان کرد: هم‌وطنان حتماً در کوه‌نوردی مسیرهایی را انتخاب کنند که خوب می‌شناسند و اخبار هواشناسی را نیز دنبال کنند.

وی یکی از دلایل گم‌شدن برخی از گروه‌های کوهنوردی را عدم آشنایی با مناطق دانست و گفت: به دلیل عدم آشنایی گروه‌های کوهنوردی با شرایط جوی مناطق صعب‌العبور کوهستانی و نوعاً عدم آشنایی با منطقه، از سفر به مناطق کوهستانی و ارتفاعات اجتناب کنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان سیاوش غلامی کوهنوردی ارتفاعات گیلان تیم های امدادی هلال احمر دیلمان لاهیجان ستاد مدیریت بحران جمعیت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۶۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش ۶ ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به فوتی ارتفاعات شیخ حمزه لو پلدشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حمید محبوبی؛ مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت:ساعت ۱۳:۰۸ دقیقه روز دوشنبه ۱۱اردیبهشت ماه ۱۴۰۳؛ درخواست فوریت‌های پزشکی جهت دسترسی به فوتی در ارتفاعات شیخ حمزه لو پلدشت به مرکز کنترل عملیات هلال احمر استان گزارش شد.   وی افزود:نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان پلدشت بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.   محبوبی افزود:پس از ۴ ساعت صعود در ارتفاعات و جستجو، نجاتگران به فوتی دسترسی پیداکردند و بعد از انتقال به پایین دست، فوتی تحویل مراجع ذی صلاح شد.   وی گفت:فرد فوتی پسر ۲۰ ساله بود که برای جمع آوری گیاهان کوهی به ارتفاعات صعود و بر اثر افتادن از صخره جانباخته بود

دیگر خبرها

  • صنایع نساجی هلال احمر ایران
  • بسیج نیروهای امدادی گلستان برای یافتن کودک ۴ ساله
  • تلاش ۶ ساعته برای دسترسی به فوتی ارتفاعات پلدشت
  • تلاش ۶ ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به فوتی ارتفاعات شیخ حمزه لو پلدشت
  • جان باختن یک نفر بر اثر سقوط از ارتفاعات شهرستان پلدشت
  • تولید چادر‌های امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • تولید چادرهای امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • تولید اقلام استراتژیک امدادی مورد نیاز در حوادث توسط هلال احمر
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر