Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، غلامحسین شافعی، رییس اتاق بازرگانی ایران در هم اندیشی وزیر صمت با صادرکنندگان و روسای اتاق های بازرگانی سراسر کشور گفت: در شرایط فعلی صادرات اولویت اول کشور است و پشتوانه آن، یک تولید قوی است؛ اما سه وزارتخانه صمت اقتصاد و امور خارجه باید موظف باشند که تمام آیین نامه ها و دستور العمل هایی که مانع جدی برای صادرات است، ظرف مدت ۶ ماه در جهت تسریع صادرات اصلاح کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این اقدام باید با مشورت بخش خصوصی صورت گیرد؛ ضمن اینکه واردات کالاهای واسطه و سرمایه ای و مواد اولیه باید با حداقل اسناد و مجوزها در وزارتخانه های صمت و کشاورزی. بانک مرکزی، گمرک، سازمان غذا و دارو و سازمان استاندارد تسهیل شود.

وی تصریح کرد: سازمان ها ملوک الطوایفی اداره می شوند و هماهنگی میان آنها وجود ندارد؛ ضمن اینکه برای کمک به ارزآوری باید این رویکردها تغییر کند؛ به نحوی که صادرات خدمات فنی و مهندسی بسیار قابل اهمیت است و بزرگ‌ترین مشکل برای قراردادهایشان است.

به گفته شافعی، وزارت اقتصاد برای شرکت های معتبر فنی و مهندسی یا باید وثیقه را حذف یا به حداقل برساند و از طریق پذیرش ضمانت های صندوق آنها را یاری کنند.

وی گفت: ممنوعیت صادرات در برنامه های توسعه حذف شده بود و اکنون هم باید ممنوعیت های صادرات را از بین ببریم و بگوییم به غیر از برخی کالاها، صادرات سایر کالاها برای ۴ سال آزاد است؛ در غیر این صورت برنامه های دولت محقق نخواهد شد.

رییس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: تاکنون برنامه های ما بر اساس برند کشی بوده نه برندسازی؛ به نحوی که شرکتی که بازاری پیدا کرده و فردا صبح با ممنوعیت صادرات محصول مواجه می شود چطور می تواند روی صادرات محصولات برنامه ریزی کند.

وی افزود: موافقت نامه های ترجیحی و آزاد باید با هدف مشخص تدوین شود؛ ما در میان کشورهای اطراف از این نظر فقیرترین کشور هستیم؛ به نحوی که یک پیمان ترجیحی با ترکیه بستیم که ای کاش بسته نمی شد بنابراین پیمان ها باید با نظر فعالان آن بخش تدوین شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه سیاستهای تجاری نباید تحت تاثیر سیاستهای ارزی قرار گیرد، گفت: شافعی با بیان اینکه سیاستهای تجاری نباید تحت تاثیر سیاستهای ارزی قرار گیرد، گفت: سرداران خط اول جبهه جنگ اقتصادی، در طول سال‌های گذشته حتی به خیانت هم متهم شدند که من امیدوارم وزیر صمت، این اعتماد از دست رفته را برای بخش خصوصی برگرداند.

وی افزود: در راستای تعهد ارزی،  یکی از مقامات ارشد دولت قبل به درخواست صادرکنندگان نسبت به اصلاح سیاستهای غلط ارزی معتقد بود که صادرکنندگان به فکر جیب خود هستند و دولت به فکر جیب ۸۰ میلیون جمعیت است.

وی گفت: صادرکنندگان در چند سال گذشته با سختی توانستند باز هم اقتصاد کشور را اداره کنند.

وی افزود: موافقت نامه های ترجیحی و آزاد باید با هدف مشخص تدوین شود؛ ما در میان کشورهای اطراف از این نظر فقیرترین کشور هستیم؛ به نحوی که یک پیمان ترجیحی با ترکیه بستیم که ای کاش بسته نمی شد بنابراین پیمان ها باید با نظر فعالان آن بخش تدوین شود

پربیننده ترین در مرز شمال غربی ایران چه خبر است؟ / مرز ایران و ارمنستان حذف می‌شود؟ قیمت محصولات ایران خودرو امروز ۱۴۰۰/۷/۸ کوییک ۱۶۸میلیون شد/ قیمت پراید، ساینا و تیبا + جدول قیمت تیگو ۵ مدیران خودرو + جدول قیمت پراید امروز ۱۴۰۰/۷/۸

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: غلامحسین شافعی تجارت خارجی تدوین شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۶۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدان زیرساخت‌های خوبی برای مبادلات تجاری با روسیه دارد

ایسنا/همدان رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی در روسیه گفت: روسیه و ایران در کنار هم می‌توانند به یک بازار ۲۰۰۰ میلیارد دلاری دسترسی داشته باشند.

محسن رحیمی چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در حاشیه برگزاری ششمین نمایشگاه اکسپو ایران، اظهار کرد: تأثیر برگزاری نمایشگاه‌ها بر شناخت تجار دو طرف بسیار مهم است و استان همدان با دارا بودن محصولات کشاورزی متنوع می‌تواند حجم بالایی از صادرات را به کشور روسیه داشته باشد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه روسیه و ایران در کنار هم می‌توانند به یک بازار ۲۰۰۰ میلیارد دلاری دسترسی داشته باشند، تصریح کرد: ظرفیت صادرات به کشور روسیه بسیار گسترده است بنابراین استان همدان می‌تواند در این بخش با برنامه‌ریزی اصولی و داشتن نقشه راه سهم خود را از این بازار کسب کند.

رحیمی با بیان اینکه آمار صادرات کالاهای ایران به روسیه ۲۰۲۳ به ارزش حدود ۹۴۶ میلیون دلار رسیده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر فرصت خوبی برای استان همدان برای صادرات به روسیه فراهم است که با حمایت مسئولان دولتی و ورود بخش‌خصوصی می‌تواند زمینه‌ساز مبادلات تجاری با حجم قابل توجه‌ای از محصولات این استان باشد.

رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی در روسیه تصریح کرد: همدان زیرساخت‌های خوبی برای مبادلات تجاری با روسیه دارد که می‌تواند در حوزه صادرات کشاورزی و صنایع غذایی اثرگذار باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترکیه همه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • بلومبرگ: ترکیه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • ترکیه تمام روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • همدان زیرساخت‌های خوبی برای مبادلات تجاری با روسیه دارد
  • تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید
  • تجارت ۱.۳ میلیارد دلاری ایران و ترکیه در ۳ ماهه ۲۰۲۴
  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • تفاهم‌نامه صادرات محصولات قزوین به چین امضا شد
  • حذف عملی ایران از کریدورهای تجاری