Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستور کار جلسات هفتگی کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی که از روزهای شنبه تا دوشنبه (10 لغایت 12 مهر)‌ جلسه دارند اعلام شد.

به گزارش برنا، بر همین اساس بررسی شور دوم طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی در دستور کار کمیسیون آموزش مجلس قرار دارد.

بررسی طرح اصلاح قانون تأسیس شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی و استانی با حضور نمایندگان وزارت تعاون، وزارت جهاد و سایر دستگاه‌های اجرایی مربوط در دستور کار کمیسیون اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی و معاونانش هم فردا در کمیسیون اقتصادی حاضر شده و چالش‌ها و فرصت‌های اقتصاد کشاورزی در ایران را بررسی خواهند کرد.

طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات شوراهای اسلامی کشور و همچنین طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابی مجلس شورای اسلامی در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها بررسی خواهد شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی هم یکشنبه در کمیسیون انرژی حاضر شده و آخرین وضعیت فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای  کشورمان را با نمایندگان عضو این کمیسیون بررسی خواهند کرد.

جواد اوجی وزیر نفت هم در کمیسیون برنامه و بودجه حاضر شده و برنامه‌ها و اولویت‌های این وزارتخانه در توسعه میادین، افزایش تولید و فروش نفت و تحقق منابع پیش‌بینی شده در بودجه سال جاری را با حضور نمایندگان بررسی خواهند کرد. همچنین طرح انجام پروژه‌های ریلی با تهاتر نفت در این کمیسیون بررسی می‌شود.

در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم طرح تشکیل سازمان نظام مهندسی پزشکی و طرح تشکیل سازمان نظام طب مکمل بررسی می‌شود.

طرح ساماندهی صنعت خودرو با حضور عضو شورای نگهبان و مسئولین دستگاه‌های اجرایی روز یکشنبه در کمیسیون صنایع و معادن بررسی می‌شود.

در کمیسیون عمران کلیات طرح ساخت مسکن ارزان‌قیمت توسط شهرداری‌ها و کلیات طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان بررسی می‌شود.

طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر حوزه ورزش و استماع گزارش برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین هم در کمیسیون فرهنگی در دستور کار است.

در کمیسیون قضایی و حقوقی طرح ممنوعیت خروج مسؤولین و مدیران نظام جمهوری اسلامی پس از اتمام مسؤولیت از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی بررسی می‌شود.

آخرین وضعیت نهاده‌های دپو شده در بنادر و گمرکات کشور با حضور وزرای جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، رؤسای بانک مرکزی، گمرک، سازمان بنادر در کمیسیون کشاورزی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

آخرین تحولات فی‌مابین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان هم در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بررسی خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: قانون مجلس جهاد کشاورزی کمیسیون اقتصادی کشاورزی ایران انتخابات شوراهای اسلامی جدول مجلس شورای اسلامی سازمان انرژی کمیسیون انرژی نفت کمیسیون برنامه و بودجه وزارتخانه بودجه کمیسیون بهداشت و درمان طب خودرو شورای نگهبان کمیسیون صنایع و معادن مسکن عمان استان سیستان و بلوچستان نظام جمهوری اسلامی جمهوری اسلامی ایران کمیسیون امنیت ملی دستور کار کمیسیون های مجلس بررسی می شود دستور کار طرح اصلاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۶۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد

رئیس کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب رفع شد، از ارسال مجدد این لایحه به شورای نگهبان خبر داد.

به گزارش تسنیم، حجت الاسلام غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب گفت: کمیسیون قضایی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب را برطرف و مجددا این لایحه را به شورا ارسال کرده است و هم اکنون منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم.

وی افزود: عمده ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب مربوط به مواد ۴۷ تا ۴۹ این لایحه می‌شد که به بحث میزان مجازات‌ها پرداخته است.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس خاطرنشان کرد: از نظر اعضای شورای نگهبان، جرائم و مجازات درنظر گرفته شده برای تخلفات ذکر شده در مواد ۴۷ تا ۴۹ لایحه، متناسب با این تخلفات نبود که ما در کمیسیون این موارد را اصلاح کردیم.

 

با توجه به اینکه در جلسه علنی ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ مجلس، نمایندگان به اجرای آزمایشی لایحه حجاب و عفاف برای مدت ۳ سال رای دادند، در صورتی که شورای نگهبان، این لایحه را تایید کند، لایحه مذکور بلافاصله برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ابلاغ می‌شود.

دیگر خبرها

  • معاونت قوانین به تخلف کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ورود کرد
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم توسعه
  • آغاز جلسه علنی عصر مجلس
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد
  • جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد
  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری