Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس اسناد تازه منتشر شده از دادگاه، یک خواننده رپ انگلیسی که پلیس او را یکی از تحت‌تعقیب‌ترین تروریست‌های داعش در اروپا توصیف می‌کند، دستگیر شده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته ایندیپندنت، عبدالماجد عبدالباری ۳۱ ساله که با نام هنری «لیریسیست جین» (جن ترانه‌سرا) فعالیت می‌کرد، در سال ۲۰۱۳ به خاورمیانه سفر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او سپس به اروپا بازگشت و پلیس مظنون شد که قصد دارد حمله‌ای تروریستی را هدایت کند.

پلیس اسپانیا در ماه آوریل ویدیویی را از عملیات دستگیری وی در سال گذشته (۲۰۲۰) منتشر کرد و عبدالباری را «یکی از تحت‌تعقیب‌ترین تروریست‌های خارجی داعش در اروپا» نامید.

او به همراه دو مرد دیگر در آلمریا در جنوب اسپانیا بازداشت شد.

چنانکه در اسپانیا مرسوم است، قاضی اسپانیایی در ابتدا اعلام کرد که نمی‌تواند جزئیاتی از عملیات پلیس را منتشر کرد، اما این هفته این حکم را لغو کرد.

عبدالباری هرگونه ارتباط با داعش را تکذیب کرده و گفته است که او در مارس ۲۰۲۰ از ایتالیا و در جست‌وجوی کار به اسپانیا آمده است.

بر اساس اسناد و مدارک دادگاه که روزنامه ال‌پایس مشاهده کرده است‌، پلیس عبدالباری را در حال زندگی در یک آپارتمان «ایر بی‌اندبی» (سایتی برای اجاره مجازی محل سکونت) با سونا، لپ‌تاپ شخصی، مجموعه‌ای از تلفن‌های همراه و تقریبا ۵۰ هزار یورو بیت کوین یافته است.

بر اساس این اسناد، این سه نفر آپارتمانی را با «بهارخواب، چشم‌انداز و سونا (که) عبدالبری قطعا از آن استفاده می‌کرد چرا که لباس‌هایش را داخل آن گذاشته بود» اجاره کرده بودند.

پلیس مظنونان را هنگامی دستگیر کرد که غذا برای تحویل در منزل سفارش دادند. ماموران تایید کردند که عبدالبری را پیدا کرده‌اند.

این سه نفر کامپیوترهای خود را در بخش مشترک آپارتمان رها کرده بودند.

بر اساس اسناد دادگاه، «همه این‌ها بر یک رابطه شخصی بین همخانه‌ها ‌دلالت دارد که با آپارتمان‌های معمولی که مهاجران مشترکا در آن زندگی و هزینه‌ها را بین خود تقسیم می‌کنند، بسیار تفاوت دارد.»

به گفته پلیس، این گروه هم‌زمان سه آپارتمان مختلف را در آلمریا، شهری در جنوب اسپانیا، اجاره کرده بودند.

این گزارش می‌افزاید: «پیوندهای عبدالباری با داعش مسالمت‌آمیز بودن اقامت او در اروپا را نوید نمی‌داد و ما را مجبور کرد امکان تکرار عملیاتی با پیامدهای مرگبار برای امنیت عمومی را در نظر گیریم.»

بر اساس اسناد دادگاه، عبدالباری در مصاحبه‌ای در زندان با پلیس و وکلای خود، کارهای سازمان‌های تروریستی را محکوم کرده است.

آلوارو دورین، وکیل عبدالباری، گفت که پلیس هیچ ارتباطی بین موکل وی و داعش پیدا نکرده است.

وی افزود: «آن‌ها هیچ ویدیوی تبلیغاتی از امامان [داعش] ضبط نکرده‌اند.»

پدر عبدالباری در سال ۲۰۱۴ در ایالات متحده، به اتهام توطئه برای قتل در بمب‌گذاری القاعده در سفارتخانه‌های آمریکا در کنیا و تانزانیا در سال ۱۹۹۸ گناهکار شناخته شد.

عادل عبدالباری، مصری، به ۲۵ سال زندان محکوم شد.

وی پس از گذراندن ۲۱ سال حبس، سال گذشته به دلیل ترس از مرگ بر اثر کووید-۱۹ از آمریکا به بریتانیا تبعید شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بر اساس اسناد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۷۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان احشام در گچساران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ ارسلان خادمیان افزود: در پی وقوع چند فقره سرقت احشام در سطح شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت. وی بیان کرد: ماموران با هماهنگی مقام قضایی و با تلاش شبانه روزی و تحقیقات و رصد اطلاعاتی ، موفق به شناسایی ۲ نفر سارق حرفه ای و سابقه دار شدند. خادمیان اظهار کرد: این سارقان حرفه ای در عملیاتی از سوی پلیس آگاهی شهرستان دستگیر و به یگان انتظامی انتقال داده شدند. فرمانده انتظامی گچساران تصریح کرد: متهمان در بازجویی‌های اولیه به ۳۸ فقره سرقت احشام در سطح شهرستان اعتراف کردند. خادمیان ادامه داد: مأموران انتظامی در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۵۲ رأس احشام مسروقه را کشف و ضبط کردند. وی گفت: در این زمینه یک دستگاه خودروی پژو۴۰۵ و یک دستگاه خودروی پژو پارس متعلق به سارقان نیز توقیف شد. خادمیان ابراز کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و خودروهای آنها نیز به پارکینگ منتقل شدند. وی از شهروندان گچسارانی خواست تا علاوه بر توجه به هشدارهای انتظامی در صورت مشاهده، هر گونه موارد مشکوک موضوع را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند. شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • دستگیری عامل تیراندازی و وقوع قتل در مراسم عروسی
  • دستگیری عامل تیراندازی در خرم‌آباد
  • دستگیری پسری که پدر خود را به قتل رسانده بود
  • دستگیری سارقان حرفه‌ای طیور در دامغان
  • دستگيری عامل تيراندازی در خرم آباد
  • داوطلبان عضویت در هیات مدیره موسسه ملل مدارکشان را تحویل بدهند
  • کشف ۲۰۶ موبایل مظنون به سرقت در البرز
  • دستگیری سارقان احشام در گچساران
  • جزئیا جدید از ربودن یسنا/ بازجویی پلیس از ۵۰ مطلع و مظنون
  • ابراز شادمانی اد شیرن در اینستاگرام پس از صعود ایپسویچ تاون به لیگ برتر