Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، محمد لاهوتی در نشست هم اندیشی وزیر صمت با صادرکنندگان و روسای اتاق های بازرگانی سراسر کشور با بیان اینکه فرصت صادرات و ارزآوری برای کشور علیرغم کاهش ارزش پول ملی از دست رفته است، گفت: متاسفانه به دلیل اشتباهات دولت گذشته، کاهش ارزش پول ملی نتوانست به رشد صادرات منتهی شود که به نظر می رسد باید این موضوع را تکرار نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کنفدراسیون صادرات ایران با اشاره به مشکلات پیش روی صادرکنندگان در دریافت مالیات بر ارزش افزوده از سازمان امور مالیاتی افزود: انتظار صادرکنندگان برای استرداد مالیات بر ارزش افزوده به یکسال رسیده است؛ این در حالی است که حتی اگر این منابع مسترد شود، یک سال پس از انجام صادرات به صادرکنندگان پرداخت می شود که این موضوع، منجر به بلوکه شدن مبالغ هنگفتی از صادرکنندگان شده؛ پس در چنین شرایطی، صادرکنندگان باید برای تامین نقدینگی مورد نیاز خود، از بانکها وام بگیرند که حتی اگر موفق شوند، این منابع از سوی بانک‌ها با نرخ سود ١٨ درصدی در اختیار آنها قرار می گیرد.

وی به اختلاف ارز سامانه نیما و بازار آزاد اشاره و تصریح کرد: این اختلاف نرخ مشکل زا شده و باید این اختلاف اصلاح شود؛ چرا که صادرکنندگان کوچک و متوسط با مشکل اختلاف نرخ مواجه می شوند) پس باید وزارت صمت در همکاری با بانک مرکزی نسبت به تعدیل نرخ اقدام نماید.

وی با اشاره به اینکه اجرای ابلاغیه ٢١۴ ستاد هماهنگی اقتصادی دولت متوقف شده؛ این در حالی است که محور اصلی این ابلاغیه واردات در مقابل صادرات و واگذاری ارز صادراتی به واردکنندگان است که متاسفانه بعد از سه سال پیگیری، این ابلاغیه عملیاتی نشده است.

وی افزود: هم اکنون صادرکنندگان در واگذاری ارز صادراتی به واردکنندگان و ایفای تعهدات ارزی خود با مشکل مواجه هیتند؛ در حالیکه باید پس از واگذاری ارز به واردکننده، پرونده رفع تعهد ارزی باید تا ۴٨ ساعت تایید می رسد؛ اما این تاییدیه اکنون تا دو ماه به طول می انجامد.

لاهوتی پیشنهاد داد: فهرست اقلام مورد تایید وزارت صمت با عنوان واردات در مقابل صادرات اکنون به ٣٠٠٠ قلم رسیده است؛ اما درخواست ما این است که این فهرست به تمامی اقلام دارای اجازه ثبت سفارش تعمیم داده شود؛ این در حالی است که کماکان صادرکنندگان با تعلیق کارتهای خود به دلیل پروسه طولانی واردات در مقابل صادرات مواجه هستند که باید وزارت صمت باید برای این کار چاره اندیشی کند.

پربیننده ترین در مرز شمال غربی ایران چه خبر است؟ / مرز ایران و ارمنستان حذف می‌شود؟ قیمت محصولات ایران خودرو امروز ۱۴۰۰/۷/۸ کوییک ۱۶۸میلیون شد/ قیمت پراید، ساینا و تیبا + جدول قیمت تیگو ۵ مدیران خودرو + جدول قیمت پراید امروز ۱۴۰۰/۷/۸

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کارت بازرگانی واردات در مقابل صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۷۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارمندان مالیات بیشتری دادند یا طلافروشان؟ (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کارشناس اقتصادی: سیاست‌های اقتصادی دولت آثار ویران‌کننده‌ای خواهد داشت (فیلم) هشدار مهم کارشناس تلویزیون به مردم درباره خرید طلا (فیلم) درخواست اداره مالیات ؛ کارت‌ به‌ کارت نکنید/ اما چرا ؟ (فیلم)

دیگر خبرها

  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند
  • تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • صادرات ۶.۲ میلیارد دلاری کشاورزی در ۱۴۰۲/ واردات گندم نصف شد
  • دولت چقدر ارز ۲۸۵۰۰ تومانی پرداخت کرد؟
  • کارمندان مالیات بیشتری دادند یا طلافروشان؟ (فیلم)
  • تفاهم‌نامه صادرات محصولات قزوین به چین امضا شد
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد