Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@03:55:10 GMT

نمایش‌های پرفورمنس، به شدت مخاطب را درگیر می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۶۷۴۲۶

نمایش‌های پرفورمنس، به شدت مخاطب را درگیر می‌کند

ایسنا/خراسان رضوی کارگردان نمایش «ارابه تاریکی» گفت: نمایش ارابه تاریکی به صورت پرفورمنس اجرا می‌شود و تلاش کرده‌ایم تا شکل جدیدی از نمایش را در مشهد ارائه دهیم.

احسان فورجانی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص اجرای نمایش ارابه تاریکی در پردیس تئاتر مستقل مشهد، اظهار کرد: نمایش ارابه تاریکی به صورت پرفورمنس اجرا می‌شود، دیالوگ ندارد و تنها به کمک فرم و بدن بازیگران، محتوای مدنظر منتقل می‌شود و این مدل نمایش‌ها به شدت مخاطب را با خود درگیر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نمایش‌هایی که به شکل پرفورمنس اجرا می‌شوند، معمولا یک معنای کلی را در نظر می‌گیرند و هدف از اجرای این نمایش، تعریف سلیقه برای مخاطب بوده است. ما به جای اینکه کارهای کمدی را که سلیقه مخاطب امروز است به روی صحنه ببریم، تلاش کردیم تا با اجراهای پرفورمنس، خطی را در مشهد آغاز کنیم تا اینگونه نمایش‌ها، دیده شوند و سلیقه مخاطب به مرور زمان تغییر کند.

این کارگردان تئاتر اضافه کرد: نمایش گسل، اولین نمایشی بود که در مشهد به شکل پرفورمنس اجرا شد که توسط من روی صحنه رفت و نمایش «ارابه تاریکی» نیز دومین اجرایی است که به این شکل در مشهد اجرا می‌شود.

فورجانی خاطرنشان کرد: موسیقی در این کار، زبان احساسات است. در واقع ادبیات، کاری جهانی است و محدودیت جغرافیایی ندارد؛ زیرا در این نمایش از زبان گویا استفاده نشده و فقط زبان بدن است که مورد استفاده قرار گرفته که در تمام نقاط دنیا، زبان بدن قابل فهم است.

وی ادامه داد: نمایش ارابه تاریکی از زمان پیش از تولد صحبت می‌کند، به این معنی که قبل شکل‌گیری انسان در رحم نشانه‌ها و تضادهایی وجود دارد که ما سعی کرده‌ایم این موارد را به صورت نمایش درآورده و بر روی صحنه اجرا می‌کنیم.

فورجانی با اشاره به یک سال و نیم تمرین برای این نمایش گفت: برای این نمایش که بدن محور است بازیگران تلاش بسیاری کرده و فشار روانی و فیزیکی را تحمل می‌کنند. امیدوارم که اینگونه نمایش‌ها دیده شوند و مورد حمایت قرار بگیرند؛ چراکه تئاتر طیف گسترده‌ای از معنا و مفهوم را در خود گنجانده است و نباید به هیچ عنوان بخشی از آن حذف شود.

وی افزود: ارابه تاریکی پیش از کرونا آماده اجرا بود که با تعطیلی اجراها، تغییراتی در فرم و محتوای آن داده شد و خوشحالیم که پس از مدت‌ها توانستیم این نمایش را به روی صحنه ببریم. این نمایش، از سه‌شنبه ۳۰ شهریورماه آغاز شده است و تا ۱۵ مهرماه ادامه دارد. ارابه تاریکی هرشب، ساعت ۱۹ و ساعت ۲۰.۳۰ دقیقه در دو سانس، در پردیس تئاتر مستقل مشهد بر روی صحنه می‌رود.

کارگردان تئاتر ارابه تاریکی عنوان کرد: امیررضا معتمدی، محسن دهقان، حمیده کارگر، نیکتا تبریزی، سارا حسینی ، آیدا خانی، فاطمه خسروجردی، مهدیه جلالی، امین آریان‌جو، محمدامین شهریاری، الهام عباس‌نیا بازیگران این نمایش پرفورمنس هستند. موسیقی این نمایش را اردلان طاهری، نیما عسگری، سینا عسگری، امیرکسری باروت کوب، امیرحسین طوسی بر عهده دارد.

فورجانی اضافه کرد: هدیه برزنونی  وظیفه طراحی گریم و ریحانه حیدرآبادی وظیفه طراحی لباس را بر عهده دارند و پیمان تیموری این نمایش را تهیه کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری تئاتر تئاتر مشهد پرفورمنس زبان بدن پرفورمنس اجرا نمایش ها روی صحنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۷۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال

ایسنا/خراسان شمالی رئیس گروه هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی از رشد ۱۹.۵ درصدی بارش باران در سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

علیرضا گلرخ در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: میزان بارندگی در استان از ابتدای فروردین ماه تا کنون ۵۸.۶ میلیمتر بوده که این میزان پارسال ۲۰.۱ میلیمتر بوده است.

وی با اشاره به بارندگی‌های این سال زراعی، گفت: بارندگی از ابتدای مهر ماه سال گذشته تا ۱۸ اردیبهشت ماه امسال ۱۸۵.۸ میلیمتر بوده و این میزان در بلندمدت ۱۹۹.۴ میلیمتر بوده است. میزان بارندگی‌ها در این سال زراعی نسبت به دوره بلندمدت، کاهش ۶.۸ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: بارندگی‌ها در سال زراعی گذشته ۱۳۲ میلیمتر بوده که بارندگی‌های انجام‌شده در این سال زراعی نسبت به سال گذشته ۴۰.۷ رشد داشته است.

رئیس گروه هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: ۷۷.۲۵ درصد پهنه خراسان شمالی در یک سال گذشته درگیر انواع خشکسالی بوده است. اکنون ۲۷.۶۱ درصد پهنه استان درگیر خشکسالی خفیف، ۲۸.۲۱ درصد درگیر خشکسالی متوسط، ۲۵.۶۴ درصد درگیر خشکسالی شدید و ۵.۸۰ درصد درگیر خشکسالی بسیار شدید بوده است.

گلرخ افزود: از بین شهرستان‌های استان بام و صفی‌آباد ۱۰۰ درصد درگیر خشکسالی است. همچنین شهرستان شیروان با ۴۹.۶۷ درصد شرایط بهتری را نسبت به سایر مناطق استان از لحاظ خشکسالی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازگویی مشکلات و دغدغه‌های روز جامعه اولویتم در اجرای نمایش است
  • بررسی پروژه‌های ریلی از جمله خط‌آهن سریع‌السیر تهران-مشهد
  • بارش‌ها غرب کشور را تا پایان هفته درگیر خواهد کرد
  • رجوع و روایت آتش بلاگری و سلبریتی شدن در روابط زن و شوهری
  • آماده باش سازمان مدیریت بحران در مناطق درگیر مداخلات جوی
  • پلیس و معترضان گرجستانی در تفلیس درگیر شدند
  • از فردریک تا بازگشت به خان نخست
  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال