Web Analytics Made Easy - Statcounter

موضع گیری دولت جو بایدن در پرونده قتل جمال خاشقجی همچنان مورد انتقاد قرار دارد. خبرگزاری میزان - «خدیجه چنگیز»، نامزد «جمال خاشقجی»، منتقد رژیم سعودی، پس از شرکت در تجمعی اعتراض آمیز  در مقابل سفارت عربستان به مناسبت سومین سالگرد خاشقجی، از «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا خواست تا عربستان را برای قتل خاشقجی پاسخگو کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  به گزارش «فرانس ۲۴»، «چنگیز» از بایدن به دلیل پاسخگو نکردن عربستان، سه سال پس از قتل منتقد رژیم سعودی انتقاد کرد.   نامزد خاشقجی در بخشی دیگر به دیدار اخیر «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی بایدن با «محمد بن سلمان» اشاره کرد و گفت «براساس گزارش اطلاعاتی آمریکا، بن سلمان دستور قتل وی را داده بود؛ آیا پاسخگویی بایدن به این صورت است؟»   وی تصویری از روزنامه «واشنگتن پست» با خود به همراه داشت که بر روی آن این پرسش درج شده بود «جسد خاشقجی کجاست؟» بیشتر بخوانید: آموزش قتل در آمریکا؛ از ترور خاشقجی تا حذف رئیس جمهور هائیتی اطلاع مقام‌های آمریکایی از برنامه قتل خاشقجی «جمال خاشقجی»، منتقد رژیم سعودی که در تبعید در آمریکا زندگی می‌کرد، ستون نویس «واشنگتن پست» بود و بار‌ها مطالبی علیه «بن سلمان» نوشته بود.   وی در ۲ اکتبر ۲۰۱۸ (۱۰ مهر ۱۳۹۷) پس از ورود به کنسولگری عربستان در «استانبول» ترکیه به طرز فجیعی به قتل رسید.   «اگنس کالامارد»، گزارشگر سابق سازمان ملل که حدود ۶ ماه بر روی پرونده قتل «جمال خاشقجی» تحقیق کرده، گفت «دولت عربستان سعودی مسئول اصلی این قتل است و باید در قبال آن پاسخگو باشد؛ مدارک روشنی وجود دارد که محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی به طور مستقیم در قتل این روزنامه نگار منتقد نقش داشته است.»

«کالامارد» که تحقیقات خود را بر اساس فایل صوتی ۱۵ دقیقه‌ای قبل از قتل «خاشقجی» که هنوز به طور عمومی منتشر نشده است، انجام داده در این باره می‌گوید «از اینکه آمریکا هیچ اقدام عملی در رابطه با ارتباط خود با شاهزادگان سعودی به ویژه محمد بن سلمان انجام نداده است به شدت ناامید شده است.»   انتهای پیام/ برچسب ها: حوادث بین الملل جمال خاشقجی جو بایدن

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: جمال خاشقجی حوادث بین الملل جمال خاشقجی جو بایدن جمال خاشقجی بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۷۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی

موج باران و سیل آسا همراه با وزش باد و گرد و خاک بخش‌هایی از مناطق مدینه و طائف به ویژه مناطق باز و بزرگراه‌ها را درنوردید. منبع: آخرین خبر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • بن سلمان: مخالف آوارگی مردم غزه هستیم
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض