Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-07@09:05:04 GMT

تاثیر شام دیروقت بر افزایش چاقی

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۶۸۱۲۲

تاثیر شام دیروقت بر افزایش چاقی

الهه ربانی در پاسخ به این سئوال که آیا تغذیه بعد از ساعت ۸ شب باعث افزایش وزن می‌شود، اظهار کرد: خوردن بعد از ساعت ۸ شب لزوما باعث افزایش وزن نمی‌شود و کل کالری دریافتی در روز اهمیت دارد، هر چند که خوردن دیروقت در افزایش وزن ناخواسته تاثیر دارد.

وی با بیان اینکه طبق مطالب چاپ شده در مقالات چاقی، سندروم خورانش‌ شبانه به دلیل بی‌خوابی و افسردگی است، افزود: یک سری از افراد به افزایش وزن ناشی از خوردن شبانه مستعدتر هستند، البته در مطالعات دیگری این سندروم در افراد چاق و لاغر دیده می‌شود اما در سنین ۳۱ تا ۶۰ سالگی افراد را مستعد چاقی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس در رابطه با افزایش حجم عضله، تصریح کرد: در صورتی که افراد به طور منظم ورزش می‌کنند و در صدد افزایش حجم توده عضلانی هستند، خوردن پروتئین قبل از خواب برای آنان مفید است که طبق مطالعات همراهی ۲۸ گرم‌ پروتئین با ۱۵ گرم کربوهیدرات موثرتر واقع شد.

کارشناسی ارشد تغذیه و رژیم درمانی در رابطه با فواید خوردن در شب، گفت: تا زمانی که افراد حجم‌ کوچکی از غذاهای سالم را همراه با ورزش منظم انتخاب کنند به هدف وزن سالم می‌رسند.

ربانی با بیان اینکه خوردن میان وعده قبل از خواب در افراد مبتلا به دیابت به کنترل قند آنان کمک بسیاری می‌کند، اظهار کرد: اگر شب احساس گرسنگی می‌کنید، خوردن یک اسنک سالم به خواب راحت کمک می‌کند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا می‌توانیم بعد از ساعت ۸ بخوریم و وزن کم کنیم، خاطرنشان کرد: بله چون کل کالری دریافتی و مصرفی افراد در روز تعیبن می‌کند که چقدر وزن کم خواهند کرد، بسیاری از رژیم‌های کاهش وزن افراد را به وعده‌های کم حجم و میان وعده‌ها در روز تشویق می‌کنند تا متابولیسم بدن افزایش پیدا کند.

47231

کد خبر 1560210

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: چاقی لاغری تغذیه سوءتغذیه افزایش وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۸۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا استفاده از گوشی‌های هوشمند نوجوانان را افسرده می‌کند؟

ایتنا - برخی کارشناسان معتقدند استفاده از گوشی‌های هوشمند و رسانه‌های اجتماعی عامل اصلی افزایش اختلالات روحی و روانی به ویژه افسردگی در میان نوجوانان است. اما تا چه حد این ادعا صحیح است؟
گروهی از کارشناسان نظیر جاناتان هایت روانشناس اجتماعی معتقدند در فاصله سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ میلادی با گسترش استفاده از گوشی‌های هوشمند و رسانه‌های اجتماعی، سقوط شدیدی در سلامت روان نوجوانان، به ویژه در میان دختران جوان روی داد.

آمارها از افزایش چشمگیر موارد بستری در بیمارستان به دلیل خودآزاری و خودکشی در میان نوجوانان آمریکایی در این بازه زمانی حکایت دارد.

با این حال، کارشناسانی چون اندرو پرزیبلسکی استاد دانشگاه آکسفورد این ادعاها را رد می‌کنند. پرزیبلسکی می‌گوید: به نظر نمی‌رسد اتفاق بزرگی برای سلامت روان در حال رخ دادن باشد. در برخی نقاط، شرایط برای نوجوانان بدتر شده اما شواهدی دال بر اینکه این روند نتیجه گسترش فناوری است، وجود ندارد.

داده‌های بین‌المللی نیز روندهای متفاوتی را در کشورهای مختلف نشان می‌دهند. در حالی که در بریتانیا و آمریکا افزایش نگران‌کننده‌ای در اختلالات خلقی نوجوانان دیده می‌شود، در کشورهایی مانند کانادا و کره جنوبی کاهش قابل توجهی در میزان افسردگی نوجوانان گزارش شده است.

محققان معتقدند جدا کردن تاثیرات فناوری از تغییرات در روش‌های تشخیصی و افزایش آگاهی نسبت به سلامت روان دشوار است. برخی نیز تاکید دارند که حتی اگر رسانه‌های اجتماعی بر رفاه نوجوانان تاثیر منفی داشته باشند، این تاثیر تنها بخش کوچکی از عوامل موثر است و نمی‌توان همه چیز را به آن نسبت داد.

ایمی اوربن از دانشگاه کمبریج در این باره می‌گوید: من فکر می‌کنم نگرانی در مورد گوشی‌های هوشمند بیش از حد مطرح شده و تا حدی درباره آن اغراق شده است."

در نهایت، کارشناسان تاکید می‌کنند زندگی افراد بسیار پیچیده است و نمی‌توان پدیده‌های اجتماعی گسترده را صرفاً به تاثیر یک عامل منفرد نسبت داد. آنها همچنین خواستار تحقیقات بیشتر در این زمینه و درک عمیق‌تر پیچیدگی‌های آن هستند.

دیگر خبرها

  • آیا استفاده از گوشی‌های هوشمند نوجوانان را افسرده می‌کند؟
  • آیا با خوردن تخم‌مرغ لاغر می‌شویم؟
  • افزایش طول عمر با سبک زندگی سالم
  • قبل از مصرف قهوه ژن‌های خود را بررسی کنید!
  • اثرات منفی استرس روی چهره و ظاهر افراد
  • قطع داروهای لاغری مانند اوزمپیک و ویگووی باعث اضافه وزن می‌شود؟
  • آیا عمل بینی واقعا به افزایش اعتماد به نفس کمک می‌کند؟
  • تاثیر مخرب دروغگویی بر سلامت مغز
  • دو عامل چاقی که دور از ذهن هستند
  • استرس زیاد و کمبود خواب، وزن را افزایش می‌دهد