Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حسین مهدیان روز شنبه در دیدار با رییس و خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی هرمزگان افزود: خبرو اطلاع رسانی نقش تاثیرگذار و بسزایی دارد ، آرامشی که امروز بر جامعه حاکم است مرهون تلاش‌ها و اطلاع رسانی درست، موقوع و شبانه روزی خبرنگاران و رسانه‌هاست.

وی ادامه داد:بررسی محتوای رسانه‌های بیگانه نشان دهنده تلاش آن‌ها برای بر هم زدن آرامش جامعه است و هدفمند بر علیه نظام اسلامی فعالیت می‌کنند که انتظار می رود رسانه های کشورمان این سد یکه تازی رسانه های معاند را بشکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود به وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه اشاره کرد واظهار داشت:‌ این نهاد سه خصیصه فعالیت در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را با هم برعهده دارد که شاید کمتر نهادی دارای این ویژگی باشد.

حجت الاسلام مهدیان  با بین اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه فعالیت‌های مختلف و وظایف سنگینی برعهده دارد یاد آور شد: اوقاف و امور خیریه هرمزگان در زمان کرونا هم خدمات مختلفی داده و زحمت‌های فراوانی توسط نیروهای آن کشیده شده است.

یکی از مشکل‌های هرمزگان تنوع پایین در نیت‌هاست

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان تأکید کرد:‌ یکی از مشکل‌های هرمزگان تنوع پایین در نیت‌هاست اما وقف های فراوانی برای عزاداری امام حسین (ع) در این استان انجام شده است و ۵۰ تا ۸۰ درصد از هفت هزار۵۹۳ موقوفه هرمزگان برای سید الشهدا(ع) است.

حجت الاسلام مهدیان خاطر نشان کرد:‌ هدف گذاری وقف‌هایی با نیت‌های جدید و متناسب با نیازها و رفع معضل‌های هرمزگان و شهرستان‌های مختلف در دستور کار قرار دارد و رسانه‌ها برای تنوع بخشیدن به وقف‌ها این نهاد را با اطلاع رسانی‌های خود یاری دهند.

وی افزود: افراد با توجه به وضعیت و توان مالی خود وقف می‌کنند و این احتمال وجود دارد که بسیاری به تنهایی قادر به انجام وقف نباشند که راهکارهایی برای این مساله اندیشیده شده است.

حجت الاسلام مهدیان بیان کرد:‌ هرمزگان استانی است که در آن مناطق بسیار برخوردار مانند کیش تا مناطق کم برخوردار دارد که می‌توان با هدف‌گذاری مناسب و درست آسیب های آن را برای مردم کاهش داد.

وی بیان داشت: هیچ چیز به مانند وقف اثر گذار نبوده و نیت وقف را نمی‌توان تبدیل کرد و یا تغییر دارد بنابراین می‌توان گفت استمراری که در نیت خیرخواهانه واقف است شاید در جای دیگری وجود نداشته باشد.

وی یادآور شد: اگر افراد قبل از وقف برای کسب اطلاع از نیازها، معضل‌ها و مشکل‌های محل سکونت، روستا،‌ شهر و شهرستان خود به اداره‌های اوقاف شهرستان‌ها مراجعه کنند اطلاع‌های لازم انجام می‌شود و می‌تواند تصمیم گیری بهتری برای انجام وقف خود داشته باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان افزود: برخی افراد پس از وقف کردن مال خود و برای ثبت موقوفه به اداره‌کل مراجعه می‌کنند و اگر هم بخواهند نیت موقوفه را تغییر دهند دیگر امکان آن وجود ندارد.

وقف ثلث مال جرو کارهای مهم است

مدیرکل اوقاف وامور خیریه هرمزگان اظهار داشت: وقف کردن کار سختی است زیرا افراد بایستی از مال خود دل بکنند و حتی وقف اندک هم ارزشمند است و در این راستا وقف ثلث مال یا وصیت بر وقف ثلث مال جزو کارهای مهم است و فرد در زمان تسلط داشتن آن را برای آینده خود و دیگران در راه خدا وقف می‌کند.

وی اشاره کرد:‌ از سوی دیگر اگر فرد وصیت نکند ثلث مال به ورثه می‌رسد و حتی ورثه می‌توانند بدهی را هم ندهند، لذا تعیین تکلیف ثلث مال در مسیر صحیح که هم به ورثه و هم واقف برسد برای شرایط بهتر جامعه کمک می‌کند.

۲۵ مرکز افق در هرمزگان دایر شده است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان در ادامه این گفت وگو خاطر نشان کرد: مراکز افق این سازمان در حوزه اجتماعی، فرهنگی و قرآنی فعالیت می‌کنند و درحال حاضر ۲۵ مرکز در امامزادگان هرمزگان فعال شده است.

حجت الاسلام مهدیان افزود: این مراکز فعالیت‌های خوبی در حوزه‌های اجتماعی دارند و مجری نیت‌های واقفان در این حوزه‌ها هستند زیرا نمی‌توان درآمد موقوفه‌ها را جز در موضوع نیت واقف صرف کرد.

مبلغان در بستر شبکه‌های اجتماعی فعال هستند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان بیان کرد: یکی از مهمترین کارهای سازمان اوقاف و امور خیریه در حوزه‌های فرهنگی است که کارهای خوبی در این زمینه انجام شده و همچنان استمرار دارد.

مهدویان بیان داشت: این فعالیت‌های به دلیل شرایط کرونایی به صورت برخط و از طریق شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها انجام می‌شود و مبلغان بر این بسترها فعال هستند.

اداره‌ها مبلغ قابل توجهی بدهی به موقوفه‌ها دارند

حجت الاسلام مهدیان در پاسخ به سوؤال خبرنگار ایرنا با موضوع اجاره موقوفه‌ها، پاسخ داد:‌ این موضوع باید جا بیفتد و اشخاص حقیقی و حقوقی که در قالب اجاره یا تصرف در ملک موقوفه ساکن هستند حقوق آن را رعایت کنند.

مهدویان اضافه کرد: اگر شخص حقیقی یا حقوقی به صورت اجاره در ملک موقوفه نشسته باشد بایستی وجوه آن را بپردازد تا در محل نیت واقف هزینه شود و نشستن بدون پرداخت حقوق موقوفه خالی از اشکال نیست و

اداره‌ها مبلغ قابل توجهی بدهی به موقوفه‌ها دارند که بایستی آن را پرداخت کنند.

وی یاد آور شد: سعی شده تا ضرورت ایجاب نکرده است به مراجع قضایی مراجعه نشود و حتی در شرایط کرونا، لیست رقبه‌های آسیب دیده از ۱۴ هزار و ۱۳۴ رقبه این استان در شرایط را تهیه و برای کمک به فعالان در آن‌ها به مرکز ارسال شد.

شناسایی موقوفه‌های مجهول همچنان ادامه دارد

وی بیان کرد:‌ برنامه شناسایی موقوفه‌ها از گذشته وجود داشته و همچنان ادامه دارد و مواردی باید بررسی شود لذا هر فرد و مجموعه‌ای که از اینکه املاکی وقف است و این سازمان از آن اطلاع ندارد مستندها را به اداره‌های زیر مجموعه بدهند تا پیگیری لازم انجام شود.

برچسب‌ها هرمزگان بندرعباس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هرمزگان بندرعباس هرمزگان بندرعباس مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان حجت الاسلام مهدیان اطلاع رسانی موقوفه ها اداره ها رسانه ها ثلث مال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۸۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نرخ فقر در غزه به ۹۰ درصد/ خسارت ۳۳ میلیارد دلاری جنگ غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، مرکز اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه گزارشی درباره وضع اقتصادی این باریکه هفت ماه پس از تجاوز رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، نرخ فقر در نوار غزه در پی تجاوز رژیم صهیونیستی به بیش از ۹۰ درصد رسیده است.

مرکز اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه همچنین تأکید کرد که ۹۵ درصد مؤسسات اقتصادی این باریکه به دلیل جنگ اسرائیل کار خود را متوقف کرده‌اند.

این مرکز افزود که خسارات مستقیم اولیه جنگ در نوار غزه بالغ بر ۳۳ میلیارد دلار بوده است.

این آمار در حالی است که مرکز دیده‌بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه هم در گزارشی اعلام کرد که اسرائیل ۸۰ درصد مدارس غزه را به طور کامل یا جزئی ویران و آنها را به بازداشتگاه یا محل شکنجه تبدیل کرده است.

کد خبر 6094312

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی
  • رشد نرخ فقر در غزه به ۹۰ درصد | خسارت ۳۳ میلیارد دلاری جنگ غزه
  • خواهان ایفای نقش اثرگذارتر از سوی آنروا هستیم
  • شناسایی بیش از ۸۰۰ نوع نیت برای وقف
  • افزایش نرخ فقر در غزه به ۹۰ درصد/ خسارت ۳۳ میلیارد دلاری جنگ غزه
  • افزایش توجه به امنیت کارگران در فضای مجازی
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • خلجی: استان تهران یکی از استان‌های محروم است
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • «جام جم» باز هم تولید می‌شود