Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@02:28:43 GMT

۵۷ هزار دز واکسن کرونا در دشتی تزریق شد

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۶۸۲۰۰

۵۷ هزار دز واکسن کرونا در دشتی تزریق شد

به گزارش ایرنا، عبدالله نادری روز شنبه در نشست ستاد پیگیری و مقابله با کرونا شهرستان دشتی افزود: در زمان حاضر هشت پایگاه ثابت در شهرها و مراکز جامع سلامت روستاهای دشتی کار واکسیناسیون را در ۲  نوبت صبح و عصر انجام می دهند.

وی افزود: با تدابیر ویژه دولت واکسن به اندازه کافی در سطح کشور و شهرستان وجود دارد و هیچ کمبودی در زمینه واکسن نداریم و انتظار داریم مردم برای دریافت واکسن کرونا به مراکز ثابت و سیار در سطح شهرستان مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نادری اضافه کرد: از اقدامات بسیار خوب شبکه بهداشت و درمان دشتی اعزام گروه‌های جهادی به روستاها و مناطق سخت گذر این شهرستان برای واکسیناسیون است که باعث شده‌ در ۲۵ درصد روستاها شمار افراد واکسینه شده به ۸۰ درصد برسد.

وی از استقبال خوب شهروندان از واکسیناسیون قدردانی و تاکید کرد با بالا رفتن درصد واکسیناسیون در زمان حاضر شمار مبتلایان به کرونا در شهرستان دشتی کاهش چشمگیری داشته و بستری ها نیز از ۶۰ نفر به کمتر از سه نفر رسیده است.

فرماندار دشتی اضافه کرد: راه اندازی مرکز سوم واکسیناسیون در خورموج مرکز این شهرستان باعث شده روند واکسیناسیون در این شهر که بیش از نیمی از جمعیت شهرستان در آن ساکن هستند،  شتاب بیشتری بگیرد.

وی تاکید کرد: بهترین و مهمترین اقدام برای کنترل و قطع زنجیره کرونا واکسیناسیون تمام افراد جامعه است و برای پوشش حداکثری واکسیناسیون همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی و اداری شهرستان موظف به همکاری، تشویق و اطلاع رسانی  مردم به انجام واکسن هستند.

 فرماندار دشتی از هیات های مذهبی و بانیان  مساجد وحسینیه ها که با رعایت کامل شیوه نامه بهداشتی مراسم عزاداری محرم و صفر را در سطح شهرستان برگزار می کنند، قدردانی و بر رعایت این شیوه نامه تا پایان ماه صفر  تاکید کرد.

برچسب‌ها بوشهر ویروس کرونا طرح واکسیناسیون کرونا شهرستان دشتی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر ویروس کرونا طرح واکسیناسیون کرونا بوشهر ویروس کرونا طرح واکسیناسیون کرونا شهرستان دشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۸۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک

 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس شبکه دامپزشکی، گفت: اجرای واکسیناسیون به موقع دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک، همچنین رعایت اصول امنیت زیستی و آموزش دامداران از مهمترین راه‌های پیشگیری از بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در دام سبک است.

دکتر سید محمد سیاح، افزود:طاعون نشخوارکنندگان کوچک، بیماری ویروسی بسیار واگیر در گوسفند و بز است و این بیماری به شدت قابل انتقال در جمعیت نشخوارکنندگان کوچک و همچنین مشترک میان حیات وحش و جمعیت دام‌های اهلی است.

او گفت: عمده‌ترین راه انتقال، تردد دام آلوده در مکان‌هایی که تماس با حیوانات وحشی داشته و یا از آبشخور‌های مشترک استفاده می‌کننداست.

وی، افزود: طاعون نشخوارکنندگان کوچک با شروع ناگهانی تب، ریزش ترشحات چشم، بینی، زخم دهان، تنگی نفس، اسهال بدبو و سرفه بروز می‌کند و دام مبتلا به شدت لاغر و سپس تلف می‌شود، لذا در صورت شیوع، می‌تواند خسارات فراوانی به جمعیت دامی منطقه وارد می‌کند.

سیاح، تأکید نمود: از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از این بیماری، انجام واکسیناسیون به موقع دام‌ها و همچنین رعایت کلیه اصول امنیت زیستی در جابه‌جایی دام‌ها، دفن صحیح لاشه دام آلوده و ضد عفونی آبشخور‌ها است.

 

 

دیگر خبرها

  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • آخرین وضعیت راه‌های شهرستان دشتی ناشی از سیل اخیر
  • مسدود شدن مسیر روستاهای دشتی بر اثر سیل
  • بارش شدید برخی راه‌های ارتباطی دشتی را مسدود کرد
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • واکسیناسیون دامی به میزان ۸۰۰ هزار دز در میامی انجام شد
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان