Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@23:09:48 GMT

آمریکایی‌ها تجزیه کشورشان را خواستارند

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۶۸۲۳۱

آمریکایی‌ها تجزیه کشورشان را خواستارند

نتایج یک نظرسنجی جدید از وجود شکاف‌های عمیق بین رای‌دهندگان حامی دونالد ترامپ و جو بایدن و همچنین خطر برای فرصت‌هایی به منظور توافق و سازش حکایت دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه یو.وی.ای تودی، این نظرسنجی شراکتی انجام شده از سوی دو نهاد Center for Politics و Project Home Fire وابسته به دانشگاه ویرجینیا با هدف مطالعه بر رای‌دهندگان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ و فهمیدن هر چه بیشتر دیدگاه‌های آنها و مسائلی که آنها را از هم جدا کرده و یا به هم پیوند می‌دهد، اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لری ساباتو، مدیر Center for Politics (مرکز سیاست) در بیانیه‌ای مطبوعاتی که با هدف اعلام این پروژه منتشر شد، به بحث درباره انگیزه‌های پشت این شراکت پرداخته و گفت: شکاف میان رای‌دهندگان حامی ترامپ و بایدن عمیق، گسترده و خطرناک است. ابعاد آن بی‌سابقه است و به آسانی ترمیم نخواهد شد.

براساس نتیجه نظرسنجی جدید مرکز سیاست دانشگاه ویرجینیا، بیش از نیمی از حامیان ترامپ (۵۲ درصد) و ۴۱ درصد از حامیان بایدن از تقسیم این کشور در راستای خطوط سیاسی حمایت کرده‌اند.

در این نظرسنجی از مردم پرسیده شد که تا چه حد با اظهارات مختلف از جمله مورد زیر موافق هستند: «وضعیت در آمریکا به گونه‌ای است که من ترجیح می‌دهم ایالت‌های آبی – قرمز از این اتحادیه جدا شوند تا کشور مجزای خودشان را تشکیل دهند.»

پاسخ‌دهندگان از ایده تشکیل دو کشور جدید متشکل از ایالت‌های قرمز (جمهوری‌خواهان) و آبی (دموکرات‌ها) از "دست‌کم تا حدی موافق" تا "شدیدا موافق" حمایت کردند.

نهاد Project Home Fire با همراهی شرکت پژوهش بازار InnovateMR به اجرای نظرسنجی‌های اینترنتی در  میان حدودا ۲۰۰۰ رای‌دهنده طی تابستان ۲۰۲۱ پرداختند. حدود نیمی از پاسخگویان گفتند به دونالد ترامپ رای داده‌اند و نیم دیگر نیز گفتند به جو بایدن رای داده‌اند.

این نظرسنجی‌ها شامل بیش از ۳۰۰ سوال در خصوص موضوعات اجتماعی، سیاسی و روانی بودند. قرار است نتایج این نظرسنجی‌ها در هفته‌های آینده در خبرنامه Center for Politics به نام Sabato’s Crystal Ball منتشر شود.

کایل کوندیک، مدیر و دبیر Sabato’s Crystal Ball متذکر شد هر چند این نظرسنجی برخی از پیش‌بینی‌های پژوهشگران را تایید کرد، یک سری یافته‌های شگفت‌انگیز هم داشت.

او گفت: می‌دانستیم شکاف‌های عمیقی بین رای‌دهندگان حامی بایدن و ترامپ وجود دارد اما سطح اختلاف بین آنها شاید حتی عمیق‌تر از چیزی است که ما پیش‌بینی می‌کردیم.

نتایج اولیه این نظرسنجی نشان داد ۵۶ درصد از رای‌دهندگان حامی بایدن با این بیانیه موافقند که "تفاوتی واقعی بین جمهوری‌خواهان و فاشیست‌ها وجود ندارد". ۷۶ درصد از رای‌دهندگان حامی ترامپ نیز با همین جمله با این تفاوت که در پایانش عبارت "دموکرات‌ها و سوسیالیست‌ها" آمده باشد، موافق بودند.

به شکلی مشابه ۸۰ درصد از رای‌دهندگان حامی بایدن و ۸۴ درصد از رای‌دهندگان حامی ترامپ با این بیانیه که مقامات منتخب حزب مخالفشان "خطری حاضر و روشن متوجه دموکراسی آمریکا می‌کنند" موافق بودند.

کوندیک اظهار کرد: حمایت‌ها از آنچه به نظر مواضع حاشیه‌ای می‌آید، به طرزی هشداردهنده بالا هستند. حدود دو نفر از هر ۱۰ رای‌دهنده حامی ترامپ و بایدن یا بیش از ۳۱ میلیون آمریکایی شدیدا موافق این هستند اگر یک رئیس جمهور بتواند بدون محدود شدن از سوی کنگره یا دادگاه‌ها اقدامات لازم را اتخاذ کند، بهتر است.

با این حال به نظر رسید هر دو گروه متعهد به نظام آمریکا هستند چرا که حدود ۸۰ درصد از رای‌دهندگان طرفدار بایدن و ترامپ، دموکراسی را مطلوب‌تر از دیگر اشکال غیردموکراتیک دولت می‌بینند.

نهاد Project Home Fire همچنین به شناسایی طیفی از مسائلی که رای‌دهندگان حامی بایدن و ترامپ بر سرشان توافق داشتند، پرداخت که شامل بسیاری از موارد حاضر در لوایح فعلی آشتی و زیرساخت که توسط کنگره بررسی می‌شوند، بودند.

۹۴ درصد از رای‌دهندگان حامی بایدن و ۸۵ درصد از رای‌دهندگان حامی ترامپ با "مدرنیزه کردن سیستم‌های آب آشامیدنی، فاضلاب و مدیریت آب بارندگی" موافق بودند، در حالی که ۹۲ درصد از رای‌دهندگان حامی بایدن و ۸۶ درصد از رای‌دهندگان حامی ترامپ با "سرمایه‌گذاری در ساخت و ساز جاده‌ها، پل‌ها و دیگر انواع زیرساخت‌های سخت" موافق بودند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا جو بایدن دونالد ترامپ موافق بودند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۸۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد

به گزارش جام جم آنلاین، این شبکه گزارش داد لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه به عنوان یک کانال دیپلماتیک اصلی بین بن سلمان و دولت جو بایدن، رئیس جمهور کنونی ظاهر شده است؛ کانالی که تلاش‌هایی را که در دوره ترامپ برای دستیابی به توافق عادی سازی روابط بین عربستان و رژیم صهیونیستی آغاز شد، افزایش داد.

این شبکه آمریکایی افزود که در آخرین سفر گراهام به عربستان سعودی در اواخر ماه گذشته میلادی، او و بن سلمان با ترامپ تماس گرفتند. طبق این گزارش، این تماس تقریباً پنج دقیقه طول کشید.

دو فرد آگاه از این تماس به این شبکه گفتند: «مکالمه دوستانه و بیشتر شامل تبادل نظر و گفت‌وگوهای غیررسمی درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود.»

یکی از این منابع گفت: «در مقطعی ترامپ آمار و ارقام نظرسنجی‌های خود را اعلام کرد»، در حالی که این ۲ منبع گزارش دادند که «توافق عادی‌سازی روابط حتی یک بار هم در آن تماس مطرح نشد».

این تماس خلاصه شد به اینکه چگونه ترامپ در خصوص دستیابی به توافقی که مقامات آمریکایی، اسرائیلی و سعودی آن را برای دستیابی به «ثبات پایدار در خاورمیانه» حیاتی می‌دانند، «در افق ظاهر می‌شود».

افراد مطلع از این موضوع به سی ان ان گفتند در حالی که رئیس جمهور سابق از مذاکرات مربوط به سازش آگاه است، اما «در این مذاکرات دخالتی ندارد».

این شبکه اشاره کرد نگرانی واقعی در میان برخی از شرکت کنندگان در مذاکرات جاری وجود دارد که «ترامپ ممکن است تلاش کند هر گونه توافقی مربوط به دولت بایدن را خنثی کند، نظیر آنچه در اوایل سال جاری انجام داد و از جمهوری خواهان در کنگره خواست تا از توافقنامه مهاجرتی بین ۲ حزب حمایت نکنند.

افراد نزدیک به ترامپ می‌گویند که رئیس‌جمهور سابق معتقد است که اگر بتواند به کاخ سفید بازگردد، می‌تواند در مورد توافق بهتری با سعودی‌ها مذاکره کند و همچنین به دنبال مشارکت یا کار فعالانه برای خنثی کردن هر نوع توافق عادی سازی روابط در دوران بایدن نیست».

۲ مقام آمریکایی گفتند که تماس ترامپ با محمد بن سلمان «در کاخ سفید به مذاقشان خوش نیامد» اگرچه آنها به صراحت گفتند که هیچ مدرکی دال بر تأثیر آن بر مذاکرات بین نمایندگان بایدن و همتایان سعودی آنها وجود ندارد».

گراهام مقامات بایدن را از آن تماس مطلع کرد و گفت که آنها «درک می‌کنند که چرا او می‌خواهد ترامپ را در جریان قرار دهد».

سناتور گراهام به سی‌ان‌ان گفت که «همه کار انجام می‌دهد تا اطمینان حاصل شود که توافق در زمان بایدن منعقد می‌شود، تا حدی به این دلیل که معتقد است بایدن شانس بیشتری برای بسیج حمایت دموکرات‌ها در کنگره خواهد داشت».

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • موافقت اکثر صهیونیست‌ها با استعفای فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • مهاجرت غیرقانونی «بحران جدی» از نگاه آمریکایی‌ها
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان