Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبیدالله رستمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام اینکه ۱۹۷ اثر به دبیرخانه پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان ارسال شد، اظهرا داشت: هیات انتخاب آثار متشکل از خانم فاطمه رادمنش وآقایان شهرام کرمی، سیروس همتی، حمید مرادویسی و سوران حسینی اقدام به به بازبینی و ارزیابی این آثار کردند.

وی اضافه کرد: پس از بررسی و ارزیابی انجام شده ۱۶ اثر در بخش مسابقه، ۶ اثر در بخش آیینی سنتی، پنج اثر در بخش کودک و نوجوان و سه اثر هم در بخش دگرگونه اجرایی به بخش نهایی این دوره از جشنواره راه یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان افزود: "همه برای همه" اثر آرش رضایی، "تراژدی نان" اثر مهدی صالحیار، "اسطوره" اثر مجتبی خلیلی، "۲۵ متر آرزو" اثر سیدپویا امامی، "پینوکیو" اثر سعید خیراللهی و "برای یک لایک" اثر بهاره سعیدی‌نیا از جمله آثار راه یافته در بخش مسابقه این دوره از جشنواره است.

رستمی اضافه کرد: "خرس بازی به روایت کمین و جرین" اثر محمد رضا صفاران، "چهارشنبه خاتون" اثر آرزو علیپور، "حریره" اثر عطا شکیبایی، "هه‌نیسک و ئه‌وینی گولی" اثر هوشیار قوامی، "نهام" اثر فرامز غلامیان و هلونه اثر محمد رضا جعفری لفوت از آثار راه یافته بخش آیینی و سنتی به این دوره جشنواره است.

وی  "سبزک و مبارک " اثر مهدی ملکی، "چند خان" اثر  مهسا دهقان، "تصمیم سمندر" اثر مسعود کردی، "یو کا یدی ماجرا جوی جنگل" اثر آزاده شهریاری فر و سجاد آقا بابایی و "دگر دیسی" اثر زهرا مریدی را از آثار راه یافته بخش کودک و نوجوان خواند و گفت: "دلدار دلوار "اثر مهدی روز بهانی، "ژان ئاو" اثر فرزاد حسن میرزایی، و "کروکی" اثر علی زیستی آثار راه یافته به بخش دگرگونه‌های اجرایی است.

تاریخ برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی مریوان تغییر کرد

دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان اعلام کرد: تاریخ برگزاری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان به دلیل تداوم وضعیت قرمز استان کردستان در پی شیوع ویروس کرونا و در راستای حفظ جان هنرمندان شرکت‌کننده و تماشاگران به اوایل آبان ماه موکول شد.

رستمی با اشاره به آمادگی و فراهم کردن شرایط لازم به منظور برگزاری هرچه باشکوه‌تر جشنواره گفت: در بیشتر نقاط کشور شاهد فروکش کردن پیک پنجم کرونا هستیم و اکثر شهرها به لحاظ نقشه رنگ‌بندی کرونایی متمایل به زرد و نارنجی هستند و حتی وضعیت بعضی شهرها آبی است، اما هنوز وضعیت منطقه غرب و به ویژه استان کردستان قرمز است.

وی یادآور شد: با هماهنگی مدیرکل هنرهای نمایشی به  منظور حفظ ایمنی و سلامت هنرمندان شرکت‌کننده و مخاطبان گرامی و مردم هنردوست مریوان، تصمیم بر آن شد تا برگزاری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان را به اول آبان ماه سال‌جاری موکول کنیم.

 دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان اضافه کرد: امیدواریم تا این زمان   پیک کرونایی استان نیز فروکش کرده و به لحاظ رنگ‌بندی در وضعیت مقبول‌تری قرار گیرد تا جشنواره را در شرایط ایمن‌تر و با فراغ بال بهتر و بیشتر برگزار کنیم.

پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان از یکم تا ۶ آبان ۱۴۰۰به دبیری عبید رستمی در شهرستان مریوان برگزار می شود.

برچسب‌ها مریوان کردستان سنندج جشنواره جشنواره تئاتر خیابانی مریوان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مریوان کردستان سنندج مریوان کردستان سنندج جشنواره جشنواره تئاتر خیابانی مریوان پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان آثار راه یافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۸۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط اداره‌کل هنرهای نمایشی و بنا بر اعلام شورای نظارت و اررشیابی، به دلیل همزمانی با شب شهادت امام جعفر صادق (ع)، همه نمایش‌های در حال اجرا (به جز نمایش‌های متناسب و مرتبط) بعد از اذان مغرب روز جمعه ۱۴ اردیبهشت‌ تا پایان روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه به صحنه نخواهند رفت.

ادامه اجرای نمایش‌ها از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ از سر گرفته خواهد شد.

کد خبر 6092007 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • اعظم بروجردی، الهام چرخنده داور یک رویداد تئاتری
  • معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • تئاتر ۲ روز تعطیل می‌شود
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند