Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدعلی موسوی روز شنبه در جلسه کمیته واکسیناسیون مراغه افزود: در حال حاضر جمعیت هدف بالای ۱۲ سال این شهرستان حدود ۲۲۱ هزار نفر بوده که باید واکسن کرونا را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه هم اکنون به لایه سخت واکسیناسیون رسیده ایم گفت: آموزش و پرورش در ساماندهی مراکز و تشویق دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال مدارس برای دریافت واکسن اهتمام بیشتری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با وجود شیوع خانگی کرونا در کشور، روند واکسیناسون گروه های هدف با سرعت مناسبی در این شهرستان در حال اجرا بوده لیکن اصلی ترین شیوه پیگیری از این بیماری، رعایت پروتکل های بهداشتی است.

موسوی اضافه کرد: هم اکنون با تلاش دولت واردات واکسن کرونا از کشورهای خارجی سرعت گرفته از این رو پیشرفت واکسیناسیون در مناطق شهری و روستای نیز سرعت یافته است.

وی گفت: در این شهرستان نیز علاوه بر مراکز تجمیعی با همکاری سپاه، ارتش و آموزش و پرورش واکسیناسیون گروهای هدف تسهیل شده است.

وی ادامه داد: همچنین در زمینه واکسیناسیون کرونا، میزان و میانگین دریافت واکسن در مناطق روستایی این شهرستان نسبت به مناطق شهری اندکی بیشتر بوده لیکن دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها، نقش مهمی در تشویق مردم به دریافت واکسن خواهند داشت.

موسوی افزود: با وجود تاکید کارشناسان وزارت بهداشت بر واکسیناسیون تمامی افراد بالای ۱۲ سال و گروه های هدف، متاسفانه عده ای با این نظرات کارشناسی مخالفت ورزیده و کمپین های مخالفت با واکسن کرونا را راه اندازی می کنند.

وی اضافه کرد: این مخالفت های غیرکارشناسی در حالی است که بیشتر قریب به اتفاق جان باختگان کرونایی آنهایی بوده اند که دزهای واکسن را یا دریافت نکرده و یا دزهای دوم آن را دریافت نکرده اند.

وی افزود: برای این منظور، همکاری و همدلی بین آحاد مردم و مسوولان برای تشویق به دریافت واکسن ضروری بوده تا با مصون سازی به حفظ بهداشت و سلامت جامعه کمک اساسی شود.

رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه نیز گفت: این دانشکده در زمینه واکسیناسیون گروه های هدف در بین ۶۶ دانشکده و دانشگاه های علوم پزشکی کشور رتبه ۱۵ را کسب کرده است.

اصغر تنومند افزود: هم اکنون نیز درصد افرادی که دز دوم واکسن کرونا را در این شهرستان دریافت کرده اند در مقایسه با میانیگن استانی آن حدود پنج درصد بالاتر است.

وی اضافه کرد: در راستای افزایش واکسیناسون گروه های هدف، باید واکسن دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال مدرسه محور شود.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه نیز گفت: در راستای واکسیناسون گروه های هدف در این شهرستان ۱۳۸ هزار و ۸۰۰ نفر دز اول و ۵۹ هزار و ۵۱۷ نفر نیز دز دوم واکسن را دریافت کرده اند.

احمد مجتهدی افزود: هم اکنون بیش از ۷۰ درصد گروه های هدف بالای ۶۰ سال و ۵۱.۶ درصد افراد ۵۰ تا ۶۰ سال در این شهرستان دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی اضافه کرد: با این وجود، در گروه هدف ۱۲ تا ۱۸ سال که از روزهای پیش آغاز شده شاهد واکسیناسیون ۲۹.۸ درصدی که بیشتر دانش آموزان بوده، هستیم.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی واکسن کووید 19 مراغه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی واکسن کووید 19 مراغه آذربایجان شرقی واکسن کووید 19 مراغه واکسن کرونا دریافت واکسن گروه های هدف ۱۲ تا ۱۸ سال هم اکنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۸۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما: دکتر  شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.
وی پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ۱۳ هزار سگ صاحب‌دار در کهگیلویه و بویر احمد واکسینه شدند
  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!