Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تهران با اشاره به موضوع آلودگی هوای کلانشهرها اظهار کرد: فراکسیون محیط زیست مجلس سال گذشته با شروع فصول سرد سال و آلودگی هوا در بُعد نظارتی، برای اولین بار ۲۸ راهکار میان‌مدت عملیاتی و ۱۰ راهکار بلند مدت به دستگاه‌های اجرایی کشور ارائه داد که هیچگونه وظیفه یا هزینه اضافی بر دوش آن‌ها بار نمی‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از دستگاه‌هایی اجرایی خواسته شد که این راهکارها را اجرا و گزارش آن را ارسال کنند که متاسفانه جز یک یا دو دستگاه الباقی هیچگونه اقدامی انجام ندادند‌.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این پیشنهاد راهکارها از آن جهت بود که طبق مطالعات انجام گرفته ویروس کرونا همزمان با ذرات معلق امکان افزایش سرعت انتقال دارد که در این جهت تحقیقات گسترده انجام و راهکارهای عملیاتی اخد شد که به دلیل عدم علاقه و انگیزه انجام اقدامات صحیح و کارشناسی توسط دستگاه‌های اجرایی موفق به گرفتن خروجی بالا نشدیم.

رفیعی با اشاره به مطالعه و بررسی همزمان قانون هوای پاک در فراکسیون محیط زیست مجلس، گفت: پیش از تصویب این قانون، طرح جامع کاهش آلودگی هوای ۸ کلانشهر کشور مطرح بود که تمام پرونده‌های مربوطه بررسی و مطالعه شد.

وی با اشاره به وجود ۱۵ پرونده در کمیسیون اصل ۹۰ در خصوص سابقه این مصوبات، ادامه داد: از زمان تصویب قانون هوای پاک در سال ۹۶، نه تنها برنامه جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهرها ناقص اجرا شده بلکه آن قانون نیز در عدم اجرا به سر می‌برد.

نماینده تهران در مجلس اضافه کرد: در این رابطه دستگاه‌های نظارتی و سازمان بازرسی کل کشور ورود کرده و جلسات مفصلی برگزار شد و طبق مفاد قانون و با توجه به برنامه جامع کاهش آلودگی هوا، تطابق داده و گزارشات دیوان محاسبات کشور نیز تماما بررسی شد.

رفیعی با اشاره به نتیجه بررسی عملکرد دستگاه‌ها در اجرای قانون هوای پاک، گفت: طبق بررسی‌ها مشاهده شد که قصور، ترک فعل و تقصیر در این قانون بسیار زیاد بوده و همچنین عدم اجرای راهکارهای ۲۸ گانه عملیاتی توسط دستگاه‌ها نشان از آن داشت که انگیزه‌ای برای اصلاح امور قانون هوای پاک وجود ندارد‌.

وی ادامه داد: لذا گزارش این قانون به مجلس پیشنهاد شد که ظرف ۲۴ ساعت موضوع ترک فعل قانون هوای پاک یا اعمال ماده ۲۳۴ با ۷۰ امضا داشت که هم‌اکنون در دستور کار کمیسیون کشاورزی مجلس قرار دارد که انشالله ظرف چند روز آینده نتایج گزارش به صحن مجلس اعلام خواهد شد.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تمام ۲۳ دستگاهی که طبق قانون هوای پاک مستقیما تکالیفی بر عهده دارند، مشمول قصور، ترک فعل و تقصیر هستند.

انتهای پیام/ش

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس آلودگی هوای تهران سمیه رفیعی فراکسیون محیط زیست مجلس قانون هوای پاک دستگاه ها ترک فعل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۸۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند / کسی که کشف حجاب کند، بار اول یک و نیم میلیون تومان جریمه می‌شود، بار دوم، ۳ میلیون تومان که بعد از سه هفته باید ۴ و نیم میلیون تومان پرداخت کند / ب

به گزارش صدای ایران از انتخاب،بانکی‌پور، نماینده مجلس در خصوص لایحه حجاب و عفاف گفت که تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید وصل به فراجا شوند.

به گزارش «انتخاب»؛ بخش‌هایی از اظهارات وی به شرح زیر است:

راه حل فرهنگی ما در این لایحه بلند مدت و راه حل‌های اقتصادی ما راه حل‌های کمکی میان مدت هستند.

مجازات‌ها را طبقه بندی کردیم. اخرین طبقه عابر یا فردی که در فضای مجازی کشف حجاب کرده است ان هم به صورت جریمه.

برای کسی که کشف حجاب کرده بار اول یک میلیون و نیم جریمه معلق نوشته می‌شود.

اگر مجددا تصویر وی در دوربین‌ها دیده شد جریمه دوم ۳ میلیون تومان می‌شود بعلاوه یک و نیم میلیون میشود بنابراین ۴ میلیون و نیم برایش نوشته میشود که بعد از سه هفته باید پرداخت شود.

برای اینکه هویت فرد به طور کامل شناسایی شود تمام دوربین‌های فروشگاه‌ها و ادارات لینک به فراجا می‌شود.

در قانون حجاب و عفاف گفتیم تمام دستگاه‌های دولتی و خصوصی باید دوربین‌های خود را در اختیار فراجا قرار دهند.

در این لایحه، وزارت‌های صمت و اقتصاد و شهرداری‌ها بیشترین وظیفه را بر عهده دارند.

مالیات‌های محصولات حجاب باید صفر شود و وزارت اقتصاد هم تسهیلات بدهد.

شهرداری‌ها را موظف کردیم ۲۰ تا ۳۰ درصد بوستان‌ها را به بوستان‌های اختصاصی بانوان تبدیل کنند.

مجازات تعریف کرده ایم و ضمانت اجرا‌ها بسیار بالاست.

کتاب‌های درسی در تمام مقاطع باید اصلاح شود.

گشت ارشاد یا طرح نور الان طبق همان قانون سابق اجرا می‌شود، به محض اینکه این لایحه عفاف و حجاب اجرا شود دست پلیس خیلی باز می‌شود.

الان حداکثر ۱۰ درصد جامعه بی حجاب یا بد پوشش است که با اجرای این قانون به کمتر از یک درصد کاهش پیدا می‌کند، چون بخش زیادی از این‌ها معاند نیستند بلکه جوگیر و... بوده اند.

دیگر خبرها

  • روند اجرای عملیات پروژه تأمین آب آشامیدنی منطقه جنوب استان بررسی شد
  • آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • طرح مطالعاتی سایت پسماند شهرداری ساوه انجام‌ شد
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است
  • طرحی برای اخذ مالیات از دلالی‌های مخرب در بازارهای مختلف
  • تاییدتشکیل سازمان «سپند»/ آغاز ثبت‌نام نمایندگان کاندیداها در سامانه داوطلب
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد/ تمهیدات شورای نگهبان برای انتخابات الکترونیک/ آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب
  • تایید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها
  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند / کسی که کشف حجاب کند، بار اول یک و نیم میلیون تومان جریمه می‌شود، بار دوم، ۳ میلیون تومان که بعد از سه هفته باید ۴ و نیم میلیون تومان پرداخت کند / ب