Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده تبریز در مجلس گفت: دولت جمهوری آذربایجان به سختگیری های غیر منطقی به رانندگان ایرانی خاتمه دهد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، سید محمد رضا میرتاج الدینی نماینده تبریز در مجلس با انتقاد از نحوه رفتارهای اخیر مسئولان جمهوری آذربایجان با ایران اظهار داشت: ایران همواره براساس حسن همجواری با جمهوری آذربایجان رفتار کرده و ما آن ها را به عنوان کشوری برادر و مسلمان و جزء اولویت های خود قرار داده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تبریز در مجلس افزود: عده ای در این میان منافع خود را در اختلاف میان دو کشور می بینند از این رو طرف آذربایجانی را علیه ما تحریک می کنند.

وی گفت: اخیرا یکی از نمایندگان مجلس این کشور نیز ادعاهایی علیه ایران داشت که علماء و مسئولان آذربایجانی در ایران نسبت به آن واکنش نشان دادند.

نائب رئیس فراکسیون نیروهای انقلاب تاکید کرد: آذربایجانی ها باید توجه داشته باشند تحت تاثیر برخی از الحاقات که از سوی رژیم صهیونیستی هدایت می شود قرار نگیرند و با کشور همسایه خود از در خصومت وارد نشوند.

وی در ادامه با بیان این که در مسایل اقتصادی همواره خواهان توسعه روابط با این کشور هستیم گفت‌: سختگیری های اخیر برای حمل و نقل و عبور و مرور کامیون های ایرانی نیز از سوی آذربایجان صحیح نیست آن هم در حالی که ایران در همه موارد به آذربایجان و نخجوان در مواقع سخت و حساس کمک کرده است.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: آذربایجان نباید برای ترانزیت کالا از ایران مشکل ایجاد کند و از باکو می خواهیم هر چه سریع تر رانندگانی که به دلیل واهی و سختگیری بیش از حد بازداشت شده اند را آزاد و از اخذ عوارض سنگین و غیر منطقی از آن ها خودداری کند.

نماینده مردم تبریز‌ در پایان تاکید کرد: جمهوری آذربایجان به بازرسی بیش از حد عرفی که اخیرا نسبت به رانندگان اعمال می شود باید خاتمه دهد .

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس جمهوری آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۸۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد

مصوبه هیئت وزیران در خصوص تعیین حجت‌الله عبدالملکی به‌عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در امور اجرایی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی اصلاح شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هیئت وزیران در جلسه 1403/2/5 به پیشنهاد شماره 54103/13504 مورخ 1403/2/1 معاونت حقوقی رییس جمهور و به استناد اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

در بند (1) تصویب نامه شماره 232114/ت62294هـ مورخ 1402/12/16، بعد از عبارت «صلاحیت‌های قانونی دستگاه‌ها» عبارت «و با رعایت تبصره ذیل ماده (23) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1395 و در هماهنگی با وزیر امور اقتصادی و دارایی» الحاق و جزهای بند یادشده به شرح زیر اصلاح می‌شود:

«الف- اعمال نظارت عالیه بر فعالیت های مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی و ایجاد هماهنگی و هم افزایی بین آنها موضوع بند (هـ) ماده (4) قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری- صنعتی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1372.

ب- پیشنهاد نصب و عزل اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان های مناطق آزاد تجاری- صنعتی به وزیر امور اقتصادی و دارایی جهت ارائه به رییس جمهور در راستای ماده (6) قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری- صنعتی جمهوری اسلامی ایران.

ج- پیگیری و نظارت بر اجرای بند (الف) ماده (65) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور مصوب 1395.»

این مصوبه توسط محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهوری در تاریخ 8 اردیبهشت ماه ابلاغ شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیسی: ایران قوی می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند | هیچوقت میز مذاکره را ترک نکردیم اما... | موشک جواب موشک است | از وضعیت سفره مردم مطلعم
  • واکنش نوری قزلجه به احتمال بازگشت طرح صیانت به صحن مجلس /کسی با تمامیت خواهی و زیاده‌طلبی نمی‌تواند در این دوره رییس مجلس شود
  • بیش از ۸۰ درصد نیاز ناوگان دریایی در داخل تأمین می‌شود/تمام دریانوردان ایرانی هستند
  • مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد
  • احزاب آذربایجان‌ شرقی لیست‌های انتخاباتی خود را اعلام کردند
  • ایزدخواه نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • ایزادخواه، نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • نماینده مجلس: نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • برگزاری چهارمین همایش معاونان و رؤسای شورا‌های حل اختلاف شمالغرب کشور در تبریز