Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، حمیدرضا غزنوی در مورد سیاست‌هایی که کره جنوبی برای رشد صنعت لوازم خانگی خود اعمال کرد، اظهار داشت: ممنوعیت واردات لوازم خانگی یکی از سیاست‌های اصلی کره‌ جنوبی بود و در عین حال، توزیع کالا در فروشگاه‌ها و مراکز عرضه نیز به شدت تحت کنترل بود تا هیچ کالای خارجی در این فروشگاه‌ها عرضه نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در حال حاضر این نوع محدودیت‌ها همچنان اعمال می‌شود، به طوری که حتی امکان وارد کردن یک دستگاه دوربین عکاسی آکبند از فرودگاه‌های کٌره به این کشور وجود ندارد و حتی اگر فردی بگوید که من عکاس هستم، می‌گویند دوربینت باید مصرف شده باشد و حق ورود دوربین نو غیر کره‌ای را ندارید.

غزنوی با بیان اینکه دولت کره‌ جنوبی توجه زیادی به موضوع برندسازی داشته است، گفت: با این کار دو شرکت تولیدکننده لوازم خانگی در کره‌جنوبی سهم عمده‌ای از بازار را در اختیار دارند.

لوازم خانگی کٌره‌ای بیرون ازکشورش ارزان‌تر از داخل کٌره است

به گفته وی، تکمیل زنجیره ارزش تولید لوازم خانگی و حمایت دولت از این موضوع نیز یکی از دلایل رشد صنعت لوازم خانگی در کره‌ جنوبی است و در واقع بیشتر امکانات این کشور به پیشران‌های اقتصادی و صنایع استراتژی معطوف شده است. 

وی تصریح کرد: تخفیف در مالیات‌ها و دریافت سود بانکی پایین‌تر از صنعت لوازم خانگی از جمله سیاست‌های دولت کره‌ جنوبی در مواجهه با صنعت لوازم خانگی بوده و در عین حال، هزینه تحقیق و توسعه شرکت‌ها و قالب‌سازی آنها نیز از طریق جوایز صادراتی تأمین شده است. 

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی توضیح داد: در کٌره، جوایز صادراتی 20 درصدی بابت صادرات لوازم خانگی پرداخت می‌شود و همین موضوع باعث شده تا قیمت لوازم خانگی در خارج از این کشور پایین‌تر از قیمت‌های داخلی آن باشد، به طوری که برخی کره‌ای‌ها وقتی به ایران می‌آیند از اینجا موبایل کره‌ای می‌خرند و می‌گویند، قیمت در اینجا پایین‌تر از کشورمان است. در واقع هزینه تولیدکنندگان با جوایز صادراتی در خارج از کره کمتر است. 

ورود محصولات کٌره‌ای به گمرک با وجود ممنوعیت ثبت سفارش

وی با تأکید بر اهمیت ایجاد زنجیره ارزش در تولید لوازم خانگی در کشورهای سازنده این وسایل گفت: در حال حاضر این موضوع در ایران رها شده و فقط ممنوعیت واردات را داریم. با این حال یک سوم بازار لوازم خانگی دست خارجی‌ها است، چرا که واردات از طریق ملوانی و ته‌لنجی، کانون تعاونی و مرزنشینان به صورت رسمی صورت می‌گیرد و در عین حال، قاچاق نیز وجود دارد.

غزنوی در ادامه از وجود لوازم خانگی ساخته شده شرکت‌های ال‌جی و سامسونگ در گمرک ایران خبر داد و گفت:‌ این محصولات شامل لوازم خانگی مختلف از جمله یخچال و ماشین‌ لباسشویی می‌شود، به تازگی وارد گمرک شده در حالی که ثبت سفارش و واردات ممنوع بوده است. 

وی همچنین با اشاره به انتصاب سفیر جدید کره‌ جنوبی در ایران، گفت: این فرد 15 سال معاون اقتصادی وزیر امور خارجه کره‌ جنوبی بوده و به این ترتیب قوی‌‌ترین فرد اقتصادی از سوی کٌره در ایران منصوب شده است. 

چرا کمپرسور یخچال وارد می‌شود؟

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی در ادامه در مورد بالا بودن قیمت لوازم خانگی داخلی و راکد بودن بازار نیز توضیح داد: در حال حاضر بخشی از قطعات مورد نیاز برای تولید لوازم خانگی داخلی‌سازی شده اما همچنان در مورد تأمین برخی قطعات مانند کمپرسور یخچال چاره‌ای جز واردات نداریم، چرا که تولید این قطعات در تیراژ کم صرفه اقتصادی ندارد.

وی تأکید کرد: یکی از شرکت‌های ایرانی در شیراز قبلا در زمینه تولید کمپرسور فعال بود که حالا ورشکست شده و ظاهراً احیای آن به صرفه نیست، چرا که به تکنولوژی مناسبی برای تولید دسترسی ندارد وگرنه به محض داخلی‌سازی این قطعه، تولیدکنندگان لوازم خانگی قطعاً برای تأمین آن از داخل کشور اقدام خواهند کرد.

غزنوی با بیان اینکه طی سه تا چهار سال اخیر با رشد نرخ ارز، قیمت مواد اولیه و قطعات لوازم خانگی افزایش داشته است، گفت: با این حال، قیمت ارز 7 برابر شده ولی قیمت لوازم خانگی 4 برابر رشد داشته است و به اندازه رشد نرخ ارز، گران نشده است. 

وی افزود:‌در حال حاضر تولیدکنندگان لوازم خانگی مواد اولیه مورد نیاز خود از جمله مواد پتروشیمی و فولاد را با قیمت‌های جهانی خریداری می‌کنند که سهم بزرگی در قیمت تمام‌شده تولید دارد.

پربیننده ترین ادامه مذاکرات برای استفاده از ۳میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران در ژاپن کدام کشور بیشترین دارو را از ایران می‌ خرد؟ فاطمی امین: واردات خودرو تا پایان سال اشتباه است شنبه اخبار برنامه ویژه صادرات اعلام می‌ شود کاش پیمان تجاری با ترکیه را نمی بستیم / موانع بخشنامه ای باید از پیش پای صادرکنندگان حذف شود

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: لوازم خانگی تولیدکنندگان لوازم خانگی صنعت لوازم خانگی لوازم خانگی حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۸۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در شرق کشور

۶ مرزبان بازداشت شده در شرق کشور در پی انجام اقدامات لازم از سوی جمهوری اسلامی ایران آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس، در پی اقدامات لازم از سوی ایران ۶ نیروی مرزبان که ساعتی قبل در جنوب شرق کشور توسط نیروهای طالبان بازداشت شده بودند، آزاد شدند.

عصر روز گذشته _پنجشنبه، ششم اردیبهشت_ نیروهای طالبان، ۶ مرزبان ایرانی را به بهانه ورود غیرقانونی به خاک افغانستان بازداشت کردند.

بنابر اعلام مرزبانی کشور، بعدازظهر پنجشنبه، ششم اردیبهشت تعداد ۶ نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی استان خراسان جنوبی که برای رصد و پایش نوار مرز در نقطه صفر مرزی حضور یافتند، با نیروهای طالبان مواجه می‌شوند.

این افراد به دلیل جلوگیری از بروز هرگونه تنش مرزی و انجام درخواست نیروهای طالبان مبنی بر رفع سوءتفاهم پیش آمده، به مذاکره می‌پردازند.

براساس این اطلاعیه، پس از چند ساعت با ورود مرزبان درجه ۲ و انجام ملاقات مرزی با همتای کشور مقابل موضوع خاتمه یافت و کارکنان مرزبانی با کمال احترام و در صحت و سلامت کامل به خاک مقدس کشور عزیزمان بازگردانده شدند.

استان خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر در چهار شهرستان سربیشه، نهبندان، درمیان و زیرکوه با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.

کد خبر 748024

دیگر خبرها

  • استمرار روند کاهشی تورم، رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و مراقبت جدی است
  • قیمت گوشی سامسونگ a۵۴ امروز (۹ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین galaxy a۵۴ Samsung
  • قیمت گوشی امروز 8 اردیبهشت 1403
  • کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار
  • تصاویر| شاسی‌بلند چینی بازار ایران به بریتانیا می‌رود / ورود چری به بازار خودروی اروپا
  • پرچمداران سامسونگ در یک‌قدمی ۱۰۰میلیون تومانی
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در شرق کشور
  • پرچمداران سامسونگ در یک‌قدمی ۱۰۰میلیون تومانی/ جدول قیمت‌ها