Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@21:03:43 GMT

گفتگوی لودریان با بلینکن

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۶۸۷۶۷

گفتگوی لودریان با بلینکن

دفتر وزیر امور خارجه فرانسه طی بیانیه ای از گفتگوی آتی بین «ژان ایو لودریان» و همتای آمریکایی اش جهت اعتمادسازی مجدد بین طرفین، خبر داد. ناطقان:  به نقل از رویترز، دفتر «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه در بیانیه ای اعلام کرد که وی قرار است در ۵ اکتبر (سه شنبه ۱۳ مهر) با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود با هدف بازیابی اعتماد بین دو کشور گفتگو کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




پیشتر نیز «فیلیپ اتین» سفیر فرانسه در آمریکا که بر سر تنش سیاسی بین دو کشور بر سر لغو قرارداد ساخت زیردریایی های فرانسوی برای استرالیا، از واشنگتن فراخوانده شده بود، روز چهارشنبه گذشته به آمریکا بازگشته بود.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه پس از مکالمه تلفنی با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در ۲۲ سپتامبر، تصمیم گرفت که سفیر پاریس را به واشنگتن بازگرداند. ماکرون و بایدن همچنین توافق کردند که مشورت هایی را با هدف ایجاد اعتماد و همچنین دیدارشان در اواخر اکتبر در اروپا، آغاز کنند.

پیشتر، استرالیا در ۱۶ سپتامبر (۲۵ شهریور) قرارداد ساخت زیردریایی با فرانسه را لغو و در اقدامی در راستای سیاست‌های ایندوپاسیفیک و چین ستیزانه واشنگتن، با آمریکا و انگلیس وارد توافق تسلیحاتی جدیدی موسوم به «آکوس»(AUKUS) شده بود.

مطابق این معاهده تسلیحاتی، آمریکا و انگلیس متعهد شدند که تعداد هشت فروند زیردریایی اتمی برای استرالیا تولید کنند.

اقدام کانبرا دولت فرانسه را بسیار خشمگین کرد به طوری که پاریس از این حرکت به عنوان خنجر خوردن از پشت یاد کرد و در همین راستا سفرایش را از استرالیا و آمریکا فراخوانده بود.
منبع: مهر برچسب ها: گفتگو ، ناطقان ، لودریان ، بلینکن ، فرانسه ، همتا ، امریکا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: گفتگو ناطقان لودریان بلینکن فرانسه همتا امریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۸۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان اولین زیردریایی پیشرفته خود را از چین تحویل گرفت

چین اولین زیردریایی نظامی مجهز به فناوری روز جهان را که قرارداد ساخت آن ۹ سال پیش با پاکستان امضا شده بود، تحویل اسلام‌آباد داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی نیروهای مسلح پاکستان، یک فروند از ۸ زیردریایی که قرار است توسط چین آماده شود، طی سفر فرمانده نیروی دریایی پاکستان به چین، تحویل اسلام‌آباد داده شد.

ارتش پاکستان دریافت اولین سفارش زیردریایی نظامی خود از چین را گشایش راهی جدید در همکاری‌های قوی دو کشور عنوان کرد.

براساس قراردادی که دو کشور در جریان سفر رئیس جمهور چین به پاکستان در سال ۲۰۱۵ امضا کردند، ۴ فروند زیردریایی نظامی در چین و ۴ فروند دیگر آن نیز در کارخانه کشتی سازی پاکستان در بندر کراچی آماده خواهد شد.

برپایه این قرارداد دفاعی که با هدف انتقال تکنولوژی به امضا رسیده است، دو طرف در خصوص ساخت هشت زیردریایی «کلاس هنگور» به توافق رسیدند.

زیردریایی کلاس هنگور قادر به انجام ماموریت های مختلف بر اساس دستور العمل های عملیاتی است. این زیردریایی بسیار پیشرفته و غیرقابل رهگیری، مجهزترین سلاح ها و حسگرها را داراست.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پاکستان اولین زیردریایی پیشرفته خود را از چین تحویل گرفت
  • چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن! | تصاویر
  • تصویرنگاری نرم از مداخله‌گرایی آمریکا
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟
  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • حمله پلیس آمریکا به یک استاد دانشگاه واشنگتن (فیلم)