Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@13:11:07 GMT

تعامل با دنیا آری ولی وابستگی خیر

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۶۸۹۹۵

تعامل با دنیا آری ولی وابستگی خیر

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: منطق شهدا و مجاهدان این است که وابستگی به غرب و استکبار نداشته باشیم تعامل با دنیا آری ولی وابستگی خیر؛ چراکه وابستگی  پشت پا زدن به میراث‌ آرمان و راه شهداست. این منطق باید تقویت شود.

سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی امروز ۱۰ مهرماه در افتتاحیه فاز دوم باغ موزه دفاع مقدس بیان کرد: اقدامات در خصوص بزرگداشت یاد و خاطره شهدا و ایجاد یادمان‌های دفاع مقدس یک حرکت مناسبتی و مختص به یک زمان و دوره محدود نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یوسفعلی‌زاده افزود: گسترش و بسط فرهنگ ایثار و شهادت با تاسی از فراز «کل یوم عاشورا و کل ارض الکربلا» کار هر روزه ما است که برای نهادینه کردن ارزش های دفاع مقدس نباید لحظه‌ای از پای بنشینیم. ما این کار بزرگ را با یک زبان دنبال نمی‌کنیم بلکه این کار را با ۱۰۰زبان در یک کلمه بیان می‌کنیم با این اقدام می‌خواهیم دفاع مقدس و شهدا را در جهان معرفی کنیم.

وی اظهار کرد: می‌خواهیم این اقدام را با ۱۰۰زبان دنبال کنیم تا همه افراد به ویژه جوانان در همه جهان با این فرهنگ آشنا شوند. در این راستا افراد اهل تبیین صحیح باید این کار را انجام دهند. از طرفی استعدادهای خوبی از افراد قلم‌زن در حوزه دفاع به ما پیوستند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: کار در عرصه‌های مختلف دفاع مقدس به ۱۰۰زبان جریان دارد در این خصوص کتب بسیاری منتشر شده و در دست انتشار داریم و امید است در این کار که اجرش از شهادت کمتر نیست همه ما موفق باشیم. می‌خواهیم این کار بزرگ انقلابی سرعت گیرد و در حال حاضر دو ساختمان از موزه تکمیل شده، اما تجهیز و تعریف کارهای محتوایی باقی مانده است.

وی ادامه داد: برای کارهای محتوایی موزه یک گروه مطالعاتی از سال گذشته برای ایده‌پردازی و سوژه‌ها و زبان عرضه این سوژه‌ها به کارگیری شدند و تاکنون چندین جلد از کتاب‌های مطالعاتی این گروه چاپ شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ابراز کرد: کار اجرای پروژه و پیمانکاری آن در دست پاریزشرق بوده و بر اساس برنامه اعتبارات برای این شرکت تامین شده اما یک حرکت جهادی و پرشتاب شده برای تکمیل پروژه لازم است.

یوسفعلی‌زاده با بیان اینکه در جلساتی که با شورای شهر داشتیم نظر ما این بود که افتتاح موزه در این دوره از شورا به نتیجه برسد، عنوان کرد: این پروژه نیازمند  همت دولت و سازمان‌های محلی مانند شهرداری و استانداری است تا به نتیجه برسد ضمن اینکه در نیروهای مسلح همکاران نیز تلاش و همراهی خود را دارند.

مدیرکل بیناد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: تقویت فرهنگ مقاومت و جهاد و رفع برخی وابستگی‌ها به غرب و استکبار  هدف ماست و منطق شهدا و مجاهدان این است که وابستگی به غرب و استکبار نداشته باشیم تعامل با دنیا آری ولی وابستگی خیر؛ چراکه وابستگی  پشت پا زدن به میراث‌آرمان و راه شهداست؛ این منطق باید تقویت شود.

یوسفعلی‌زاده گفت: آن زمان که سیم خاردار و فشنگ هم نداشتیم در مقابل ده‌ها کشور و رژیم بعث عراق ایستادگی کردیم حال که روی پای خود ایستاده‌ایم لذا امید داریم با رویکردهای انقلابی دولت سیزدهم موزه دفاع مقدس با سرعت جای خود را در استان و جهان اسلام باز کند.

همچنین سیدکمال‌الدین میرجعفریان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: امنیت و آرامش امروز خود در کشور را مرهون این ایستادگی می‌دانیم و لذا باید فرهنگ  ایثار و شهادت را  پاس بداریم و به نسل‌های آینده منتقل کنیم و احداث باغ موزه دفاع مقدس نیز مصداقی از این برنامه‌هاست که از این طریق می‌توانیم فرهنگ ایثار و شهادت را به آیندگان منتقل کنیم.

وی ابراز کرد: تلاش برای راه‌اندازی این مرکز تنها یک مسئولیت اداری نیست بلکه یک وظیفه انسانی و اخلاقی است که باید همه در اجرای این امر اهتمام بورزیم.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: در جلسات متعدد هیأت مدیره و هیأت امناء مرکز فرهنگی تأکید شده که از تمام ظرفیت‌ها برای تحقق این مهم استفاده شود. در این جلسات تقسیم کار صورت گرفته و تکالیفی هم بر عهده نهادها و دستگاه‌ها گذاشته شده که انتظار داریم همچون گذشته، مسئولین استانی  با قدرت و با تکیه به روحیه جهادی هر چه سریع‌تر نسبت به تکمیل این مجموعه پیش بروند و برای استفاده زائران و مجاوران اقدام  و این فضا را فراهم کنند.

میرجعفریان گفت: این مجموعه از لحاظ فرهنگی و عمرانی نیاز دارد در استان و کشور پیگیری شود  لذا امیدواریم با همراهی و هم‌افزایی مسئولین و  پیگیری‌هایی که در این راستا صورت می‌گیرد از تمام ظرفیت‌ها و از ظرفیت نمایندگان نیز برای اختصاص یک ردیف بودجه در راستای تکمیل این پروژه استفاده شود و هر چه زودتر با این همدلی‌ها و هم افزایی‌ها شاهد افتتاح فازهای بعدی این مجموعه فاخر باشیم و به نتیجه نهایی برسیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باغ موزه دفاع مقدس خراسان رضوی مدیرکل بنیاد حفظ آثار ارزش های دفاع مقدس یوسفعلی زاده خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۸۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده شهید نسیم افغانی پس از سال‌ها شناسایی شدند

خانواده شهید نسیم افغانی پس از سالها پیگیری و بررسی ادعاهای متعدد، از طریق آزمایش دی ان ای شناسایی گردید. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی  خبرگزاری تسنیم، خانواده شهید نسیم افغانی پس از سالها پیگیری و بررسی ادعاهای متعدد، از طریق آزمایش دی ان ای شناسایی گردید.

با پیگیری ستاد معراج شهدا و پس از بررسی و انجام تست دی ان ای از افراد مدعی، نسبیت خانوادگی آقای محمد یاسین مرادی فرزند میرزا محمد به عنوان برادر شهید نسیم افغانی محرز گردید.

برادر شهید نسیم افغانی امروز با حضور در ستاد معراج شهدا در جریان احراز نسبیت برادری با شهید قرار گرفت.

خرداد سال 1399 بود که سردار سید محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین طی یک ویدئو درخواست کرد هر کسی می تواند در شناسایی یک شهید افغانستانی دوران دفاع مقدس کمک کند.

او در این ویدئو گفته بود: در جریان تفحص پیکرهای مطهر شهدای گلگون‌کفن دفاع مقدس، اخیراً شهید والامقامی از اتباع کشور افغانستان به‌ نام «نسیم افغانی»، فرزند میرزا محمد، 31 ساله به شماره پلاک CG519_396 اعزامی از لشکر 5 نصر خراسان در منطقه عملیاتی والفجر یک (فکه) تفحص و شناسایی شده است. چرا که با پیگیری‌های به‌ عمل‌ آمده، نشانی جدیدی از محل سکونت خانواده این شهید افغانستانی به دست نیامده است. خواهشمند است در صورت اطلاع از محل سکونت خانواده شهید در ایران یا افغانستان، مراتب را به کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح منعکس کنید.

برگزاری یادواره 470 شهید کارگر استان همدان + تصویر

حتی محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و سعید اوحدی، رئیس وقت بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در اطلاعیه ای تقاضا کردند تا اگر کسی اطلاعی از خانواده این شهید عزیز دارد اعلام کند. تنها اطلاع به دست آمده در مورد این شهید دفاع مقدس، عکس او از پرونده پرسنلی‌اش، تصاویر حضور در جبهه و مشخصات یگان اعزامی‌اش بود.

گفتنی است نسیم افغانی در زمان شهادت جمعی دسـته سه گروهان سه گردان سیف‌الله از تیپ امام جواد(ع) لشکر 5 نصر خراسان بود که فرمانده گردانش، شهید جواد آخوندی بود. پیکر شهید آخوندی همچنان مفقود است. جانشین گردان نسیم افغانی در زمان شهادت، شهید سید محمود هاشمی بود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • خانواده شهید نسیم افغانی پس از سال‌ها شناسایی شدند
  • تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد