Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وزارت صمت صادرات را اولویت‌گذاری می‌کند که حداقل ۵ میلیارد دلار در این چند ماه تا آخر سال افزایش نسبت به دوره مشابه سال قبل داشته باشیم همچنین باید توجه به تنوع مبادی و مقاصد صادراتی باشد و اینکه صادرات فقط به ۱۰ کشور صورت بگیرد نیز خطرناک است. خبرگزاری میزان - سید رضا فاطمی امین در نشست هم اندیشی روسای اتاق‌های بازرگانی و جمعی از صادرکنندگان و آیین بازگشایی مجازی پاویون جمهوری اسلامی ایران در اکسپو ۲۰۲۰ که با حضور رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد،گفت: تراز اینکه چقدر اشتغال نهفته صادر و وارد می‌کنیم منفی است، همچنین اینکه چقدر آب و حتی فناوری صادر و وارد می‌کنیم نیز نکات بسیار مهمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از نگاه وزارت صمت برای اولویت‌گذاری فقط عدد و اینکه به عنوان مثال سال آینده به ۴۵ میلیارد دلار دست پیدا کنیم اصلاً کافی نیست.   وی افزود: متأسفانه شاخص، پیچیدگی کالا و اقتصاد وجود دارد یعنی کشور‌هایی که کالا صادر می‌کنند نوع کالایی که صادر می‌کنند و اینکه چه نوع کالایی است و آیا کالایی بوده که همه صادر می‌کنند یا فقط کشور خاصی صادرات می‌کند رتبه نامناسب بالای صد را داریم که باید بعد از ۴ سال به حدود ۴۰ برسد یعنی باید کالا‌هایی صادر کنیم که کشور‌های کمتری می‌توانند صادر کنند و باید وارد فناوری و محصولات دانش بنیان شویم.   فاطمی امین بیان کرد: به عنوان وزارت صمت صادرات را اولویت‌گذاری می‌کنیم که حداقل ۵ میلیارد دلار در این چند ماه تا آخر سال افزایش نسبت به دوره مشابه سال قبل داشته باشیم همچنین باید توجه به تنوع مبادی و مقاصد صادراتی باشد و اینکه صادرات فقط به ۱۰ کشور صورت بگیرد نیز خطرناک است.   وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: اولویت و درخواست ما از همه این است که مبادی وارداتی را متنوع  و مقاصد صادرات را نیز متکثر کنیم برای اینکه این اولویت‌ها توسط شما محقق شود وظیفه تنظیم‌گری باید صورت بگیرد که یک ماه کار فشرده‌ انجام دادیم و مشورت‌هایی از بخش خصوصی گرفته‌ایم.
وی اذعان کرد: هماهنگی خیلی خوبی در دولت با وزارتخانه انجام شد و امروز مصوبه‌ای را معاون اقتصادی رئیس جمهور ابلاغ کردند که بسیار نسبت به وضع موجود راهگشاست، سال ۹۷ وارد یک دوره اضطرار ارزی شدیم که ۶ ماه یا حداکثر یکسال باید طول می‌کشید، ولی سه سال  طول کشید و درست است شوکی وارد شد، ولی حداکثر باید یک سال بیشتر طول نمی‌کشید و باید بازیابی می‌کردیم به شرایط عادی برمیگشتیم و درخواست دارم کاری انجام دهید که تا سال آینده دیگر تعهد ارزی نداشته باشیم و این وظیفه شما است و بنده باید متغیر‌های کلانی را با یکدیگر هماهنگ کنم.   وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اگر صادرات غیرنفتی ما گسترش قابل توجهی داشته باشد اولین مخالف بنده هستم زیرا در مصوبه امروز سعی کردیم در دوران گذار بخش قابل توجه‌ای از قید‌ها را برداریم و در خصوص تهاتر و بازگشت مالیات ارزش افزوده نیز اتفاقات بسیار خوبی رخ داده است و در بخش تنظیم‌گری باید قواعدی را قرار دهیم تا شامل منافع همه کشور باشد.   فاطمی امین بیان کرد : اعتراض بنده این است که دوران گذرا طولانی شده است حداکثر باید تا پایان امسال از این دوران عبور کنیم. رتبه‌بندی در قاعده‌گذاری و تسهیل‌گری تأثیر دارد نباید بگوییم هرکسی دو میلیارد دلار صادر کرد از کسی که یک میلیارد دلار صادر کرده است بهتر است.       بیشتر بخوانید: هدفگذاری افزایش صادرات کشور به ۳۵ میلیارد دلار در افق ۱۴۰۴

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی وزیرصمت صادرات

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزیرصمت صادرات میلیارد دلار اولویت گذاری وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۹۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو عنوان کرد: ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات‌پزشکی به ۲۰ کشور آفریقایی

حمیدرضا اینانلو افزود: ۲۰ کشور آفریقایی و ۲۰۰ تاجر در اجلاس اخیر اقتصادی تجاری ایران و آفریقا حضور داشتند که با توجه به ظرفیت‌های صنعتی بالای کشورمان زمینه همکاری با آنان مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و بررسی شد.

وی با بیان توانمندی‌های ایران در عرصه سلامت، ادامه داد: ایران با توجه به پشتوانه بومی‌سازی که در حوزه صنعت دارو و تجهیزات پزشکی داشته است می‌تواند توانمندی خود را به کشورهای دیگر ارائه دهد، همچنین در حوزه  خدماتی که برای تجهیز بیمارستان و بیمارستان سازی لازم است، آمادگی داریم  به کشورهای آفریقایی کمک کنیم و این مراکز را با صد در صد تجهیزات پزشکی به مرحله بهره برداری برسانیم.

به گفته اینانلو، زمینه همکاری در مورد انتقال تکنولوژی و مشاوره صنعت دارو و تجهیزات پزشکی نیز با توسعه روابط با این کشورها امکان‌پذیر است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد
  • صادرات ۱۴۵ میلیون دلاری افغانستان از طریق دهلیزهای هوایی
  • ریل گذاری ایران و امارات برای افزایش صادرات
  • هدر رفت ۲۵ میلیون دلاری بنزین در سال
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو عنوان کرد: ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات‌پزشکی به ۲۰ کشور آفریقایی
  • ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات به ۲۰ کشور آفریقایی
  • ضرورت توجه به مدرسه محوری در آموزش وپرورش
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲ شد