Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، پانزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم جامعه کار و تلاش استان، صبح امروز ۱۰ مهرماه در سالن ورزشگاه کارگری بندرعباس با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مسئولین نهادهای فرهنگی و قرآنی در استان با قرائت قرآن توسط یوسف جعفرزاده، قاری ممتاز استان و اجرای گروه تواشیح تبیان، برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 هادی ابراهیمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در آیین افتتاح این مسابقات، اظهار کرد: مرحله استانی پانزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم جامعه کار و تلاش استان در حال برگزاری است و برگزیدگان این مرحله به مرحله کشوری راه می‌یابند. مرحله کشوری این دوره از مسابقات نیز در آذرماه امسال با حضور برترین‌های قرآنی جامعه کار و تلاش برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این مسابقات ترویج فرهنگ قرآنی، شناسایی استعدادهای جامعه کارگری بوده است.
 
وی افزود: فراخوان این مسابقات در تیرماه امسال منتشر شد و حدود ۱۰۶ نفر در رشته‌های حفظ کل، حفظ ۱۰ جز و حفظ ۲۰ جزء، قرائت تحقیق و مفاهیم از شهرستان‌های مختلف استان شرکت کردند. ۴۱ نفر از شرکت‌کنندگان از بین بانوان و ۶۵ نفر از شرکت‌کنندگان نیز از بین آقایان هستند.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان تصریح کرد: از نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار هرمزگان، سپاه امام سجاد(ع) استان و بسیج کارگری، اداره کل اوقاف استان، اداره کل تبلیغات اسلامی، نیروی انتظامی و تمامی نهادهایی که همراه همیشگی ما بوده‌اند و همچنین گروه داوری و ناصر جعفرزاده، رئیس گروه داوری این مسابقات قدردانی می کنم.

مسابقه واقعی در عمل به قرآن است

مدیرکل امور فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرآن کریم را متعلق به تمام بشریت دانست و گفت: مسابقات قرآنی برای من حکم محافل قرآنی را دارند و مسابقه واقعی را در عمل به قرآن کریم می‌دانم.

شهریار احمدبیگی اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) می‌فرمایند: «خَیْرُکُمْ مَنْ تَعَلَّمَ الْقُرآنَ وَ عَلَّمَهُ؛ بهترین شما کسى است که قرآن بیاموزد و آموزش دهد» پشت این چند کلمه درسی بزرگ و یک سبک زندگی نهفته است.
 
وی افزود: از نظر من این مجلس یک محفل قرآنی بوده و مسابقه نیست، چراکه مسابقه واقعی در عمل به قرآن است. در سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری این محفل نورانی مهیا نبود اما ما اجازه لغو آن را ندادیم و مجلس را به صورت مجازی و با حضور داوران بین‌المللی و شکوه بسیار بیشتری برگزار کردیم. امسال نیز با وجود همه سختی‌ها و محدودیت‌ها شاهد برگزاری پانزدهمین دوره این محفل در هرمزگان هستیم.
 
مدیرکل امور فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: جامعه کار و تلاش در کنار نیروهای نظامی و انتظامی و کادر بهداشت و درمان از اقشاری بودند که در زمان شیوع ویروس کرونا، سنگر را حفظ کردند و خانه‌نشین نشدند. اگر امروز مرزی داریم که با خون قرمز شده، آن را مدیون لباس‌های سبز نیروهای نظامی و انتظامی هستیم.
 
احمدبیگی عنوان کرد: قرآن متعلق به تمام بشریت است و زمانی که به آن گوش فرا می‌دهیم دیگر مهم نیست که از چه دین و مذهب و ملتی هستیم. دین مبین اسلام نیز، دین محبت و پیامبر گرامی‌اش الگوی مهربانی برای بشریت است. امام باقر(ع) فرمودند: «لدِّینُ هُو الحُبُّ ، و الحُبُّ هُو الدِّینُ؛ دین همان محبت است و محبت همان دین».
 
وی در پایان یادآور شد: از همه بزرگوارانی که در برگزاری این محفل نورانی حمایت مادی و معنوی داشته‌اند کمال قدردانی را دارم و سلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به همه مردم خونگرم هرمزگان به خصوص جامعه کار و تلاش و جامعه قرآنی این استان می‌رسانم. ان‌شاءالله خداوند به همه ما توفیقی عنایت کند تا عامل به قرآن کریم باشیم.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: احمد بیگی مدیرکل فرهنگی وزارت کار مسابقات قرآن کریم جامعه کار و تلاش هرمزگان بندرعباس کار و رفاه اجتماعی جامعه کار و تلاش پانزدهمین دوره مسابقات قرآن قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۹۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، در اختتامیه یازدهمین همایش سراسری مسئولان جوامع فرهنگی قرآنی عصر که امروز در سالن غدیر مجتمع یاوران مهدی شهر مقدس قم برگزار شد از سند راهبردی جامعه قرآنی عصر به‌عنوان مهم‌ترین سند بالادستی جامعه قرآنی عصر که باید فعالی‌ها منطبق با آن باشد رونمایی شد.

در مقدمه این سند آمده است که این سند بر اساس تعالیم قرآن و عترت و در راستای تحقق منویات امامین انقلاب اسلامی در مسیر اجرای اسناد بالادستی قرآنی همچون منشور توسعه فرهنگ قرآنی کشور طراحی و تدوین شده است در بخش آرمان این سند چنین بیان شده است که ایمان، انس و التزام عملی آحاد مردم به قرآن کریم در راستای تحقق جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی آرمان جامعه قرآنی عصر است.

جامعه قرآن عصر در این سند راهبردی مأموریت گفتمان‌سازی و بسترسازی برای نقش‌آفرینی مجموعه‌ها، گروه‌ها و عناصر قرآنی در راستای تسریع حرکت عمومی و تشکیل جبهه مردمی در عرصه قرآنی با محوریت جریان‌های حلقه‌های میانی را برای خود تعریف کرده است تا به چشم‌انداز تشکیل جبهه قرآنی متشکل از حداقل یک میلیون هسته قرآنی برای ده میلیون مخاطب در افق ۱۴۱۴ ایران اسلامی برسد.

راهبردهای سند جامعه قرآنی عصر شامل ترویج گفتمان حرکت عمومی با محوریت قرآن کریم، نگهداشت و تقویت شبکه فعالان، مجموعه‌ها و زیرساخت‌های پشتیبان زیست‌بوم قرآنی کشور برای پشتیبانی از حرکت عمومی و بسترسازی برای تشکیل گسترش و تقویت جریان‌های حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی با محوریت جوانان مؤمن، متعهد و انقلابی در عرصه قرآنی است.

سیاست‌هایی که در این سند تعریف شده است شامل ستادی عمل‌کردن و سازمانی نشدن، استمرار، اثرسنجی، خودسازی، آفت شناسی مستمر، پرداختن به اولویت‌ها و پیوست کار فرهنگی اجتماعی می‌شود که الزاماتی از جمله شناخت صحنه، جهت‌گیری تمدنی، امید آفرینی، راهکارهای عملی و تعامل و هم‌افزایی را به همراه دارد.

کد خبر 6089231 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • لزوم پرهیز از مجادله‌های بیهوده در سطح جامعه
  • مرحله مقدماتی هفتمین دوره مسابقات قرآن جامعه کارگری
  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • حمیدرضا نصیری و محمدرضا زاهدی نمایندگان ایران در مسابقات قرآن مالزی