Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با نمایش دستاوردهای خودکفایی شرکت قالب های بزرگ صنعتی سایپا، پروژه ساخت قالب های ریل صندلی به عنوان یکی از قطعات فوق ایمنی خودرو در این شرکت آغاز شد. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در حاشیه بازدید از نمایشگاه خودکفایی شرکت قالب‌های بزرگ صنعتی اظهار کرد: ریل صندلی، یکی از قطعات فوق ایمنی در خودرو به حساب می‌آید و به دلیل حساسیت و ویژگی‌های ساخت این قطعه، تاکنون به صورت صددرصدی از خارج کشور وارد می‌شده، اما شرکت قالب‌های بزرگ صنعتی در راستای اجرای نهضت بومی سازی قطعات سایپا، مکانیزم ساخت داخل آن را فراهم آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سیدجواد سلیمانی ادامه داد: در حوزه بدنه و قطعات پلاستیکی محصولات گروه خودروسازی سایپا، ساخت قالب‌های مورد نیاز را به شرکت قالب‌های بزرگ صنعتی محول کردیم که عملکرد خوبی داشتند و باعث شد تا ساخت قالب‌های بدنه محصول جدید آریا را نیز به این شرکت زیرمجموعه سایپا محول کنیم.

سلیمانی افزود: در آینده نیز پروژه‌هایی برای افزایش عمق ساخت داخل و تولید محصولات جدید خواهیم داشت که با تکیه بر توان مجموعه‌های داخلی از جمله شرکت قالب‌های بزرگ صنعتی سایپا هیچ وابستگی به خارج نخواهیم داشت.

وی با اشاره به ضعف گروه خودروسازی سایپا از نظر تنوع محصولات، اظهار کرد: در دو تا سه سال گذشته تمرکز خود را روی تنوع بخشی به سبد محصولات سایپا گذاشتیم و این روند تا تحقق هدف عرضه ۸ محصول در سه سال ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل سایپا گفت: برای اجرای پروژه‌های توسعه‌ای و طراحی و تولید محصولات جدید روی توان داخلی و توانمندی‌های مجموعه گروه خودروسازی سایپا نظیر شرکت قالب‌های بزرگ صنعتی حساب ویژه‌ای باز کرده ایم.

سلیمانی با اشاره به اینکه افزایش داخلی سازی قطعات صنعت خودرو یکی از هدف‌های اصلی وزارت صمت و گروه خوردوسازی سایپا به شمار می‌آید، افزود: یکی از بخش‌های مهم این داخلی سازی، بومی سازی ریل صندلی برای محصولات داخلی بود که امروز به نتیجه رسیده است.

مدیرعامل شرکت قالب‌های بزرگ صنعتی نیز ضمن ارائه گزارشی از دستاورد‌های این شرکت در زمینه خودکفایی در ساخت قطعات خودرو، اظهار کرد: مکانیزم ساخت ریل صندلی خودرو برای تمامی محصولات داخلی در شرکت قالب‌های بزرگ صنعتی سایپا امکان پذیر شده و با اجرای آن حدود ۳ میلیون یورو کاهش ارزبری را شاهد خواهیم بود.

مجید رمضانی با بیان اینکه ساخت قالب‌های این قطعه فوق ایمنی برای نخستین بار در کشور انجام می‌شود، افزود: این قالب‌ها برای ساخت ریل صندلی‌های دو محصول جدید شاهین و آریا به کار گرفته خواهند شد، اما به شکلی طراحی شده اند که محصولات ساخته شده توسط آن‌ها با اندکی تغییر، امکان استفاده در تمام محصولات داخلی کشور را داشته باشد.

وی به پروژه ساخت قالب‌های پلاستیک نیز در شرکت قالب‌های بزرگ صنعتی سایپا اشاره کرد و گفت: تا پایان امسال حدود ۷۰ درصد کل پروژه قالب‌های پلاستیک، داخلی سازی می‌شود که ۱۱۰۰ میلیارد ریال کاهش ارزبری را به دنبال خواهد داشت.

رمضانی با تاکید بر اینکه در ساخت قطعات استاندارد، وابستگی به خارج از کشور کم شده است، گفت: اکنون دانش فنی در زمینه ساخته قالب افزایش یافته و در حال حاضر تمامی قطعات قالب در داخل کشور ساخته می‌شود.

مدیرعامل شرکت قالب‌های بزرگ صنعتی گروه خودروسازی سایپا تشریح کرد: در بحث برخی قطعات لوازم خانگی نیز ورود کرده ایم و برخی از قالب‌های آن‌ها را خواهیم ساخت، علاوه‌بر این در ساخت قالب‌های واگن مترو نیز مشارکت خواهیم داشت.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: ایران خودرو خودرو خودکفایی پول نیوز اقتصاد شرکت قالب های بزرگ صنعتی سایپا گروه خودروسازی سایپا ساخت قالب فوق ایمنی ریل صندلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۹۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران

اتاق‌های بازرگانی بین‌المللی ایران در کشورهای گرجستان، ایتالیا، عراق، قطر و ارمنستان در پارک علم و فناوری بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران مستقر شدند.

به گزارش ایسنا، تعدادی از فعالان و نمایندگان عرصه اتاق‌های بازرگانی بین‌المللی ایران در کشورهای گرجستان، ایتالیا، عراق، قطر و ارمنستان و اتاق بازرگانی تهران جهت ایجاد اتاق مشترک بازرگانی فناوری بین‌المللی در کشور در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایرانی حضور یافتند.

در این نشست حسن زمانیان، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران ضمن اشاره به اهمیت جایگاه اتاق‌های مشترک بازرگانی اقتصادی اظهار کرد: اتاق‌ها در عرصه تولید، خدمات بویژه صادرات و همچنین در جهت کمک به فراهم آوردن موجبات رشد و توسعه اقتصادی کشور نقشی اثرگذار دارند.

وی ضمن اظهار خرسندی از حضور و استقرار اتاق‌های بازرگانی در پارک علم و فناوری بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، گفت: علاوه بر شرکت‌های مستقر در این پارک قطب فناوری پارک نیز در شهر آفتاب تاسیس شده است.

زمانیان افزود: در راستای علمی و تخصصی کردن محصولات شرکت‌ها و تولیدکنندگان داخلی و با تفاهم و همکاری با وزارت صمت و با امضای دو معاونت در وزارتخانه علوم و صمت گواهی‌نامه‌های رتبه‌بندی تحقیق و توسعه صادر می‌شود که معتقد هستیم نهادها و شرکت‌های اقتصادی درصورت نبود بخش تحقیق و توسعه از عرضه و تقاضای بازارهای جهانی عقب می‌مانند و وجود این بخش در شرکت‌ها کاملا ضروری است.

معاون وزیر علوم گفت: یکی دیگر از گواهینامه‌ها که تعیین‌کننده درصد داخلی یا خارجی بودن محصولات شرکت‌ها را تعیین می‌کند، گواهی عمق ساخت داخل است که توسط سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران صادر می‌شود و در صورتی که درصد امتیاز گواهی بالا باشد، آن محصول از معافیت گمرکی برخوردار شده و چنانچه بتواند نیاز آن محصول را در کشور فراهم کند، از واردات آن جلوگیری خواهد شد.

وی تصریح کرد: رتبه کشور ما در جهان از نظر علمی پانزده است، ولی در نوآوری و دانش فنی رتبه ۶۳ را داریم و این فاصله به این دلیل است که نمی‌توانیم به خوبی از پژوهش و تحقیقات خود دانش فنی تولید کنیم و در نهایت این دانش فنی را نیز به تجاری‌سازی نرسانده‌ایم که به تولید محصولات تجاری و بازار محور منجر شود و باید به دنبال تولید محصولاتی باشیم که دارای پیچیدگی اقتصادی مثبت باشند.

به نقل از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، زمانیان افزود: تحقیقاتی مهم است که تبدیل به دانش فنی و پس از آن منجر به تولید محصولی شود که در سطح بین‌المللی رقابت‌پذیر باشد و همچنین محصولات تولیدشده باید به خوبی در بازار ارائه و در معرض دید قرار گیرند که این بازاریابی و تجارت را اتاق‌های بازرگانی می‌توانند در سطحی وسیع انجام دهند و در تجاری‌سازی و فروش محصولات نقشی کلیدی داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • رانت ۴ میلیارددلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • رانت ۴ میلیارد دلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد
  • سایپا سیتروئن C۵ Aircross را در ایران مونتاژ می‌کند
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • این خودروی لاکچری رسما رونمایی شد
  • تیگو ۹ مدل ۲۰۲۴ رسما رونمایی شد
  • ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی کشور ساخت داخل است/ آمادگی برای فصل گرما
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه خودرو پکن