Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@11:05:14 GMT

ویروس کرونا از لباس منتقل می شود؟

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۶۹۴۳۴

ویروس کرونا از لباس منتقل می شود؟

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سیاوش وزیری متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه ویروس کرونا بر روی سطوح مختلف نشسته و ایجاد آلودگی می‌کند، گفت : این ویروس زمانی از طریق سطوح منتقل می‌شود که دست افراد با این سطوح تماس داشته و پس از آن دست آلوده با مخاط چشم، بینی و دهان تماس یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : در همین راستا تا زمانی که دست آلوده به مخاط چشم، بینی و دهان تماس پیدا نکند، دست زدن و تماس صرف با سطوح نمی‌تواند موجب انتقال بیماری شود.

این متخصص بیماری‌های عفونی افزود: این میان عمدتا وسایلی که مشترک هستند می‌توانند خطر بیشتری برای انتقال ویروس داشته باشند، وسایلی مانند دستگیره درها، نرده‌ها وسطوحی که در مکان‌های عمومی هستند.

او افزود: بنابراین توصیه می‌شود افراد پس از تماس دست با وسایلی که در مکان‌ها و خودرو‌های عمومی وجود دارد، بطور جد از دست زدن به صورت خود خودداری کرده و حتما دست‌ها را ضدعفونی کنند.

وزیری در خصوص انتقال ویروس کرونا از طریق لباس گفت: امکان انتقال آلودگی از طریق لباس هم وجود دارد و توصیه می‌شود افراد زمانی که از بیرون به منزل برمی گردند حتما لباس‌های خود را در محلی جدا قرار دهند.

او ادامه داد: در خصوص ضدعفونی کردن لباس‌ها هم اگر افراد آن‌ها را ۲۰ دقیقه جلوی نور آفتاب قرار دهند، ویروس‌های احتمالی روی لباس از بین خواهند رفت. شست و شوی لباس‌ها با مواد شوینده موجب از بین رفتن ویروس‌های احتمالی بر روی آن خواهد شد.

این متخصص بیماری‌های عفونی افزود: انتقال ویروس از طریق تماس دست با وسایل و البسه و سپس تماس دست با مخاط دهان، بینی و چشم محتمل است، اما راه اصلی نیست و تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد که در حال حاضر اصلی‌ترین راه انتقال ویروس از طریق ذرات ریز سرفه و عطسه افراد آلوده است.

او افزود: در این ذرات ویروس کرونا توسط ابر حاوی بخار احاطه شده و همین امر موجب می‌شود که چسبندگی ویروس بیشتر شود و اگر این ذرات مدتی در محیط مانده و ابرِ اطراف آن‌ها خشک شود قدرت انتقال ویروس هم در پی آن کم می‌شود.

وزیری گفت: بنابراین توصیه می‌شود افراد در تماس با افراد مختلف و بویژه افراد علامت دار حتما از ماسک استفاده کرده و رعایت فاصله فیزیکی را داشته باشند.

او افزود: در کنار عطسه و سرفه، حرف زدن با یک فرد آلوده به مدت چند دقیقه در یک محیط بسته هم می‌تواند بسیار پرخطر بوده و زمینه انتقال ویروس را فراهم کند .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی دستورالعمل های بهداشتی ویروس کرونا انتقال ویروس ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۹۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برقراری ۶۴ هزار تماس با اورژانس تهران در هفته گذشته/ انجام ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز

رئیس مرکز اورژانس استان تهران از برقراری بیش از ۶۴ هزار تماس با مرکز فوریت‌های اورژانس ۱۱۵ تهران در یک هفته گذشته خبر داد.

محمداسماعیل توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جزئیات ماموریت‌های اورژانس تهران در یک هفته گذشته، گفت: از تاریخ یکم تا هفتم اردیبهشت ماه در مجموع ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت در مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان تهران ثبت شده که در پی این مأموریت‌ها ۶۴۲۸ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند. همچنین ۲۰ هزار و ۱۵۰ نفر نیز در محل از خدمات اورژانس استفاده کردند.

وی با بیان اینکه در طول یک هفته گذشته ۶۴ هزار و ۳۴۲ تماس با مرکز اورژانس تهران برقرار شده است، گفت:‌ متاسفانه در این میان این تماس‌ها ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز بوده است.

رئیس مرکز اورژانس استان تهران همچنین گفت: از مجموع مأموریت‌های ثبت شده در هفته گذشته، ۳۵۵۹ مورد حوادث ترافیکی و ۲۱ هزار و ۹۹۴ مورد مربوط به حوادث غیرترافیکی بوده است. همچنین اورژانس هوایی نیز چهار سورتی پرواز داشت که در پی آن چهار نفر به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • برقراری ۶۴ هزار تماس با اورژانس تهران در هفته گذشته/ انجام ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • وزیر تندرو صهیونیستی پس از واژگونی خودرویش به بیمارستان انتقال یافت