Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیئت موضوع ماده واحده قانون نحوه رسیدگی و اتخاذ تصمیم مجدد نسبت به تصمیمات و آرای هیئت‌های واگذاری زمین، صلاحیت اتخاذ تصمیم در خصوص آراء قطعیت‌یافته محاکم قضائی و نقض این آرا را ندارد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ اداره‌کل حقوقی قوه قضائیه با صدور نظریه مشورتی به پرسشی در خصوص ماده واحده نحوه رسیدگی و اتخاذ تصمیم نسبت به تصمیمات و آراء هیئت‌های واگذاری زمین و ستاد مرکزی در مورد اراضی کشت موقت که مورد نقض دیوان عدالت اداری واقع شده یا بشود، مصوب 1372‌، پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن پرسش مطرح شده از سوی مرجع مربوط و نظریه مشورتی صادر شده به شرح زیر است:

همانگونه که مستحضرید به موجب ماده واحده نحوه رسیدگی و اتخاذ تصمیم مجدد نسبت به تصمیمات و آراء هیئت‌های واگذاری زمین و ستاد مرکزی در مورد اراضی کشت موقت که مورد نقض دیوان عدالت اداری واقع شده یا بشود مصوب 1372، هیئت سه نفره‌ای مشتمل بر یک نفر قاضی به انتخاب رئیس قوه قضائیه و یک نفر نماینده مجلس با انتخاب رئیس مجلس شورای اسلامی و یک نفر نماینده وزیر کشاورزی تشکیل و پس از انجام تحقیقات لازم و اعلام نظر کارشناسی، قاضی هیئت رأی قضائی صادر می‌کند. 1- آیا این هیئت صلاحیت اتخاذ تصمیم در خصوص آرای قطعیت‌یافته محاکم قضایی و نقض این آراء را دارند و یا اینکه صلاحیت آنها صرفاً در ارتباط با آرای صادره از دیوان عدالت اداری است؟

2-  در صورت منفی بودن پاسخ، چنانچه هیئت مذکور آراء قطعی محاکم قضائی را نقض و مبادرت به صدور رأی کند، آیا رأی هیئت به لحاظ خلاف بیِّن قانون بودن از طریق اعمال ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری مصوب 1392 قابل نقض در دیوان عالی کشور است؟

پاسخ اداره‌کل حقوقی قوه قضائیه به این دو سؤال به این شرح است:

1- هیئت موضوع ماده واحده قانون نحوه رسیدگی و اتخاذ تصمیم مجدد نسبت به تصمیمات و آرای هیئت‌های واگذاری زمین و ستاد مرکزی در مورد اراضی کشت موقت که مورد نقض دیوان عدالت اداری واقع شده و یا بشود مصوب 1372 مجمع تشخیص مصلحت نظام، صلاحیت اتخاذ تصمیم در خصوص آراء قطعیت‌یافته محاکم قضائی و نقض این آرا را ندارد و صلاحیت این هیئت در محدوده ذکر شده در ماده واحده و در خصوص آرای هیئت‌های واگذاری زمین و ستاد مرکزی در مورد اراضی کشت موقت است که مورد نقض دیوان عدالت اداری واقع شده یا بشود.

2- با توجه به پاسخ بند قبلی، این پرسش منتفی است.

نظریه مشورتی قوه قضائیه؛ دیه جنین دختر با دیه مرد برابر است

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دیوان عدالت اداری قوه قضائیه دیوان عدالت اداری قوه قضائیه نسبت به تصمیمات محاکم قضائی ماده واحده قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۹۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی: خطیر در استقلال ماندنی شد

به گزارش "ورزش سه"، واگذاری 85 درصدی سهام باشگاه استقلال به شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و انتخاب نماینده ویژه توسط این شرکت برای حضور در هیئت مدیره آبی‌ها این احتمال را به وجود آورد که شاید علی خطیر هم از مدیرعاملی این باشگاه برود، اما این اتفاق رخ نخواهد داد.

علی خطیر که در ابتدای فصل مدیریت باشگاه استقلال را در دست گرفته، امسال با چالش‌های زیادی مواجه بوده، اما کارش را ادامه داده و در حال حاضر نیز در راس مدیریت صدرنشین لیگ برتر است.

علی عسگری، مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، امروز در نخستین جلسه هیئت مدیره باشگاه استقلال پس از واگذاری سهام، تاکید کرد که علی خطیر به کارش در مدیرعاملی این باشگاه ادامه خواهد داد و حداقل تا یک ماه و نیم آینده (پایان فصل) تغییری اتفاق نمی‌افتد.

تغییرات در هیئت مدیره باشگاه استقلال پس از واگذاری سهام آبی‌ها نیز به این زودی اتفاق نمی‌افتد و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در نظر دارد تا پس از پایان فصل چنین کاری را انجام بدهد.

دیگر خبرها

  • اجازه ندهید این روایت دروغ را پخش کنند!
  • نصری: اجازه ندهید این روایت دروغ را پخش کنند!
  • دیوان بین‌المللی کیفری در جنگ اسرائیل و حماس صلاحیت قضایی ندارد
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • تأکید رئیس قوه قضائیه بر تدوین پیوست رسانه‌ای در آرا و تصمیمات قضائی
  • رسمی: خطیر در استقلال ماندنی شد
  • دلیل پاشینیان برای «واگذاری روستاها به آذربایجان»
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • جزئیات نحوه بررسی صلاحیت متقاضیان بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها
  • وحشت نتانیاهو از صدور حکم بازداشت از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری