Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهروز آقایی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: افزایش آمادگی و تشدید تمهیدات پیشگیرانه این اداره کل برای مواجهه با طوفان حاره‌ای و کاهش خسارات ناشی از آن در دریای عمان و سواحل مکران پیش‌بینی شده است‌.

وی گفت: در پی هشدارهای قرمز هواشناسی و پیش‌بینی وقوع طوفان حاره‌ای در دریای عمان و سواحل مکران، نسبت به تشدید تدابیر پیشگیرانه و افزایش آمادگی بندر در مواجهه با وقوع طوفان سهمگین و کاهش خسارات احتمالی بر تجهیزات دریایی، بندری و سازه‌های مربوطه و کاهش ریسک تمامی فعالیت‌های دریایی و بندری اقدام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: در همین راستا، به محض دریافت هشدار جوی، اخطارهای لازم به تمام خطوط کشتیرانی، نمایندگان کشتی، تعاونی‌های لنج‌داران،صیادان و تمامی ارگان‌های دریایی از طرق متعدد داده شد.

وی همچنین اقدامات دریایی را شامل اطلاع رسانی به دهیارها، شوراها و همیارهای سواحل استان، هر ٢ ساعت در کانال ۶۹ و ۱۶VHF دریایی و ناوتکس بندرعباس به سه زبان و گویش (فارسی، انگلیسی و بلوچی)، توصیه‌های لازم به فرماندهان کشتی‌های مستقر در اسکله در خصوص نحوه چیدمان طناب‌های مهار، بررسی کامل طناب های مهار کشتی در زمان پهلودهی کشتی ها برای اطمینان از چیدمان و کیفیت طناب ها، اعلام آماده باش به راهنمایان و به گوش بودن ۲۴ ساعته بر روی بیسیم ها، ایمن سازی واحدهای دریایی و یدک کش ها به منظور جلوگیری از بروز مشکل و اختلال برای یک یدک کش در جداسازی و عملیات دیگر شناورها در هنگام اضطرار عنوان کرد.

آقایی اظهارداشت: جانمایی مناسب بارج ها، شناورهای لایروب و شرکت ها در پناهگاه مناسب، جانمایی مناسب لنگرگاه شناوران کوچک مستقر در لنگرگاه داخلی در پناهگاه مناسب، جانمایی مناسب شناوران مستقر در لنگرگاه خارجی و جانمایی شناوران سنتی مستقر در بندر شهید کلانتری، آمادگی کامل شرکت تحت مدیریت برای پشتیبانی های لازم و جابجایی سریع راهنمایان و ملوانان در شرایط اضطراری، تمهیدات لازم برای ارتباط مخابراتی مطمئن بین مرکز کنترل ترافیک و تجهیزات رادیویی مرکز کنترل ترافیک و MRCC، راهنمایان و شناورها در شرایط اضطرار انجام شده است.

وی آمادگی تیم‌های نجات و واکنش سریع دریایی، تخلیه اجسام مخاطره آمیز از محوطه ها، آماده باش حداکثری نیروهای یگان حفاظت، تیم های HSE و مدیریت بحران، آتش نشانی را از دیگر اقدامات و تمهیرات عنوان کرد. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: در همین راستا و همزمان با حضور مدیرکل فاوای سازمان بنادر در بندر چابهار، طی نشستی مشترک موضوعات مرتبط با حوزه IT مورد بررسی قرار گرفت و آخرین تصمیمات درخصوص مواجهه با طوفان حاره ای گلاب (شاهین) در راستای ایمنی از تجهیزات، زیر ساخت ها و تاسیسات حوزه IT مطابق با استانداردهای امنیت اطلاعات و سایر دستورالعمل‌های مربوطه اتخاذ شد.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان چابهار توفان اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان چابهار توفان سیستان و بلوچستان چابهار توفان اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۹۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش ارتش یمن در تکمیل حلقه محاصره دریایی رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر، مقامات رژیم صهیونیستی که همواره بر شعار گسترش سلطه این رژیم از نیل تا فرات بانگ می‌زدند، امروز با خروش گروه‌های مقاومت در منطقه همزمان با حماقت این رژیم در آغاز رسمی عملیات نظامی در رفح، حلقه محاصره دریایی و تجاری خود در آب‌های مدیترانیه و دریای سرخ بیش از پیش احساس می‌کنند.

در همین ارتباط، پایگاه خبری انصارالله گزارش داد که نیروهای مسلح یمن همزمان با آغاز حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح از فعال سازی مکانیسم بند دوم مرحله چهارم درگیری با رژیم صهیونیستی خبر داد.

طبق مفاد بند فوق کلیه شناورهای هر شرکت کشتیرانی بین المللی که کشتی‌هایش به بنادر رژیم صهیونیستی وارد شود در فهرست اهداف نیروهای مسلح یمن قرار گرفته و تردد آنها در محدوده عملیاتی نیروهای مسلح یمن ممنوع خواهد شد.

طبق بیانیه روز جمعه گذشته سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن مرحله چهارم تشدید نبرد با صهیونیست‌ها عبارت است از:

اول: هدف قرار دادن تمامی کشتی‌هایی که تصمیم ممنوعیت کشتیرانی اسرائیل را نقض کنند و به سمت بنادر فلسطین اشغالی در دریای مدیترانه و در هر منطقه‌ای که در دسترس ما باشد، حرکت کنند.

دوم: اجرای این امر از زمان اعلام این بیانیه شروع می‌شود.

سوم: اگر دشمن اسرائیلی قصد انجام عملیات نظامی در رفح را داشته باشد، نیروهای مسلح یمن تمامی کشتی‌های شرکت‌هایی را که مرتبط با بنادر فلسطین اشغالی از هر ملیتی باشند، تحریم همه جانبه خواهند کرد و از ورود تمامی کشتی‌های کشور مورد نظر به هر مقصدی جلوگیری خواهند کرد.

نیروهای مسلح یمن در پایان این بیانیه تاکید کردند که به یاری خداوند متعال و بر اساس حمایت و پشتیبانی مردم بزرگ یمن و همه آزادگان این امت، در آماده سازی برای مراحل گسترده‌تر و قوی‌تر از اجرای هیچ عملیاتی تا پایان جنگ و محاصره علیه مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه، دریغ نخواهند کرد.

تشدید عملیات اسرائیل در رفح در حالی انجام می‌شود که حماس موافقت خود را با پیشنهاد آتش بس اعلام کرده است. گرچه مقامات صهیونیست تاکنون نسبت به این موضوع به طور رسمی تعیین موضع نکرده‌اند، اما برخی منابع می‌گویند حماس با طرح تعدیل شده صلح مصر موافق کرده که مورد تأیید اسرائیل نیست.

کد خبر 6098850

دیگر خبرها

  • آماده‌باش ارتش یمن در محاصره دریایی رژیم اسرائیل
  • آماده‌باش ارتش یمن در تکمیل حلقه محاصره دریایی رژیم صهیونیستی
  • «بسیج سازندگی» الگویی جدید از حکمرانی مردمی و خدمت بی‌منت است
  • خدمات رسانی به مصدومین تصادف زنجیره‌ای ۷ خودرو در جاده شوش اهواز
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان کودک
  • تلاش ۲۴ ساعته سازمان خدمات موتوری اصفهان در حوادث شهری
  • امداد رسانی به ۵۵ نفر حادثه دیده سیل و آب گرفتگی در خلخال
  • بهبود خدمات‌رسانی شهرداری تبریز با بهره‌برداری از مرکز کنترل ترافیک و مدیریت بحران
  • شهرستان تکاب میزبان اولین اردوی ۴ روزه آماده سازی تیم نجات غریق آقایان
  • عملکرد فصل معیشت و رفاه در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران