Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-01@23:34:21 GMT

فقط ۳۹ درصد مخازن سدهای کشور پر هستند

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۶۹۹۲۵

فقط ۳۹ درصد مخازن سدهای کشور پر هستند

ایران اکونومیست- گزارش شرکت مدیریت منابع آب ایران نشان می‌دهد، در پایان سال آبی 00 - 99، مجموع ظرفیت مخازن سدها به 19 میلیارد و 480 میلیون مترمکعب رسیده که نشان دهنده 39 درصد پرشدگی مخازن است.

به‌ گزارش  وزارت نیرو، بر اساس آمار دفتر مطالعات پایه شرکت مدیریت منابع آب ایران، در پایان سال آبی 00 - 99، مجموع ظرفیت مخازن سدها ۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب بوده که نشان دهنده 39 درصد پرشدگی مخازن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، به تبع کاهش میزان بارش‌ها، حجم ورودی آب طی سال آبی 00 - 99 برابر با 29 میلیارد و 430 میلیون مترمکعب بوده که نسبت به مدت مشابه سال آبی قبل از آن (55 میلیارد و 720 میلیون مترمکعب)، بیانگر کاهش 47 درصدی ورودی آب به مخازن سدهای کشور است.

همچنین آخرین وضعیت سدهای کشور نشان می‌دهد که در شروع سال آبی جدید میزان ذخایر آب در مخزن سدها به 19 میلیارد و 480 میلیون مترمکعب رسیده که در مقایسه با سال آبی 99-98 دارای 29 درصد کاهش است.

بر اساس این آمار، به تبع کاهش میزان ورودی به سدهای کشور، خروجی آب از سدها نیز با کاهش مواجه بوده و در این مدت 37 میلیارد و 70 میلیون مترمکعب خروجی آب از سدهای کشور را شاهد بوده‌ایم، به‌گونه‌ای که در مقایسه با مدت مشابه سال آبی قبل، از کاهش 34 درصدی برخوردار بوده است.

طبق آمار اعلام شده تا پایان شهریورماه، از 199 سد موجود و فعال کشور، تنها سه سد بین 90 تا 100 درصد، 12 سد در محدوده 70 تا 90 درصد، 35 سد بین 50 تا 70 درصد، 31 سد در محدوده 40 تا 50 درصد و 118 سد نیز متاسفانه کمتر از 40 درصد پرشدگی را به خود اختصاص دادند.



منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: میلیون مترمکعب مخازن سدها سدهای کشور سال آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۹۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۲۹ درصد از پیله ابریشم کشور در گیلان

اسدالله عباسی، در بازدید از طرح توسعه نهالستان توت در مزرعه ابریشم پرند فومن از کاهش واردات جعبه تخم نوغان خبر داد و گفت: در سال گذشته ۴۵ هزار جعبه تخم نوغان به کشور وارد شد که این آمار امسال به ۳۶ هزار جعبه کاهش پیدا کرده و مابقی در داخل تهیه می‌شود.

او با تأکید بر لزوم توجه به تقویت تولید پیله ابریشم در گیلان افزود: ۵۱۰ تن معادل حدود ۲۹ درصد از تولید پیله‌ تر ابریشم کشور در این استان انجام می‌شود.

استاندار پیله ابریشم مورد نیاز کشور را ۳ هزار و ۳۰۰ تن دانست و تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های گیلان باید سعی کنیم که بخش اعظمی از نیاز کشور به پیله‌ تر در این استان تولید شود.

گیلان یک سوم پیله‌ تر ابریشم کشور را تولید می‌کند و استان‌های مازندران، گلستان و خراسان‌های رضوی و شمالی در رتبه‌های بعدی تولید پیله ابریشم قرار دارند.

توزیع تخم نوغان با قیمت هر جعبه ۲۸ هزار تومان در ۱۱ مرکز توسعه نوغانداری و ۸ اداره جهاد کشاورزی استان گیلان از روز شنبه ۸ اردیبهشت آغاز شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • کاهش ۲ درصدی حجم مخازن سد‌های لرستان
  • کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه از ۵۰ میلیون مترمکعب فراتر رفت
  • تولید ۲۹ درصد از پیله ابریشم کشور در گیلان
  • ایجاد ۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن آب در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کردستان
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد/ ورودی مخازن همچنان دارای ۸ درصد
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور