Web Analytics Made Easy - Statcounter

 خبرگزاری آریا- چراغ خطی یا لاینر داخل پروفیلهای آلومینیومی نصب می‌شود و به طور کلی دکوراسیون داخلی فضای شما را دگرگون می‌کند. چراغ خطی (Linear Light) چیست؟

چراغ خطی محصولی است که در طراحی داخلی و نورپردازی مدرن ساختمانهای مسکونی و تجاری کاربرد فراوان دارد. این چراغها از ال ای دی ساخته شده‌اند که به فرم باریک و خطی، داخل پروفیلهای آلومینیومی (به عنوان هیت سینک) با عرضهای مختلف نصب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقررات و استانداردهای چراغ خطی

چراغهای خطی ال ای دی مشابه با سایر تجهیزات نورپردازی باید طبق یکسری مقررات و استانداردهای خاص نصب و استفاده شوند. اولین مورد توجه به میزان درخشندگی و شدت تابش (میزان خیرگی نور) آنهاست. باید در نظر داشت که تابش بیش از حد باعث خستگی چشم و سردرد می‌شود.

برای تعیین میزان خیرگی از پارامتر UGR استفاده می‌کنند. پارامتر UGR با استفاده از درخشندگی دیوار و سقفها و پارامترهای مربوط به تمامی لامپهای محیط محاسبه می‌گردد. میزان خیرگی کلیه لامپها تقسیم بر میزان درخشندگی و نور پس زمینه فضا، پارامتر UGR را مشخص می‌کند که میزان کمتر از 19 استاندارد است. از طرفی باید به میزان لوکس چراغهای خطی (یک لوکس، شدت روشنایی حاصل از یک شمع در فاصله یک متری (در یک فضا نیز توجه کرد که برای هر لامپ به طور مجزا محاسبه می شود.

مزایای استفاده از چراغ خطی در نورپردازی

چراغهای خطی به عنوان مدرن ترین نمونه‌های سیستم روشنایی مزایای زیادی دارند که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

زیبایی: برای کسانی که علاوه بر قدرت و راندمان انرژی سیستم روشنایی، زیبایی ظاهری هم مهم است، چراغهای خطی کاملاً مناسب هستند. این نوع سیستمها، تنوع بسیار بالایی دارند و هر کدام با طراحی‌های حرفه‌ای خود قابل نصب برای هر فضایی هستند..نور مستقیم: چراغهای لاینر به واسطه نوع طراحی و پروفیلهایی آلومینیومی که آنها را در بر میگیرد، نور مستقیم منتشر می‌کنند و نیازی به رفلکتور برای متمرکزسازی نور ندارند.رنگ نور: چراغ خطی ال ای دی نورهایی با رنگ و درجه حرارت متنوع دارند به نوعی که برای هر محیط قابل استفاده هستند. رنگ این نوع چراغها از سفید سرد تا سفید گرم است که بر روی مود و میزان انرژی محیط تأثیر مستقیم می‌گذارند. چراغهای با نور سفید سرد برای ادارات و مغازه‌های کوچک و خانه‌هایی با سبک مدرن مناسب است. نور سفید گرم نیز برای فضاهای بزرگ توصیه می‌شود.مقرون به صرفه بودن: چراغ خطی با وجود باریک بودن شدت نور بسیار عالی دارد و علت آن ساخته شدن از ال ای دی است که مصرف انرژی بسیار کمی دارد. ضمناً پروفیل آلومینیومی بکار رفته نیز کمک به دفع گرمای تولید شده از LED ها کرده و طول عمر آنها را افزایش می‌دهد.

چراغ خطی زیبایی بخش ساختمانهای تجاری و مسکونی

انواع چراغهای خطی

چراغهای خطی (Linear) به طور کلی در چهار دسته قرار می‌گیرند:

چراغ خطی آویز (Pendant): برای نصب این نوع چراغها از سیم یا کابلهای مخصوص استفاده میشود تا از سقف آویزان باشند. این نوع چراغها برای مکانهایی که سقف بلندی دارند مناسب است. حتی از این حالت می‌توان برای ایجاد نورپردازی برای یک نقطه معین نیز استفاده نمود.چراغ خطی روکار (Surface Mounted): این نوع چراغها بر روی سقف نصب می‌شوند و مناسب فضاهایی است که سقف کوتاهی دارند و مدل آویز آنها ارتفاع خیلی کمی پیدا خواهد کرد.چراغ خطی توکار (Recessed): چراغهای خطی توکار داخل سقف یا دیوار کار گذاشته می‌شوند که جدیدترین مدل و شیوه نصب با زیبایی بسیار زیاد هستند. چراغ خطی توکار در دو نوع بدون لبه و با لبه است که در نوع بدون لبه با دست کشیدن روی سطح هیچ گونه اختلاف سطحی را حس نخواهید کرد.چراغ خطی دفنی (Ground Burial): از این نوع چراغهای لاینر در کف یک محوطه استفاده می‌کنند. مکانهای عمومی مثل پارکها، پیاده‌روها، فضاهای تجاری و حتی خانه‌های لوکس بهترین مکان برای نصب این مدل چراغها هستند. کاربرد چراغ خطی

چراغهای لاینر برای تمامی محیطها، از ساختمانهای مسکونی گرفته تا تجاری و اداری قابل استفاده هستند. در هر فضایی می‌توان با سه هدف کلی از این تجهیزات برای نورپردازی استفاده نمود:

روشنایی عمومی (General): این مدل نورپردازی برای تأمین روشنایی کلی فضا استفاده می‌شوند و باید موقع نصب تجهیزات با این هدف، بسیار دقت کرد تا تقارن و هماهنگی حفظ شود.روشنایی کاری (Task): این مدل نورپردازی بر روی کارهای خاصی تأکید دارد مثل لامپهایی که بالای میز ناهارخوری یا میز اداری قرار می گیرند.روشنایی متمرکز (Accent): مدلهایی که برای تأکید و بولد کردن یک قسمت استفاده می‌شوند مثل نصب چراغ لاینر در بالای یک تابلو یا مجسمه.

پروفیل های آلومینیومی برای چراغ های لاینر

پروفیل چراغ خطی

پروفیل چراغ خطی (Linear Light Profile) عمدتاً از جنس آلومینیوم ساخته می‌شود. این پروفیلها (بعنوان هیت سینک) به خوبی گرمای تولید شده توسط ال ای دی‌ها را دفع می‌کنند که باعث افزایش طول عمر، ماندگاری، کاهش هزینه‌های نگهداری و تعویض می‌گردد. همچنین نصب چراغهای لاینر با این پروفیلها بسیار ساده شده است.

از طرفی پروفیلهای آلومینیومی زیبایی بسیار زیادی دارند و دچار فرسایش نمی‌شوند و در مقابل ضربه، رطوبت و نفوذ آب هم مقاوم هستند. از این موارد گذشته تنوع فرم و شکل عالی هم دارند به نحوی که متناسب با هر فضایی قابل استفاده هستند. از انواع مدلهای پروفیل چراغ خطی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

پروفیلهای خطی (Straight): فرم اولیه پروفیلها برای چراغهای لاینر است که زیبایی خاصی دارند و مناسب فضاهایی با الگوی طراحی مستقیم هستند.پروفیلهای منحنی (Curved): این نوع پروفیلها حس هیجان و انرژی به محیط منتقل می‌کنند.پروفیلهای گرد (Round): این نوع پروفیلها دایره‌ای شکل هستند و برای فضاهایی با سقف بلند و فضای خالی بین طبقات فوق العاده مناسب هستند. بیشتر هم همراه با چراغهای لاینر آویز استفاده می‌شوند. قیمت پروفیل چراغ خطی

شما می‌توانید برای سفارش پروفیل آلومینیومی چراغ خطی که با بهترین آلیاژ ساخته و با فرایند آندایزینگ یا پوشش رنگ پودری کاملاً مقاوم سازی شده‌اند، از کارشناسان دیجی آلوم مشاوره بگیرید تا بهترین فرم و مدل با قیمت مناسب طراحی و در اختیار شما قرار گیرد. ضمنا برای دریفات لیست قیمت بروز محصولات میتوانید به سایت دیجی آلوم به آدرس digialum.com  مراجعه کنید.

مشاوره رایگان فنی: 09127106787

تماس با بخش فروش : 09902120068 – 09902120075

دیجی آلوم : 021 2288 1626 -27


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پروفیل آلومینیومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۹۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چراغ سبز گواردیولا به برناردو سیلوا؛ می‌توانی به بارسلونا بروی!

سرمربی منچسترسیتی به ستاره پرتغالی قول داده که در صورت تمایل به ترک سیتی، مانع او نخواهد شد.

طرفداری | پپ گواردیولا مشکلی با انتقال برناردو سیلوا به بارسلونا ندارد.

به گزارش اسپورت کاتالان، همانند دو فصل گذشته، نام برناردو سیلوا، هافبک پرتغالی منچسترسیتی، در صدر فهرست نقل و انتقالات ژاوی قرار گرفته است. به نظر می‌رسد ارتباطی عمیق بین این بازیکن و سرمربی بارسا شکل گرفته، همان‌طور که تابستان گذشته نیز با هم صحبت‌هایی داشته‌اند .شواهد حاکی از آن است که این بازیکن 29 ساله تمایل زیادی دارد پس از کسب افتخارات متعدد با منچسترسیتی تحت مربیگری پپ گواردیولا، چالش جدیدی را در فوتبال اسپانیا و به طور خاص در بارسلونا تجربه کند. با وجود تمدید قرارداد سیلوا با قهرمان انگلستان تا سال 2026، گواردیولا با درکی مثال‌زدنی، به این بازیکن قول داده که در صورت تمایل به ترک سیتی، مانع او نخواهد شد. پپ اگرچه در یکی‌دوفصل اخیر برای ماندن برناردو سیلوا پافشاری کرده بود، حال چراغ سبز خود را به این ستاره پرتغالی نشان داده است. انتقال این هافبک تکنیکی به بارسلونا، رقمی در حدود 58 میلیون یورو (50 میلیون پوند) برای آبی‌اناری‌ها هزینه خواهد داشت.

 

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • ممنوعیت استفاده از «چراغ زنون» و استیکر
  • چراغ سبز تغییر نام باشگاه استقلال تهران
  • جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • قالیباف: جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • جوانان و نوجوانان اندیشه شهید مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • توقف صادرات مقاطع طویل لوله و پروفیل فولادی با الزام برگشت ارز
  • آلومینیومی‌ها در کنار کودکان مبتلا به سرطان
  • پنجره دوجداره upvc چی بخرم؟ معرفی بهترین برند پنجره دوجداره upvc
  • انفجار نیمکت مقابل پرسپولیس، قبل از پنالتی!(عکس)
  • چراغ سبز گواردیولا به برناردو سیلوا؛ می‌توانی به بارسلونا بروی!