Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – اکرم شعبانی؛ ادامه روند افزایشی به گفته کارشناسان به دلیل افزایش ریسک پذیری معامله‌گران در کف قیمتی فلزات گرانبها عنوان شده است. بر این اساس روز گذشته طلای آتی دسامبر با ۳.۶۰ دلار افزایش به قیمت ۱۷۶۰.۸۰ دلار در هر اونس و نقره آتی دسامبر در بازار کومکس نیویورک با ۰.۳۶ دلار افزایش به قیمت ۲۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵۲ دلار در هر اونس معامله شد.

بازارهای جهانی سهام روز گذشته عمدتا روند نزولی داشتند. در ایالات متحده آمریکا در نخستین روز معاملاتی از سه ماهه چهارم، هر سه شاخص اصلی روند صعودی به ثبت رساندند. انتشار خبر تولید قرص مرک  Merck برای درمان کرونا که نتایج آزمایش‌های آن هم بسیار مثبت بوده، باعث شکل‌گیری روند صعودی در بازارهای سهام شد.

با این حال ایالات متحده همچنان نگرانی‌های دیگری دارد؛ دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا بر سر لایحه مخارج دولت که قرار بود روز پنجشنبه به رای گذاشته شود، مبارزه می‌کنند اما اکنون به نظر می‌رسد این لایحه برنامه اقتصادی بایدن را به خطر می‌اندازد. همچنین در سمت دیگر، گزارش‌ها حاکی از آن است که چین در هفته گذشته به شرکت‌های دولتی دستور داده تا انرژی مورد نیاز خود را به هر قیمتی تامین کنند و در این راستا حتی به تولیدکنندگان زغال‌سنگ هم دستور داده شده تا با سرعت بیشتری به تولید ادامه داده و حتی از سهمیه تعیین شده سالانه هم فراتر بروند. انتشار این خبر قیمت گاز طبیعی و برق در اروپا را به بالاترین سطح رساند. افزایش قیمت انرژی در فصل زمستان همزمان با سرگردانی بانک‌های مرکزی در تسهیل سیاست‌های پولی، بسیاری از ناظران بازار را نسبت به کند شدن رشد اقتصادی و افزایش تورم نگران کرده است. همچنین ادامه نگرانی‌ها درباره غول املاک و مستغلات اورگراند چین وضعیت آشفته بازارها را تشدید کرده است.

در دیگر اخبار روز گذشته شاخص قیمت مصرف کننده منطقه یورو در ماه سپتامبر ۳.۴ درصد افزایش یافت در حالی که پیش‌بینی‌ها خبر از افزایش ۳ درصدی می‌داد؛ بر اساس گزارش‌ها میزان تورم ماه سپتامبر منطقه یورو، بالاترین تورم در ۱۳ سال گذشته بوده است.

در بازارهای کلیدی خارجی، شاخص دلار آمریکا پس از دستیابی به بالاترین سطح ۱۲ ماه گذشته، اندکی کاهش یافت. معاملات آتی نفت خام با اندکی کاهش قیمت در حدود ۷۴.۴۰ دلار در بشکه معامله شد و بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری آمریکا به محدوده ۱.۴۹۴ درصدی رسید.

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند نزولی معاملات آتی طلای دسامبر همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. قیمت‌ها همچنان در نمودار نزولی چهار هفته‌ای قرار دارند. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت و بالاترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۱۷۸۸.۴۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی کامل ۱۷۰۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا در ۱۷۶۵ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۱۷۷۵ دلار در هر اونس است. سطح حمایتی نخست طلا ۱۷۴۰ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم ۱۷۳۰ دلار در هر اونس عنوان شده است.

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

روند نزولی معاملات آتی نقره از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت فنی ۲۳ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی ۲۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره در ۲۲.۵۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در ۲۳ دلار در هر اونس مشاهده شده همچنین سطح حمایتی نخست نقره بر روی کمترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۲۱.۹۹ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم بر روی پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۲۱.۴۱ دلار در هر اونس قرار گرفته است.

پربیننده ترین در مرز شمال غربی ایران چه خبر است؟ / مرز ایران و ارمنستان حذف می‌شود؟ قیمت محصولات ایران خودرو امروز ۱۴۰۰/۷/۸ کوییک ۱۶۸میلیون شد/ قیمت پراید، ساینا و تیبا + جدول قیمت تیگو ۵ مدیران خودرو + جدول قیمت پراید امروز ۱۴۰۰/۷/۸

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: طلا دلار در هر اونس و سطح سطح مقاومت سطح حمایتی روز گذشته هدف بعدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۰۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین قیمت رمزازها در جهان : ۸ ارديبهشت

ایتنا - سودآوری استخراج بیت‌کوین پس از هاوینگ چهارم به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.
هش‌ریت که تحت عنوان هش‌پرایس نیز شناخته می‌شود و میانگین درآمد ماینرها به‌ازای هر تراهش را نشان می‌دهد، معیاری کلیدی برای سودآوری استخراج بیت‌کوین است. این شاخص پس از چهارمین رویداد هاوینگ که هفته گذشته به پایان رسید، به پایین‌ترین سطح بی‌سابقه‌ای سقوط کرد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، در واقع استخراج‌کنندگان بیت‌کوین پس از چهارمین رویداد هاوینگ برای حفظ سودآوری خود با مشکل مواجه هستند زیرا قیمت هش بیت‌کوین به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

چنین نرخ هش‌ریت قبل از فروپاشی صرافی اف تی ایکس نیز مشاهده شد. قیمت هش در روز جمعه ( ۲۶ آوریل) به ۵۷.۰۹ دلار کاهش یافت که این کاهش شدید قیمت هش پس از هاوینگ اخیر بیت‌کوین در ۲۰ آوریل رخ داده است.

به نقل از بیت‌کوین نیوز، هش ریت به‌طور پیچیده‌ای با نوسانات قیمت بیت‌کوین و حجم کارمزد تراکنش مرتبط است، اما با تغییر در سختی استخراج بیت‌کوین، به‌طور معکوس حرکت می‌کند. در نتیجه، کاهش اخیر در قیمت هش، زمان چالش برانگیزی برای ماینرها که اکنون با افزایش هزینه‌های عملیاتی و کاهش جریان درآمد مواجه هستند را نشان می‌دهد.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۳ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۱.۸۳ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۳۶ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۱۵ درصد کاهش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۴.۷۳ میلیارد دلار است که ۱۸.۹۶ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۳۷ میلیارد دلار است که  ۸.۳۰ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۶۰.۱۹ میلیارد دلار است که ۹۲.۹۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی
این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.
۱- بیت‌کوین
قیمت: ۶۲ هزار و ۹۶۹.۰۳ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۰۲ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۵۰ درصد کاهش
۲- اتریوم
قیمت: ۳۱۱۶.۸۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۰ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۰۳ درصد افزایش
۳- تتر
قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۶ درصد کاهش
۴- بایننس کوین
قیمت: ۵۹۲.۹۹  دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۶۹ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۶.۴۲ درصد افزایش
۵-  سولانا
قیمت: ۱۳۶.۴۵ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۵۲ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۸۹ درصد کاهش
۶- یو اس دی کوین
قیمت: ۱.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش
۷-  ریپل
قیمت: ۰.۵۱۹ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۹۲ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱.۴۵ درصد افزایش
۸- دوج کوین
قیمت: ۰.۱۴۶۲ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۲.۷۵ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۸۹ درصد کاهش
۹ – تون کوین
قیمت: ۵.۲۸ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۰.۵۲ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۱۲.۷۰ درصد کاهش
۱۰-  کاردانو
قیمت: ۲۰.۴۵۹ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۰۰ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۳.۸۶ درصد کاهش

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت
  • کاهش قیمت دلار و سکه در بازار تهران/ ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور/ افت قیمت تارا، رانا و پژو ۲۰۷
  • جدیدترین قیمت رمزازها در جهان : ۸ ارديبهشت
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • شوک شدید به بازار طلا / زیان سکه‌بازان سنگین شد
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • سقوط سودآوری بیت‌کوین