Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر شنبه در نشست با فرماندهان ارتش در استان بوشهر اظهار داشت: حضور ناو گروه نیروی دریایی ارتش در آب‌های بین‌المللی نشان از دیپلماسی قوی نظامی بود.

وی تصریح کرد: حضور نیروهای مسلح در فضاهای بین‌المللی از جمله آبراه‌های جهانی یکی از نشانه‌های توانمندی نیروهای مسلح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: جلوه‌ای از توانمندی نیروهای مسلح و اقتدار ایران همین حضور نیروی دریایی ارتش در آب‌های بین‌المللی بود که به رخ جهانیان کشیده شد.

وی بیان کرد: نیروهای مسلح تاکنون حرکت تعرضی به هیچ کشوری نداشته‌اند و تنها از حریم مرزی خودش دفاع می‌کند و صلح دوستی و دفاع از مرزهای ایران اسلامی از پیام‌های مهم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: قدرت نیروهای مسلح ارتباط مستقیمی با اقتدار نظام دارد چراکه هر چه توانایی نیروهای مسلح بیشتر باشد، اقتدار و قدرت نظام ارتقا می‌یابد.

صفایی بوشهری اضافه کرد: باید در اولویت برنامه‌های نیروهای مسلح، تولید تجهیزات نظامی کلان، سنگین و خرد به صورت دانش بنیان و فوق‌العاده قرار بگیرد.

وی به تحرکات اخیر در آذربایجان و بحرین اشاره کرد و گفت: تحرکات در این کشورها، جای پای آمریکا و رژیم صهیونیستی مشاهده می‌شود.

صفایی بوشهری اضافه کرد: عادی‌سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی سبب بحران‌های امنیتی در منطقه می‌شود و در این راستا کشورهای همسایه و اسلامی نباید به دشمنان اسلام اعتماد کنند چراکه اعتماد به دشمنان زمینه شکست کشورها را فراهم می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر دوست واقعی آذربایجان و بحرین و دیگر کشورهای همسایه را جمهوری اسلامی ایران دانست و تأکید کرد: کشورهای همسایه ایران نباید فریب توطئه آمریکا و رژیم صهیونیستی بخورند و باید کشورهای همسایه با جمهوری اسلامی ایران همراه باشند.

کد خبر 5318163

منبع: مهر

کلیدواژه: نیروهای مسلح آذربایجان بحرین امام جمعه بوشهر صفایی بوشهری نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بوشهر جمهوری اسلامی ایران نیروی دریایی ارتش اربعین 1400 ویروس کرونا اربعین حسینی بوشهر خطبه های نماز جمعه آمار کرونا مرز مهران کهگیلویه و بویراحمد واکسن کرونا عکس استانها کرمانشاه گرگان دفاع مقدس جنگ تحمیلی علامه حسن زاده آملی کشورهای همسایه نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۰۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریادار تنگسیری: وقتی آمریکا نفتکش ما را می گیرد ما هم در ازای آن، نفتکش آن‌ها را می‌گیریم/ تاکید امیر صباحی فرد بر وحدت نیروهای مسلح

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش و فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اظهاراتی جداگانه به دستاوردهای نظامی کشورمان پرداختند.

به گزارش فارس، دریادار تنگسیری امروز در آیین کلنگ زنی آمادگاه عمل کلی نیروی دریایی سپاه پاسداران لارستان اظهار داشت: لارستان ریشه مبارزه با امپرایالیسم، اسکتبار جهانی و رژیم ستم شاهی را دارد و این یک افتخار بزرگ است، در آزادسازی جزایر از دست پرتغالی ها و انگلیسی ها نیروهای مبارز لار نقش فعال و بسزایی داشتند.

وی با اشاره به جایگاه لارستان دربیانات رهبر انقلاب گفت: سیدعبدالحسین لاری مبارز قرن معاصر و آیت الله آیت اللهی در این خطه نقش مؤثری داشتند، این خطه با داشتن شخصیت های بزرگوار برجسته است همانطور که رهبر انقلاب به نقش ممتاز سید لاری و مرحوم آیت اللهی تأکید دارند و منطقه لارستان را مورد افتخار می‌دانند، مردم منطقه لارستان پشتیبان ما در خلیج فارس ودریا خواهند بود، دشمن باید بداند که ما اگر در دریا با او مواجه میشو یم ریشه داریم و ریشه ما مناطق مبارزخیزی مانند لارستان است.

دریادار تنگسیری گفت: ما در مقابل دشمن هیچ گاه دست از دفاع دست برنخواهیم داشت چرا که شعار ما الله اکبر است و با این اعتقادی که خدا بزرگ است هیچ گاه تسلیم نخواهیم شد، ما با یاری خدا آمریکا را در بزنگاه های مختلف به زانو درآوردیم و انگلیس را نیز دو بار آنگاه که در خیال عبور از اروند بودند گرفتیم، حضور آمریکا در منطقه خطرآفرین و مانند داعش است، ما در منطقه به دنبال وحدت هستیم و پیام ما صلح و دوستی است و از منافع کشورمان محافظت می‌کنیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با اشاره به قدرت ایران و شکست هیمنه ابرقدرتها عنوان کرد: در زمان طاغوت که نفت ملی شد، انگلیسی‌ها پالایشگاه نفت آبادان را تعطیل کردند و ما را مورد تحریم قرار دادند به همین جهت به ایتالیایی‌ها متوسل شدیم تا نفت را از مسجدسلیمان استخراج کنیم البته نفتکش هم نداشتیم به ایتالیایی‌ها گفتیم که نفت ما را ببرد اما سه فروند نفتکش که نفت ما را می‌بردند در اقیانوس هند، شناورهای انگلیسی جلوی آن‌ها را گرفتند و توقیف‌شان کردند.

تنگسیری افزود: وقتی این موضوع را به شاه کشور اطلاع دادند گفت من چیزی ندارم که بخواهم با این‌ها مقابله کنم لذا بگویید نفت یکی از نفتکش‌ها را بردارند و دو تای دیگر را اجازه تردد بدهند بعد گفتند به این راضی نمی‌شوند که گفت دو تا را بردارند و یکی را به ما بدهند اما الان آمریکایی که مدعی ابرقدرتی است، وقتی نفتکش ما را می گیرد ما هم در ازای آن، نفتکش آن‌ها را می‌گیریم و محکم با استکبار جهانی برخورد می‌کنیم.

امیر صباحی فرد: وحدت نیروهای مسلح محاسبات دشمنان را به چالش کشیده است

همچنین امیرسرتیپ صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش تاکید کرد: وحدت و هم افزایی نیروهای مسلح محاسبات دشمنان را به چالش کشیده است و تبادل دانش نظامی و دفاعی در نیروهای مسلح با سرعت و دقت در حال انجام است.

امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش از منطقه پدافند هوایی غرب ارتش بازدید و آمادگی رزمی و توان دفاعی این یگان پدافندی را مورد ارزیابی قرار داد.

امیر سرتیپ صباحی فرد با بیان اینکه منطقه پدافند هوایی غرب ارتش یکی از حساس ترین مناطق پدافندی کشور است، گفت: چشم امید مردم ایران اسلامی در تامین امنیت پایدار به تلاش و مجاهدت کارکنان متخصص، فنی و با ذکاوت نیروی پدافند هوایی است که برای امنیت آسمان این مرز و بوم تمامی ظرفیت ها را بکار گرفته اند.

وی افزود: وحدت و هم افزایی نیروهای مسلح محاسبات دشمنان را به چالش کشیده است و تبادل دانش نظامی و دفاعی در نیروهای مسلح با سرعت و دقت در حال انجام است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با تاکید بر تداوم آموزش اثر بخش و نیز حفظ آمادگی مطلوب، گفت: امنیت پایدار و داشتن آسمانی امن مستلزم پیشرفت علمی در تمامی سطوح است.

امیرسرتیپ صباحی فرد گفت: عملیات وعده صادق علاوه بر حفظ بازدارندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، بهترین تنبیه برای رژیمی بود که از هیچ جنایتی واهمه‌ای ندارد.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904753

دیگر خبرها

  • دریادار تنگسیری: وقتی آمریکا نفتکش ما را می گیرد ما هم در ازای آن، نفتکش آن‌ها را می‌گیریم/ تاکید امیر صباحی فرد بر وحدت نیروهای مسلح
  • امیر کلهری: امنیت پایدار کشور محصول ایستادگی و بصیرت ارتش و سپاه است
  • سرلشکر موسوی: ناوگروه ۸۶ ماموریت‌های دریایی ایران را به اوج بالندگی رساند
  • امنیت پایدار کشور محصول ایستادگی و بصیرت ارتش و سپاه است
  • پیام جدید فرمانده کل ارتش چه بود؟
  • جزئیاتی از ۳ رزمایش نیروهای مسلح ترکیه در ماه جاری
  • الحاق شناورها و تجهیزات جدید به نیروی دریایی
  • نیروی دریایی ارتش هیات پژوهشی به قطب جنوب اعزام می‌کند
  • آماده‌باش ارتش یمن در محاصره دریایی رژیم اسرائیل
  • آماده‌باش ارتش یمن در تکمیل حلقه محاصره دریایی رژیم صهیونیستی