Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنابر آمار اعلامی وزارت صحه عراق (وزارت بهداشت) در روز جمعه ۹ مهرماه برابر با اول اکتبر، تعداد فوتی‌های در شهر کربلای معلی "صفر" بوده است(!)

به گزارش مشرق، اربعین حسینی(ع) امسال هم در کربلای معلی با حضور میلیون‌ها زائر از کشورهای مختلف برگزار شد و بنابر اعلام رسمی عتبه عباسی، امسال بیش از ۱۵ میلیون زائر حسینی در مراسم اربعین شرکت داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گوشه‌ای از انبوه جمعیت و فشردگی غیرقابل توصیف زائران در روزهای منتهی به اربعین حسینی در شهر کربلای معلی و به‌ویژه در روز اربعین حسینی در تصاویر و فیلم‌های ارسالی دیده شد که عملاً این فشردگی، امکان هیچ فاصله‌گذاری اجتماعی را نمی‌دهد و در عین حال استفاده از ماسک نیز در عراق و مسیرهای پیاده‌روی اربعین و در شهرهای نجف اشرف و کربلای معلی هیچ موضوعیتی نداشته است.

اما بنابر آمار اعلامی وزارت صحه عراق (وزارت بهداشت) در روز جمعه ۹ مهر ماه برابر با اول اکتبر، تعداد فوتی‌های در شهر کربلای معلی "صفر" بوده است!

آمار فوتی‌ها در شهر کربلای معلی در حالی صفر است که ۴ روز از اربعین حسینی و اجتماع بیش از ۱۵ میلیون نفری فوق‌متراکم در کربلا می‌گذرد و بیش از یک ماه است که انبوه زائران حسینی در کربلای معلی حضور دارند و اوج این جمعیت مربوط به روزهای منتهی به اربعین حسینی بوده است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان ویروس کرونا پیاده روی اربعین اربعین کربلای معلی عراق ماسک وزارت بهداشت نجف اشرف شهر کربلای معلی کربلا حسینیه شهر کربلای معلی اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۷۰۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش ایسنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد